Njemački automobilski div Volkswagen vodi pregovore s kineskom tvrtkom Ecarx koja razvija digitalne kokpit sustave. Cilj suradnje je ugradnja tehnologija Ecarxa u modele za europsko i američko tržište. Ako se dogovor postigne, to bi bio važan korak u digitalizaciji Volkswagenovih vozila i jačanju pozicije u pametnoj mobilnosti.
Suradnja već postoji na drugim tržištima
Volkswagen i Ecarx već surađuju na tržištima Brazila i Indije. U tim regijama Volkswagen koristi Ecarxov digitalni kokpit sustav Antora 1000. Ovaj sustav temelji se na vlastitom čipu i softveru kineske tvrtke, a uključuje glasovno prepoznavanje i navigacijske karte.
Izvršni direktor Ecarxa Shen Ziyu potvrdio je da su pregovori u tijeku. Razmatra se primjena njihovih rješenja u modelima Škode za europsko tržište. Također se istražuje mogućnost primjene tehnologije u Volkswagenovim modelima za američko tržište, što bi za Ecarx bio značajan iskorak.
Ova suradnja uklapa se u širi trend zapadnih proizvođača automobila koji se okreću kineskim tehnološkim rješenjima. Razlog za to je ostanak konkurentnim na globalnom tržištu pametne mobilnosti. Suradnje s kineskim tvrtkama postaju ključne zbog pada prodaje zapadnih proizvođača u Kini.
Mercedes prvi koristio kinesku tehnologiju
Kineski proizvođači električnih vozila, poput BYD-a i Nia, disruptirali su industriju modernim modelima bogatim softverskim rješenjima. Nedavno je Mercedes-Benz objavio kako će koristiti lidar senzore kineske tvrtke Hesai za svoja globalna tržišta. To je prvi slučaj da zapadni proizvođač koristi kinesku tehnologiju tog tipa izvan Kine.
Unatoč snažnoj poziciji u Europi, Volkswagen se suočava s izazovima u razvoju softverskih rješenja. Njegova softverska jedinica Cariad nije ostvarila očekivane rezultate. Prema izvješćima poslovnog dnevnika Handelsblatt, Volkswagen planira do kraja godine otpustiti skoro 30% zaposlenika u toj jedinici.
Shen Ziyu naglašava da azijske zemlje, poput Kine i Južne Koreje, i dalje prednjače u istraživanju i razvoju potrošačke elektronike i poluvodiča. To, prema njemu, predstavlja ključan razlog zašto europski proizvođači zaostaju u razvoju naprednih softverskih rješenja za automobile.
Ecarx trenutno ostvaruje 70% prihoda od matične kompanije Geely i povezanih marki. Tvrtka nastoji smanjiti ovisnost o kineskom tržištu ispod 50% do 2028. godine. Do 2030. godine, cilj im je ostvariti polovicu prihoda na međunarodnim tržištima kroz širenje istraživačko-razvojnih timova izvan Kine.
Shen Ziyu ističe kako Kina ima prednost u niskim troškovima proizvodnje i jačanju opskrbnog lanca za globalno tržište. Dok proizvodni ciklus u Kini traje oko tri godine, na međunarodnim tržištima može trajati i do 15 godina.
Izvor: Poslovni puls