LeBron James bio je predodređen za slavu i prije nego što je uopće zakoračio na NBA teren. Pred oštrim okom javnosti, pred njega su stavljena naizgled neostvariva očekivanja. Nadmašio je sva očekivanja. Posljednjih se godina usmjerio na to da osvoji novu industriju – medije.
Otkad je Michael Jordan prvi put napustio NBA 1998. godine, nekoliko igrača je proglašavano za njegovog nasljednika. Neki od njih su ostali u sjećanju samo najzagriženijih fanova, a tek nekolicina odabranih je uspjela dostiči prorečenu slavu. LeBron JAmes, drugi na ovogodišnjoj listi 50 sportaša koji se najlakše „prodaju“ ( u marketinškom smislu), može se ubrojiti u tu posljednju kohortu. Bio je srednjoškolska košarkaška senzacija, i prvi pik na draftu 2003. godine, piše Bonitet. Sudjelovao je u deset NBA finala, četiri puta je proglašen za MVP-a. I drži brojne rekorde lige – između ostalih i ovaj najnoviji, 40 tisuća poena, što je postigao nedavno.
Povijest
Dok će debata o tome tko je najveći igrač svih vremena trajati, činjenica da mnogi govore o tome tko će biti „sljedeći LeBron“ a ne „sljedeći Jordan“. To ilustrira koliko je on postigao u svojoj dosadašnjoj karijeri. Kada je Warner Bross. odlučio napraviti nastavak Space Jam-a 2015. postojao je samo jedan izbor za Jordanovog nasljednika na mjestu glavnog lika.
Jedna od producentskih kuća koja stoji iza filma bila je The SpringHill Company. Nju su osnovali LeBron i njegov poslovni partner Maverick Carter. Nazvana po stambenom kvartu u gradu Akronu u Ohiou u kom je slavni košarkaš odrastao, kompanija je u kratkom roku napravila zavidan portfelj TV emisija i filmova. Počelo je od dokumentarca „Više od igre“ iz 2008. godine, o Jamesovoj srednjoškolskoj košarkaškoj karijeri. U isto vrijeme, krenuo je osvajati prostor i pred kamerama: pojavljivao se u emisiji Saturday Night Live na NBC-u i pokazao svoje glumačke vještine u HBO-ovoj seriji Entourage i filmu Trainwreck iz 2015.
Promašaji
Ali Jamesova želja da bude i medijski MVP nije uvijek išla po planu. Još 2010. James je bio najtraženiji slobodni igrač u povijesti profesionalne košarke. Usred mnoštva spekulacija, odlučio je otkriti za koji tim će igrati tijekom jednosatnog specijala pod nazivom „Odluka“ na sportskom kanalu ESPN. Emiter u vlasništvu kuće Disney, u zamjenu za ekskluzivu, dao je Jamesu udarni termin i reklamni prostor, od čega je prihod trebao ići u dobrotvorne svrhe. Bio je to izuzetno inovativan eksperiment koji je na kraju slavno propao.
James nije otkrio svoju „odluku“ da igra za Miami Heat sve do polovine specijala, što je razbjesnilo navijače Clevelanda. Vlasnik Cavaliers-a Den Gilbert LeBrona je proglasio izdajnikom i obećao da će njegov tim osvojiti NBA prvenstvo prije Jamesa. Ukratko, u ovom projektu NBA superstar jeste kontrolirao narativ i prikupio 3 milijuna dolara u dobrotvorne svrhe, ali je ozbiljno naškodio vlastitoj reputaciji.
LeBron UNINTERRUPTED
Suprotno onome što je Dan Gilbert obećao, točnije zaprijetio, James je osvojio dvije NBA titule sa Miamijem prije nego što je ponovno potpisao ugovor sa Cavaliers-ima 2014. Ovog puta svoj prelazak tj. povratak najavio je dosta skromnije. Objavio je otvoreno pismo u Sports Illustrated-u, sa željom da zaista bude u stanju iznijeti svoje misli i osjećaje.
Upravo na tom osjećaju, da sportaši nemaju prostor u kojem bi se zaista izrazili na takav način, nastao je LeBronov novi poslovni poduhvat – UNINTERRUPTED, brend za “osnaživanje sportaša”.