Mnogi poslovni lideri frustrirani su izazovom okupljanja svojih timova, povećanja angažmana i rješavanja zahtjeva tržišnih promjena. Svi shvaćamo da se tempo promjena povećava. Nova globalna tržišta čine ključnim da je svaki član tima usredotočen na tržište, a ne na unutarnje bitke i averziju prema riziku.
Zapravo, nedavne studije i ankete i dalje pokazuju da je angažiranost članova tima na dosad najnižoj razini. Približava se 30 posto, kako unutar timova tako i na području većih organizacija. To značajno utječe na sposobnost bilo koje tvrtke ili startupa da reagira na promjenjive potrebe kupaca i prilike za rast. Bez obzira na to koliko su pronicljivi njihovi vođe.
Teško je vjerovati da postoji ijedan “čarobni napitak” za rješavanje ovog problema, ali posotji nekoliko praksi i strategija za ublažavanje utjecaja koje možete započeti već danas i barem napraviti korak u pravom smjeru:
1. Stvorite kulturu povjerenja u kolege i posao.
Ako ste vi i vaš tim sigurni jedni u druge i ponosni na svoje poslovno rješenje, nećete se bojati inovacija kako se zahtjevi kupaca mijenjaju. Izgradnja ove kulture zahtijeva da svatko dobije priznanje za svoj doprinos, da neuspjehe vidi kao priliku za učenje i da zajedno slavi pobjede.
Ne zaboravite da su povjerenje i utjecaj dvosmjerna ulica. Ključni način da vam suradnici vjeruju je da slušate. Aktivno slušanje je važnije od aktivnog pričanja. Poslušajte svačije mišljenje, potaknite ljude da govore i ponovite ono što ste čuli.
2. Promičite timske aktivnosti.
Redoviti timski događaji i proslave uspjeha, uključujući članove obitelji, podižu razinu timskog rada, povjerenja i osnaživanja potrebnog za prihvaćanje i pozitivno reagiranje na povratne informacije rukovoditelja i kupaca. Otvoreni rasporedi ureda i zajednički prostori za opuštanje ključni su za ovu inicijativu.
Istraživanja i dalje pokazuju da su raznolikost i uključivost presudni za poboljšani timski moral i angažman, kao i za osiguravanje da tim na tržište donosi najbolje što može. Oni također poboljšavaju domišljatost i čine timski rad korisnijim za sve članove.
3. Olakšajte trening i mentorstvo, unutar i izvana.
Svaki član tima treba stimulaciju da proširi svoje horizonte, ispravi slabosti i razumije natjecateljske strategije. To znači njihovo slanje na industrijske konferencije, podršku profesionalnim organizacijama, kao i dodjelu vremena i uloga za interno mentorstvo i treniranje.
U svakom timu naći ćete iskusne članove kao i nove stručnjake. Ne zaboravite da su mentorstvo i trening napredni oblici vodstva i razvijte snažne veze među članovima tima. Ovo je win-win za posao.
4. Omogućite često priznanje kolega za pojedinačne inicijative.
Mnoga su istraživanja pokazala da skriveni bonusi i rijetke velike nagrade imaju manji utjecaj na izvedbu tima od čestih javnih priznanja iz malih pobjeda. Uključujući zadržavanje ključnog kupca, vođenje kampanje na društvenim mrežama koja koristi poslovanju i događaje javnih nastupa.
Svi znamo da priznanje počinje jednostavnim ‘hvala’ ili ‘dobar posao’ od jednog člana tima drugom u istom timu, od člana drugog tima ili od izvršnog ili priznatog vođe. Oni koštaju vrlo malo, a imaju velike pozitivne efekte za sve.
5. Istaknite prilike i primjere za napredovanje u karijeri.
Članovi tima koji vide svoje kolege nagrađene napredovanjem u karijeri i dodatnom vidljivošću iz timskih inicijativa, umjesto da im samo daju više posla, bit će potaknuti angažirati cijeli tim u vlastitim inovativnim naporima. Potaknite rotaciju timskih igrača s velikim potencijalom u cijelom poslu.
Većina uspješnih tvrtki naporno rade na identificiranju članova tima s visokim potencijalom i daju im česta zaduženja za rast na novim projektima ili zaduženja za osoblje vrhunskih rukovoditelja. Rezultat je visok angažman i smanjeni gubitak talenata odlaskom u konkurentne kompanije.
Vjerujemo da će se ove prakse visoko isplatiti, u smislu učvršćivanja timske kulture suradnje i angažmana, te u smislu poslovnog rasta i inovacija u uvjetima promjena. Vrijeme je da napravite vlastitu procjenu timske kulture u svojoj organizaciji i poduzmete nešto prije nego što bude prekasno.
Izvor: Inc.