Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Što je digitalna transformacija?

Digitalna transformacija je proces korištenja novih tehnologija i poslovnih tijekova rada za optimizaciju, automatizaciju i modernizaciju na druge načine poslovnih operacija organizacije.

Ažuriranje tehnoloških alata i pristupa na ovaj način pomaže organizacijama da poboljšaju interne procese, povećaju učinkovitost i funkcioniraju s većom razinom fleksibilnosti i agilnosti. To zauzvrat omogućuje tvrtkama da brzo i učinkovito odgovore na sve izazove koji se pojave, sada i u budućnosti.

Međutim, digitalna transformacija ne uključuje samo ažuriranje vaših tehnoloških sustava i procesa. Uključuje i promjenu načina razmišljanja vaše organizacije o tehnologijama i tijekovima rada koje koristi.

Digitalna transformacija može uključivati premještanje svih vaših zaposlenika koji rade u uredima na udaljene lokacije. Ili održavanje sastanaka i kolaboracija temeljeni na cloudu. To bi moglo značiti prebacivanje vašeg izvješćivanja s analognih, izoliranih procesa na automatizirane, inteligentne koji koriste goleme zbirke podataka i rade na cloud tehnologiji. A to bi moglo značiti usvajanje novih načina interakcije s vašim klijentima. Poput upotrebe automatiziranih chatbota i samouslužnih portala.

Digitalna transformacija ide ruku pod ruku s pojmom digitalizacija:

Digitalizacija je pretvorba fizičkih ili analognih podataka u digitalne podatke kako bi se eliminirao papir, lakše pohranile informacije i smanjile ljudske pogreške. Skeniranje financijskih zapisa i njihovo pohranjivanje kao PDF-ova na računalo ili poslužitelj u oblaku primjer je digitalizacije.

Digitalizacija je automatizacija poslovnih procesa u ime učinkovitosti i povećanja vaše dobiti. Usvajanje alata za upravljanje projektima za poboljšanje praćenja, komunikacije i kontrole verzija kreativnih projekata također je primjer digitalizacije.

Ukratko, digitalna transformacija – i digitalizacija koja dolazi s njom – podrazumijeva ponovno promišljanje i ponovnu izgradnju načina na koji vodite svoje poslovanje.

Prednosti digitalne transformacije

Nije pitanje hoće li većina poduzeća proći kroz digitalnu transformaciju, već kada će proći. Kako sve više korporativnih rukovoditelja i donositelja odluka vidi kako revizija poslovnih tehnologija i procesa može poboljšati poslovne rezultate, sve više organizacija čini ovaj skok.

Slijedi 10 najboljih načina na koje digitalna transformacija koristi tvrtkama:

Poboljšava operacije.

Platforme i usluge računalstva u oblaku, pohrana u oblaku, AI, strojno učenje, automatizacija i druge moderne tehnologije pomažu pojednostaviti svaki aspekt svakodnevnog poslovanja. To pomaže tvrtkama da ubrzaju vrijeme odgovora na promjene na tržištu i zahtjeve kupaca. I pomaže zaposlenicima da lakše i brže obavljaju svoje radne dužnosti. Sve to može pozitivno utjecati na krajnji rezultat tvrtke.

Pomaže ubrzati rast poslovanja.

Ubrzavanje internih procesa tvrtkama štedi dragocjeno vrijeme. Što im omogućuje brže stvaranje novih proizvoda i usluga, privlačenje novih kupaca i fokusiranje na druge inicijative za povećanje prihoda. Strateško korištenje podataka—zahvaljujući inteligentnoj analizi omogućenoj umjetnom inteligencijom—također omogućuje tvrtkama da pristupe inovacijama i razvoju proizvoda s namjerom i s više promišljanja. Sve to može dovesti do povećanja prihoda.

Omogućuje fleksibilan, udaljen i hibridni rad.

Tvrtke sada imaju na raspolaganju niz digitalnih alata koji zaposlenicima omogućuju siguran i učinkovit rad od kuće. Ovi alati uključuju platforme i usluge u oblaku, objedinjene komunikacijske sustave, mobilne uređaje i tehnologiju virtualne radne površine. Kako sve više radnika daje prednost fleksibilnim mogućnostima rada, sposobnost ispunjavanja njihovih očekivanja pomaže poslodavcima da privuku i zadrže najbolje talente.

