Zalando bilježi značajan rast u trećem kvartalu 2024. u oba segmenta poslovanja, Business-to-Consumer (B2C) i Business-to-Business (B2B). Taj rast potaknut je sve većom potražnjom, osobito zbog snažnog početka sezone jesen/zima. Bruto robni volumen (GMV) za treći kvartal porastao je za 7,8% na 3,5 milijardi eura. Prihodi su porasli za 5,0% na 2,4 milijarde eura, dok je prilagođena zarada prije kamataKamata je cijena uporabe tuđih novčanih sredstava. Kamate ... i poreza (EBIT) skočila s 23 milijuna eura na 93 milijuna eura. Prilagođena EBIT marža povećala se za 2,9 postotnih bodova i sada iznosi 3,9%. Ukupan broj aktivnih kupaca uvećao se za oko pola milijuna, dosegnuvši 50,3 milijuna.
Prema riječima glavne financijske direktorice dr. Sandre Dembeck, kupci cijene nove brendove i digitalne sadržaje koje Zalando nudi. Kategorije poput sporta, ljepote te segmenta za djecu i obitelj bilježe rast jer kupci prihvaćaju širu ponudu Zalanda. Tvrtka ulaže u razvoj lojalnosti kroz Plus program, u stvaranje inspirativnih sadržaja, te u tehnološko središte u Kini. Uz to, lokalizirana logistika unutar Europe pomaže bržem dostavljanju kupcima.
Zalando je dodao nove brendove kao što su Remain, A-COLD-WALL* i Marine Serre. Program Plus razvijen je od modela s plaćenim članstvom do sustava temeljenog na bodovima za nagrađivanje lojalnosti kupaca. Novi centar za isporuku u blizini Pariza poslao je svoju prvu pošiljku u listopadu, omogućujući lokalizirane ponude za kupce u Francuskoj i okolnim zemljama.
Unutar B2C segmenta, Zalando želi postati vodeća lifestyle destinacija, uz fokus na sport, ljepotu te proizvode za djecu i obitelj. Kategorije se proširuju asortimanom i personalizacijom, čime Zalando privlači sve više korisnika. Zalandovi partneri povećali su vlastitu prodaju preko platforme, ostvarujući dvoznamenkasti rast u trećem kvartalu, prenosi Seebiz.
Stories on Zalando – praćenje trendova
U trećem tromjesečju Zalando je dodatno razvio Stories on Zalando, sadržajno središte koje okuplja kupce oko modnih i kulturnih trendova. Modne influencerice kao što su Caro Daur, Linda Tol i Jordan Anderson dijele ekskluzivan sadržaj i svoje modne odabire.
Kako bi unaprijedio korisničko iskustvo, Zalando je uložio u tehnologiju poput Zalando Assistanta, koji nudi personalizirane modne savjete. AI asistent, razvijen u suradnji s OpenAI-jem, dostupan je na 25 tržišta, pružajući kupcima podršku na lokalnim jezicima.
Prihod u segmentu B2C povećan je za 4,3% na 2,2 milijarde eura u trećem tromjesečju. Prilagođena EBIT marža iznosila je 4,0%, što predstavlja značajan porast u usporedbi s 0,5% godinu dana ranije. Ovo je rezultat poboljšanih bruto marži i nižih troškova isporuke.
Zalando u B2B segmentu otvara svoju logističku infrastrukturu, softver i usluge kako bi podržao transakcije e-trgovine za svoje partnere. Tijekom trećeg kvartala ZEOS je dodao ASOS kao prodajni kanal, čime je dodatno obogatio ponudu za partnere. ZEOS sada može ispuniti narudžbe putem devet glavnih platformi za e-trgovinu i vlastitih web trgovina brendova.
Prihodi u B2B segmentu rasli su za 11,1% i iznosili su 239,7 milijuna eura, no prilagođeni EBIT smanjen je na 6,7 milijuna eura. Marža prilagođenog EBIT-a iznosi 2,8%, u usporedbi s prošlogodišnjih 5,8%, uglavnom zbog početnih ulaganja u rast.
Zalando je potvrdio svoje financijske smjernice za 2024. godinu, koje su ažurirane u listopadu. Tvrtka očekuje da će bruto obujam robe (GMV) porasti između 3% i 5%, a prihodi između 2% i 5%. Prilagođeni EBIT očekuje se na između 440 i 480 milijuna eura.