Broj slučajeva greenwashing -a od strane banaka i tvrtki za financijske usluge diljem svijeta porastao je za 70% u posljednjih 12 mjeseci u odnosu na prethodnih 12 mjeseci. Ovo je pokazalo izvješće objavljeno u utorak, piše Reuters.
Europske financijske institucije odgovorne su za većinu slučajeva. Velik dio greenwashing -a uključivao je tvrdnje o fosilnim gorivima.
Tvrtka za podatke o okolišu, društvu i upravljanju (ESG) RepRisk zabilježila je 148 slučajeva iz industrije bankarskih i financijskih usluga na globalnoj razini u 12 mjeseci do kraja rujna 2023., u odnosu na 86 tijekom prethodnih 12 mjeseci.
Od 148 slučajeva, 106 su bile od strane europskih financijskih institucija.
Greenwashing se dešava kada neka organizacija daje obmanjujuće tvrdnje o održivosti ulagačima ili potrošačima, obično kako bi poboljšala svoju reputaciju i krajnji rezultat.
“Više od 50% ovih klimatskih specifičnih incidenata rizika od greenwashing -a ili spominje fosilna goriva ili povezuje financijsku instituciju s naftnom i plinskom tvrtkom. Ti se incidenti ne događaju izolirano i regulatori su sve svjesniji razmjera problema“, rekao je RepRisk. .
Greenwashing, zavaravajuće tvrdnje o održivosti
Supervizori iz Europske unije rekli su u lipnju da su banke, osiguravatelji i investicijske tvrtke diljem bloka ulagačima iznijele “zavaravajuće tvrdnje” o svojim kredencijalima održivosti.
Industrija bankarskih i financijskih usluga druga je nakon nafte i plina po broju incidenata greenwashing -a, rekao je RepRisk.
Podatkovna tvrtka otkrila je da je greenwashing, generalno gledano, u porastu.
Jedan od svaka četiri incidenta rizika ESG-a povezanih s klimom bio je povezan s greenwashingom. To je povećanje u odnosu na jedan od pet prošle godine.
Također je otkriveno da je jedna od tri tvrtke povezane s greenwashingom također bila upletena u takozvani “social washing” .
Social washing je definiran kao slučaj u kojem se tvrtke pozitivno predstavljaju “zamagljivanjem temeljnog društvenog problema”. Poput kršenja ljudskih prava i korporativnog suučesništva ili utjecaja na zajednice. Sve kako bi zaštitile svoj ugled i financijski učinak.
“Obmanjujuća komunikacija oko ekoloških i društvenih tema ne samo da sprječava napredak prema zajedničkim ciljevima, već također narušava povjerenje potrošača i investitora“, napisao je RepRisk u svom najnovijem izvješću.