Optimizira operativne troškove.

Prelazak s analognog rada na automatizirane tijekove rada temeljene na oblaku oslobađa tvrtke od održavanja ili zamjene skupih sredstava za pohranu podataka poput fizičkih poslužitelja i podatkovnih centara. Skaliranje IT resursa kako bi se zadovoljilo rastuća potražnja za poslovanjem, radnim opterećenjem i pohranom podataka jednostavnije je i može biti jeftinije jer zahtijeva manje fizičke imovine. Osim toga, pružatelji usluga u oblaku obično nude cijene po principu “pay-as-you-go”. Što korisnicima omogućuje plaćanje samo usluga koje koriste.

Unificira poslovnu komunikaciju.

Upravljanje unutarnjom komunikacijom i suradnjom organizacije s jedne platforme temeljene na oblaku — što je poznato kao objedinjena komunikacija — olakšava zaposlenicima i timovima zajednički rad u stvarnom vremenu. Čime se povećava produktivnost. Objedinjeni komunikacijski sustav obično uključuje mnoge alate i mogućnosti za produktivnost, kao što su e-pošta, chat, video konferencije, glasovni i video pozivi, dijeljenje datoteka i kontrola verzija, dijeljenje zaslona te kalendari i zakazivanje.

Osnažuje zaposlenike.

Opremljeni inteligentnijim, učinkovitijim alatima, zaposlenici lakše dovršavaju postavljene zadatke. Financijski analitičari, primjerice, mogu izraditi izvješća i identificirati trendove prihoda brže i učinkovitije pomoću automatiziranih alata s umjetnom inteligencijom. Omogućavanje pristupa tehnologiji koja omogućuje produktivniji rad, zaposlenicima pomaže povećati njihovo zadovoljstvo poslom. Što poslodavcima pomaže zadržavati zaposlenike.

Dublje angažira kupce.

Dio digitalne transformacije uključuje prilagodbu načina na koji komunicirate s klijentima i poboljšanje korisničkog iskustva. Različiti klijenti stupaju u kontakt s tvrtkama na različite načine. Upravo zbog toga tvrtke dopunjuju svoje pozivne centre za korisničku službu e-poštom, tekstualnim ažuriranjima, računima na društvenim mrežama, podrškom za chatbotove i resursima za samoposluživanje.

Povećava sigurnost.

Automatiziranje sigurnosnih popravki, ažuriranja i nadzora pomaže ojačati i pojednostaviti proces upravljanja sigurnošću. Pružatelji usluga u oblaku nude niz poboljšanih značajki i rješenja za otkrivanje prijetnji kako bi zaštitili podatke i mreže svojih klijenata. Mnogi nude značajke usklađenosti kako bi pomogli svojim klijentima da se pridržavaju industrijskih i državnih propisa.

Poboljšava otpornost i agilnost.

Računalstvo u oblaku pomaže povećati kontinuitet poslovanja i pruža bezbrižnost IT timovima. Automatizacija procesa oporavka od katastrofe i sigurnosna kopija poslovnih podataka u oblaku dovode do bržeg vremena oporavka. Osim toga, agilnost koju pruža računalstvo u oblaku znači da tvrtke mogu brže prihvatiti nove prilike. To tvrtkama omogućuje proaktivno poslovanje i planiranje unaprijed, umjesto da jednostavno reagiraju na svakodnevne izazove.

Potiče održivost.

Kada se manje oslanjanju na fizičke poslužitelje, urede i podatkovne centre u korist računalstva u oblaku, poduzeća smanjuju svoj ugljični otisak. Manje fizičke opreme dovodi do manje hardvera na odlagalištima i manje potrošnje električne energije. A više rada na daljinu dovodi do manje automobila na cesti.

Digitalizacija
Digitalizacija

Primjeri digitalne transformacije

Rješenja za digitalnu transformaciju mogu optimizirati vaše poslovne operacije i povećati vaše prihode na bezbroj načina. Pogledajmo nekoliko primjera digitalne transformacije:

Prelazak s medija fizičke zabave na streaming.

