Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Električna auta gube tržište, globalna potražnja snažno opada

Električna auta gube tržište, svjetska potražnja snažno opada, zaključila je konzultantska i revizorska kompanije Ernst & Young. EY u najnovijem istraživanju, utvrdivši da je potencijalnim kupcima najveća prepreka infrastruktura za punjenje.

Točno 58 posto ispitanika u zemljama širom svijeta želi kupiti električna auta u iduće dvije godine. Tek nešto više nego lani kada je njihov udio iznosio 55 posto, utvrdio je Ernst & Young.

Rezultat pokazuje da potražnja posustaje, zaključuju, ističući da udio potencijalnih kupaca od 2020. do 2023. poskočio s 30 na 55 posto. Nešto više od 27 posto njih najviše muči činjenica da ne postoji infrastruktura za punjenje. Točno četvrtinu razmak između dva punjenja, a 18 posto dugotrajni postupak punjenja.

Njih 26 posto brinu i visoki troškovi zamjene baterija koji su se prvi puta pojavili na popisu, ističu u EY-u.

Motiv za kupnju električnih auta je skupo gorivo

Glavni su pak motiv za kupnju električnog vozila i ove godine bile visoke cijene goriva, koje je izdvojilo 37 posto ispitanika. Slijedi zaštita okoliša koju je navelo njih 34 posto, znatno manje nego 2021. godine, primjećuju u EY-u. Potražnja za električnim automobilima dosegnula je vrhunac na skupini velikih tržišta, uključujući SAD i veliki dio zapadne Europe, zaključili su.

Najveći je interes za kupnju električnih vozila u skupini 28 zemalja obuhvaćenih istraživanjem pokazali ispitanici u Vijetnamu, njih čak 51 posto. Slijedi Kina i Tajland sa 48 odnosno 46 posto.

Među europskim zemljama najviše je rangirana Norveška s udjelom potencijalnih kupaca u iduće dvije godine od 44 posto. Slijede Danska i Njemačka gdje iznosi 26 posto, a blizu su i Italija i Britanija s oko 22 posto.

Najmanji interes među europskim zemljama pokazali su ispitanici u Češkoj, njih samo šest posto. Prema istraživanju EY-a koje je u Europi obuhvatilo još Nizozemsku, Španjolsku, Francusku, Austriju, Finsku i Švedsku.

Kupovinu novog vozila općenito signaliziralo je pak oko 40 posto ispitanika, osjetno više nego prije godinu dana kada je njihov udio iznosio 33 posto, navodi agencija dpa.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno