Europski Airbus finalizirao je sporazum o preuzimanju dijela imovine od Spirit AeroSystems, izjavile su obje tvrtke kasno u nedjelju. Time je završen ključni dio transatlantske podjele dobavljača koji se bori s američkim konkurentom Boeingom.
Američki proizvođač zrakoplova prošle je godine pristao otkupiti diva u zrakoplovnoj industriji kojeg je izdvojio prije dva desetljeća za 4,7 milijardi dolara u dionicama, dok je Airbus preuzeo gubitaške aktivnosti dobavljača usmjerene na Europu.
Airbus bi Spiritu osigurao beskamatne kreditne linije u vrijednosti od 200 milijuna dolara kao dio sporazuma, izjavile su tvrtke u odvojenim izjavama.
U međuvremenu, Airbus će od Spirita dobiti kompenzaciju od 439 milijuna dolara, rekao je proizvođač zrakoplova.
Dvije ključne tvornice uključene u prijenos su Kinston u Sjevernoj Karolini, gdje Spirit proizvodi ključni dio trupa A350, i tvornica u Belfastu u Sjevernoj Irskoj koja proizvodi karbonska krila za A220.
„Sklapanje ovog sporazuma značajna je prekretnica dok radimo na zaključenju akvizicije Boeinga, na korist Spirita, njegovih dioničara i drugih dionika“, rekla je Irene Esteves, financijska direktorica Spirita.
Pisma koja su ovog mjeseca zaposlenicima poslale Stephanie Pope, izvršna direktorica Boeing Commercial Airplanesa, i Pat Shanahan, izvršni direktor Spirita, sugeriraju da bi dio posla u Belfastu i tvornica u Prestwicku u Škotskoj koju Airbus ne bi apsorbirao pripali Boeingu.
Spirit je u svojoj izjavi naveo da će Airbus preuzeti proizvodnju krila za A220 u Belfastu. U slučaju da se ne pronađe odgovarajući kupac, Airbus bi također preuzeo proizvodnju srednjeg dijela trupa A220.
U međuvremenu, Airbus je rekao da će preuzeti proizvodnju komponenti krila za A320 i A350 u Prestwicku u Škotskoj.
Dok je Boeing prethodno razmatrao hoće li otkupiti svoju bivšu podružnicu, odluka o napretku dolazi u trenutku kada proizvođač zrakoplova povećava proizvodnju svog najprodavanijeg mlažnjaka 737 MAX nakon niza kriza u 2024. koje su opteretile proizvodnju.
Spirit Aero, koji proizvodi trup za MAX, prošle je godine izrazio sumnju u svoju sposobnost da nastavi poslovati kao kontinuirano poduzeće, primajući financijsku pomoć od oba proizvođača zrakoplova.