Proširenje knjiga, glazbe, televizije i filmova s fizičkih medija na digitalne i streaming platforme u posljednjih nekoliko desetljeća značajno je promijenilo industriju zabave. Pružatelji digitalnih usluga i streaming usluga pobrali su nagrade. I u mnogim slučajevima omeli ili  potpuno zamijenili tvrtke poput prodavača knjiga, prodavača ploča, iznajmljivača videa i kina. Na taj način utječu na život umjetnika koji rade u tim medijima. Ovaj poremećaj je uvelike pogodovao korisnicima, koji sada imaju više načina za pristup bezbrojnim oblicima zabave nego ikada – često iz udobnosti vlastitog doma.

Prelazak na komunikaciju temeljenu na internetu u stvarnom vremenu.

Budući da daljinski i hibridni rad postaje norma, tvrtke u svim industrijama okreću se rješenjima za komunikaciju i suradnju temeljenu na oblaku kako bi rad učinili učinkovitijim. Mogućnosti kao što su chat u stvarnom vremenu, glasovni i video pozivi, mrežni sastanci, dijeljenje zaslona i dijeljenje datoteka na računalima i mobilnim uređajima omogućuju udaljenim, hibridnim i lokalnim zaposlenicima da rade zajedno s bilo koje lokacije ili s bilo kakvog uređaja.

Ubrzavanje inovacija u hibridnim, udaljenim ili raspršenim timovima.

Kao odgovor na pandemiju, mnogi su proizvođači požurili objaviti nove linije proizvoda koje su više odgovarale kućnom stilu života. Na primjer, brendovi odjeće lansirali su više odjeće za slobodno vrijeme jer su korisnici koji rade od kuće pokazali manju potrebu za poslovnom odjećom, a veću potrebu za udobnošću. Rad između timova i vremenskih zona može uzrokovati uska grla za dizajnere i programere proizvoda koji se još uvijek oslanjaju na analogne metode suradnje. No tvrtke koje koriste digitalne alate za suradnju mogu ubrzati razvoj svojih proizvoda i vrijeme za izlazak na tržište.

Poboljšanje korisničkog iskustva.

Za marke proizvoda i trgovce na malo, udovoljavanje preferencijama i navikama kupaca dobar je posao. Na primjer, većina potrošača sada koristi mobilne uređaje za istraživanje i kupnju proizvoda kao i za pregledavanje online recenzija proizvoda prije nego što odluče hoće li nešto kupiti. Također, očekuju vrhunsku korisničku podršku i stupaju u kontakt sa svojim omiljenim brendovima na društvenim mrežama. Prepoznajući sve ovo, mnogi brendovi sada nude vlastitu mobilnu aplikaciju, nekoliko oblika online korisničke podrške, značajke pregleda proizvoda na svojim web stranicama i prijedloge drugih proizvoda temeljene na AI koji bi mogli zainteresirati kupce.

Migracija iz fizičke pohrane podataka u cloud.

Organizacije koje se uvelike oslanjaju na podatke o kupcima, klijentima i pacijentima mogu uštedjeti vrijeme, optimizirati troškove, smanjiti fizički uredski prostor i povećati točnost podataka digitaliziranjem. Na primjer, pružatelji zdravstvenih usluga koji prijeđu na rješenje za evidenciju pacijenata, rezerviranje termina i komunikaciju temeljenu na cloudu, eliminiraju fizičke datoteke i ormare koji zauzimaju prostor. Takva rješenja pomažu pružateljima zdravstvenih usluga da brže i pouzdanije pronađu i zabilježe informacije o pacijentima tijekom pregleda. Također pomažu pacijentima da lakše prate vlastitu medicinsku dokumentaciju, rezerviraju termine i komuniciraju sa svojim zdravstvenim timom.

Bolje upravljanje podacima tvrtke.

Prebacivanje s izoliranih alata za pohranu podataka na inteligentno, objedinjeno rješenje za prikupljanje, pohranu, uređivanje i izvješćivanje podataka može biti preokret za analitičare, menadžere i voditelje koji rutinski rade s prodajnim, financijskim i drugim poslovnim izvješćima. Rješenje za izvješćivanje temeljeno na oblaku s velikim podacima, automatizacijom, umjetnom inteligencijom i mogućnostima strojnog učenja pomaže tvrtkama da brže izrađuju izvješća, lakše identificiraju povijesne trendove i točnije prognoziraju buduće trendove — što sve dovodi do informiranijih poslovnih odluka.

