Kineski tehnološki gigant Xiaomi najavio je planove za širenje svoje ponude električnih vozila na međunarodna tržišta. Ovu vijest objavio je predsjednik tvrtke William Lu tijekom predstavljanja Xiaomijevih proizvoda na Mobile World Congressu (MWC) u Barceloni. Iako nije precizirao vremenski okvir, naglasio je da se plan realizira “tijekom sljedećih nekoliko godina”.
“Ne mogu otkriti previše detalja, ali želim poručiti našim globalnim korisnicima da će Xiaomi u bliskoj budućnosti ponuditi električna vozila izvan Kine“, izjavio je Lu. Ova najava potvrđuje Xiaomijeve ambicije da postane ozbiljan konkurent na globalnom EV tržištu, gdje dominiraju brendovi poput Tesle.
Xiaomi je nedavno u Kini predstavio svoj prvi premium električni automobil SU7 Ultra. Njegova početna cijena iznosi 529.000 kineskih juana (72.627 dolara). Potražnja za ovim modelom pokazala se iznimno snažnom, s 15.000 zaprimljenih narudžbi u prvih 24 sata nakon lansiranja. Ovaj model je drugi električni automobil tvrtke, nakon što je Xiaomi 2021. najavio ulazak u segment električnih vozila.
Prvi model, SU7, lansiran je u ožujku prošle godine, a njegov uspjeh potvrdilo je više od 100.000 isporučenih jedinica u 2023. Xiaomi trenutno prodaje svoja električna vozila isključivo na kineskom tržištu, ali cilj im je globalna ekspanzija. Osim toga, tvrtka je jedan od tri najveća proizvođača pametnih telefona na svijetu, što im omogućuje snažnu tržišnu poziciju.
Rast Xiaomijevog poslovanja u segmentu električnih vozila, zajedno s oporavkom prodaje pametnih telefona, pridonio je značajnom rastu vrijednosti dionica tvrtke. Na burzi u Hong Kongu, cijena dionica Xiaomija porasla je za gotovo 300% u posljednjih 12 mjeseci.
Sjedište tvrtke nalazi se u Pekingu, a Xiaomi planira iskoristiti trenutni uspjeh za jačanje svoje pozicije i na tržištu pametnih telefona, piše Poslovni Puls. U tu svrhu, tvrtka je u Barceloni predstavila Xiaomi 15 Ultra, vrhunski model s kojim želi konkurirati Samsungu u premium segmentu mobilnih uređaja.