Od britanske kraljevske obitelji do holivudskih zvijezda, Jimmy Choo luksuzne cipele nosile su bezbrojne slavne osobe na crvenim tepisima diljem svijeta.
Sada Choo pomaže sljedećoj generaciji modnih dizajnera da krenu njegovim stopama, otvaranjem internetske trgovine koja prodaje odjeću i modne dodatke koje su izradili studenti i diplomanti njegovog dizajnerskog programa JCA London Fashion Academy.
“Otac mi je uvijek govorio, ako imate znanje i vještine, ako prenesete svoje naslijeđe, tada i mlađa generacija [može imati] sve vještine i znanja”, rekao je za CNBC. Choo je rođen u Maleziji, gdje ga je otac naučio kako ručno izrađivati cipele.
Choo je otvorio akademiju 2021. godine. Nudi studentima diplomu prvostupnika ili magistara poduzetništva u dizajnu i inovacijama brendova — s poslovanjem kao ključnim dijelom programa.
“Vrlo je važno… pomoći im da pokrenu posao, da vide kako prodati”, rekao je Choo.
Studenti uče o marketingu i PR-u te pišu poslovne planove s ciljem pokretanja vlastitog “mikro” modnog poduzeća nakon diplome.
“Čak i najtalentiraniji modni dizajneri propast će ako nemaju poslovnu oštroumnost”, rekao je Choo u priopćenju za javnost.
Akademija je također otvorila privremenu fizičku lokaciju – JCA Retail Gallery – u prizemlju luksuzne četvrti White City Living u zapadnom Londonu, gdje su kolekcije studenata bile izložene i prodane prošlog tjedna.
“Ideja pokretanja ovoga bila je dati studentima platformu za prodaju svojih radova bez plaćanja naknada koje biste obično platili za unajmljivanje maloprodaje trgovine i dati im priliku da se predstave javnosti “, rekla je Olivia Black, jedna od diplomantica akademije i sukustosica JCA Retail Gallery. Maloprodajni prostor akademiji je poklonila tvrtka za nekretnine Berkeley Group.
Black je rekla kako je Choo dao povratnu informaciju o njezinom istoimenom brendu. Savjetovao ju je da razvije ideju motiva svojeg brenda – orla. “Uvijek kaže da se usredotočite na nešto što odjevni predmet čini zaista posebnim”, rekla je Black.
Održivost je fokus za studente. Mnoga je odjeća proizvedena od rabljenih tkanina, dok je neka bila modularna s patentnim zatvaračima ili mašnama koje su dopuštale dodavanje ili uklanjanje rukava ili nogavica za različite prigode. Choo je sugerirao da bi dizajneri mogli iskoristiti ostatke iz proizvodnje luksuznih odjevnih predmeta za izradu pristupačnijih komada.
Umjetna inteligencija u modnoj industriji
Prošle je godine McKinsey predvidio da bi generativna umjetna inteligencija mogla dodati između 150 i 275 milijardi dolara operativnim profitima modnog i luksuznog sektora do 2026. Što Choo misli o umjetnoj inteligenciji i njezinu učinku na modnu industriju? Rekao je da je umjetna inteligencija korisna za studentske vježbe ili za prevođenje slova s kineskog, ali je upozorio da se ne bi trebala koristiti za sve.
“Lljudi mogu vidjeti – ako koristite AI, sve će ispasti isto”, rekao je. “Možete AI koristiti kao smjernicu, ali ne 100% da je prihvatite i napravite sve prema njoj. U suprotnom, gubite svoju vještinu”, rekao je Choo.
Choo je studirao na londonskom koledžu za obuću Cordwainers ranih 1980-ih. Napravio je cipele za reviju na London Fashion Weeku kasnije tog desetljeća. Novinarka časopisa Vogue Kate Phelan vidjela je njegov dizajn i nazvala ga, rekavši “Jimmy… želimo te cipele”. Časopis je objavio članak o njegovim cipelama na nekoliko stranica. Choo je kupca pronašao u Diani, princezi od Walesa 1990-ih.
Choo je prodao svojih 50% udjela u istoimenom biznisu kada je tvrtka procijenjena na 21 milijun funti 2001. Brend je sada u vlasništvu Capri Holdingsa, koji ga je kupio u ugovoru vrijednom 1,35 milijardi dolara 2017.