Uspješna digitalna transformacija
Uspješna digitalna transformacija
Uspješna digitalna transformacija
Uspješna digitalna transformacija

Strategije za uspješnu digitalnu transformaciju

Strategija digitalne transformacije dobro je osmišljen plan za preispitivanje svakog aspekta poslovanja tvrtke pomoću digitalne tehnologije. Strategije digitalne transformacije razlikuju se od tvrtke do tvrtke. Ovisno o veličini tvrtke, misiji te tehnologiji i procesima koje trenutno koristi.

Pogledajmo neke od najboljih načina da se pripremite za uspješnu digitalnu transformaciju:

Odredite promjene koje želite napraviti.

Koji su nedostaci vaše tvrtke? Gdje vaša IT imovina i poslovni procesi zaostaju? Možda su alati na koje se vaši zaposlenici oslanjaju za obavljanje svog posla prekomplicirani ili vaši klijenti ne dobivaju odgovore na svoja pitanja na vrijeme. Utvrdite svoje slabe točke i razmislite kako želite da vaše poslovanje izgleda i posluje u budućnosti.

Dajte prioritet potrebama kupaca.

Kada ispitujete gdje prilagoditi svoje poslovne procese, gledajte dalje od svojih financijskih podataka i izvješća. Isto tako, nemojte usvajati nove tehnologije samo radi noviteta. Umjesto toga, razmotrite očekivanja svojih kupaca. Udovoljavate li njihovim zahtjevima i željama? Jesu li zadovoljni korisničkim iskustvom? Ako ne, kako digitalizacija može pomoći vašoj organizaciji da poboljša svoje prakse stjecanja, zadovoljavanja i zadržavanja kupaca?

Zatražite mišljenje cijele svoje organizacije.

Mišljenje i podrška cijele organizacije ključni su za uspjeh digitalne transformacije. Surađujte među odjelima i s drugim ključnim voditeljima i dionicima kada procjenjujete koje poslovne procese prvo automatizirati i utvrđujete kako ćete mjeriti uspjeh tih projekata.

Počnite s malim.

Digitalna transformacija ne znači nužno brzu zamjenu svih vaših tehnoloških rješenja i poslovnih procesa odjednom. Umjesto toga, radi se o evoluciji tijekom vremena. Započnite s pilot programom koji transformira jedan aspekt vašeg poslovanja. Poput migracije pohrane podataka satelitskog ureda u cloud. Ili dodavanja chatbota u ponudu vaše korisničke službe. Ako niste sigurni odakle započeti, odaberite projekt za koji ste sigurni da ćete lako usvojiti. Zatim izmjerite njegov ROI i iskoristite dobitak da prodate ključnim dionicima vrijednost nastavka digitalizacije poslovanja vaše tvrtke tijekom vremena.

Zatražite pomoć.

Partneri i pružatelji tehnologije koji imaju iskustva u pomaganju drugim tvrtkama u digitalnoj transformaciji mogu ponuditi svježa, objektivna stajališta. Suradnja s jednim ili više stručnjaka treće strane može vam pomoći uštedjeti bezbroj sati, glavobolja i pogrešnih početaka.

Promijenite način razmišljanja svoje organizacije.

Nije dovoljno da se čelnici tvrtke zalažu za digitalnu transformaciju. Uspjeh digitalne transformacije ovisi o prilagođavanju načina razmišljanja svakog odjela i zaposlenika unutar tvrtke. Konkretno, odjeli i zaposlenici u cijeloj organizaciji trebaju prilagoditi način na koji pristupaju poslu u tri ključna područja:

  • Reaktivne radnje –> Proaktivne radnje
  • Izdvojeni prikaz –> Povezani prikaz
  • Izvještavanje o aktivnostima –> Isporuka ishoda

Važnost korporativne kulture u digitalnoj transformaciji

Digitalna transformacija ima moć preoblikovati ne samo način na koji vaša tvrtka posluje, već i što vaši zaposlenici, partneri i kupci misle o tome. Kako bi digitalna transformacija cijele tvrtke uspjela, ključno je da se korporativna kultura razvija zajedno s tehnologijom i poslovnim procesima.

