Neke priče o poslovnom uspjehu milijardera dospjele su tamo gdje jesu zahvaljujući osobnom šarmu, vještini prodaje i komunikacijskim sposobnostima. Drugi su bili tihi, suzdržani “štreberi” koji su samo uspjeli napraviti proizvod toliko sjajan da je poletio poput rakete, prisiljavajući ih da u hodu shvate ljudsku stranu posla.
Suosnivač Shopifyja Tobias Lütke čvrsto je u drugom taboru. Programer po struci, Lütke nije imao namjeru imati nikakve veze s poslovnom stranom Shopifyja, kanadskog startupa čiji je suosnivač i koji je u međuvremenu postao velikan e-trgovine. Ali onda su se, kako je sam rekao, umiješale okolnosti i otkrio je da treba izrasti u lidera sposobnog da poveća svoj startup, i to brzo.
Odlučio je nabaviti štivo koje bi ga oboružalo potrebnim vještinama. Taj proces traženja preporuka završio je s dva naslova. Lütke im pripisuje zasluge da su ga naučili vještinama kako izgraditi posao vrijedan milijarde dolara (kao i neto vrijednost od više milijardi dolara).
1. Influence – Robert Cialdini
“Influence je bila najzanimljivija knjiga koju možete zamisliti, jer vas je u biti naučila na koje sve načine ljudi imaju mane i kako se na njih može utjecat. Kao i kako su računala predvidljiva, ali kad jednom napravite stvari za ljude, morate krenuti u pripovijedanje ”, kaže Lütke.
“Što je za mene, iskreno, bila novost. Proveo sam svoje tinejdžerske godine s računalima. Ne s ljudima”, dodaje uz smijeh Ferrissa.
Međunarodni bestseler od kada je prvi put objavljen 1984., Influence ostaje temeljno djelo u znanosti o uvjeravanju. Tako da Lütke nije jedini briljantni, ali nespretni mladi borac kojemu je Cialdini pomogao. Ako tražite kratak sažetak osnovnih ideja knjige, Trapulionisov post ima koristan sažetak.
2. High Output Management – Andrew Grove
“Jedna od najboljih knjiga ikada”, oduševljeno govori Lütke o ovom drugom klasiku bivšeg CEO-a Intela. Opisuje High Output Management kao “priručnik s uputama koji dekonstruira svijet poslovanja u prve principe. Poput: Evo, to je ono što je važno. Evo kako razmišljati o tome.” Postavljajući izgradnju posla kao inženjersku vježbu, Groveova knjiga cijeli je izazov učinila daleko manje zastrašujućim, tvrdi Lütke.
On nije jedini mladi poduzetnik štreber koji se vozi na startup raketi i pobire korist od legendarne titule. I Mark Zuckerberg tvrdi da je upravo ova knjiga odigrala veliku ulogu u oblikovanju njegovog stila upravljanja.
***
Ako ste i vi zastrašeni manje tehničkim aspektima izgradnje posla, možda bi bilo vrijedno uzeti ove knjige u ruke. Tko zna? Mogli bi vam čak pomoći i da stvorite tvrtku vrijednu milijardu dolara.
Izvor: Inc; prijevod i prilagodba: Financa.ba