Da biste transformirali kulturu svoje tvrtke, trebate:

Redefinirati svoje korporativne vrijednosti.

Rukovodstvo mora svojim ljudima usaditi jedinstvenu viziju prihvaćanja promjena, suradnje među odjelima i timovima (umjesto u silosima). Moraju ostati dovoljno znatiželjni i okretni da se prilagode fluktuirajućim tržišnim čimbenicima i prilikama. Ovo se neće dogoditi preko noći. Umjesto toga, zahtijevat će kontinuirani razgovor i razmjenu poruka sa svim zaposlenicima u svim odjelima organizacije. Osim usađivanja ovih vrijednosti i radnih navika sadašnjim zaposlenicima, budući zaposlenici trebali bi biti filtrirani prema sličnom načinu razmišljanja.

Osnažiti IT.

Vaš IT tim mora se razviti u više od pukih implementatora, administratora i upravitelja troškova tehnologije koju vaša organizacija koristi. Oni također moraju biti slobodni funkcionirati kao tehnološki inovatori i lideri. To znači osnažiti ih da istražuju i razvijaju najsuvremenije alate i sustave koje će organizacija koristiti. Također uključuje probno usvajanje i rad s drugim timovima u organizaciji kako bi vizija učinkovitije, tehnološki vođene organizacije postala stvarnost.

Ponudite odgovarajuću obuku i obrazovanje.

Nije dovoljno uvjeriti svoje ljude da koriste nove alate i sustave. Zaposlenicima morate dati dovoljno vremena da nauče kako ih koristiti. Morate im osigurati dovoljno podrške za sva pitanja i probleme koji se pojave. Osim toga, kako biste pomogli svojim ljudima da nauče digitalnu transformaciju, morate im ponuditi jasnu, sveobuhvatnu obuku i obrazovanje o tome što ta transformacija podrazumijeva.

Uvedite promjene s vrha.

Imperativ je da čelnici koji započinju digitalnu transformaciju cijele organizacije daju primjer. To znači entuzijastično prihvaćanje tehnologija, procesa i sustava na koje tvrtka prelazi i dijeljenje tog entuzijazma sa svojim zaposlenicima.

Kako bi pridobili podršku postojećih zaposlenika – čak i onih koji su najotporniji na promjene – čelnici moraju educirati svoje ljude o tome kako će digitalna transformacija poboljšati njihov radni tjedan. Konkretno, trebaju prenijeti da će ove promjene:

  • Dati ljudima alate za pojednostavljenje i ubrzavanje zadataka koji su im već na raspolaganju.
  • Pojednostaviti radne procese automatiziranjem zamornih analognih sustava—na primjer, prelaskom s papirnatih izvješća o troškovima na digitalna.
  • Pojednostaviti način na koji ljudi surađuju sa svojim kolegama.
  • Omogućiti ljudima da rade fleksibilnije, bilo da se radi o prilagodbi radnog vremena kako bi se prilagodili obiteljskim rasporedima, radu na daljinu djelom ili cijelo vrijeme ili kombinaciji svega.
Važnost digitalne transformacije
Važnost digitalne transformacije; ilustracija financa.ba
Važnost digitalne transformacije
Važnost digitalne transformacije; ilustracija financa.ba

***

Prihvaćanje digitalne transformacije pomaže tvrtkama da dobiju prednost nad konkurentima. Dobici u operativnoj učinkovitosti, učinku zaposlenika, inovaciji proizvoda i zadovoljstvu kupaca izdvajaju tvrtke koje prihvaćaju najnovije automatizirane, inteligentne tehnologije temeljene na oblaku od svojih kolega.

Pandemija je ubrzala poslovno usvajanje novijih tehnologija zbog povećanih potreba za radom na daljinu, mjera za smanjenje troškova i potreba mnogih tvrtki da se okrenu prema tržištu koje se brzo mijenja. Ali ovaj val digitalne transformacije ne pokazuje znakove zaustavljanja. S toliko mnogo tvrtki koje vide značajne povrate na svoja ulaganja u novije tehnologije—ili njihovo proširenje naslijeđenih sustava na cloud —masovni egzodus s analognog poslovanja na digitalne procese će se nastaviti.

Izvor: Microsoft; Prijevod i prilagodba: Financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno