Četvrtak, 2 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Airbnb se oslanja na umjetnu inteligenciju kako bi spriječio kućne zabave

Kako biste se osjećali da ste iznajmili svoj dom na nekoliko noći, da biste, kada se vratite, otkrili da je korišten za održavanje bučne kućne zabave? Bili biste vjerojatno zgroženi štetom na svojoj imovini, a uz to i ili bijesni ili uzrujani, ili oboje.

Takvi su scenariji naširoko prijavljeni diljem svijeta posljednjih godina. Osobito tijekom pandemije koronavirusa. Budući da su barovi i noćni klubovi tada bili zatvoreni, mladi su željeli pronaći neko drugo mjesto za druženje.

To je izazvalo otpor Airbnba, giganta za kratkoročni najam. Airbnb je najavio “globalnu zabranu zabava” i obećao da će učiniti sve što može da spriječi takvo ponašanje. To uključuje zabranu prekršiteljima da prave nove rezervacije i ograničenja za mlađe od 25 godina koji nemaju povijest dobrih recenzija.

Airbnb je nedavno rekao da je kao rezultat njegove restrikcije između 2020. i 2022. godine broj prijavljenih zabava pao za 55%. No, budući da bitka još nije dobivena, američka je tvrtka sada otišla korak dalje i predstavila softverski sustav koji pokreće umjetna inteligencija (AI). Uz čiju pomoć žele detektirati potencijalne izazivače problema, prenosi BBC.

Djeluje u cijelom svijetu

Sada djeluje u cijelom svijetu, kada sada pokušate rezervirati Airbnb, AI automatski pazi na stvari kao što su koliko davno ste otvorili svoj račun i pokušavate li iznajmiti nekretninu u istom mjestu ili gradu kao gdje živite.

Također obraća pažnju na trajanje vašeg boravka – samo jedna noć potencijalna je briga. Kao i događa li se planirani posjet tijekom razdoblja proslava kao što je novogodišnja noć.

Ako netko tijekom novogodišnje noći rezervira prostor samo za jednu noć, a iz istog je grada kao i domaćin, vrlo je vjerojatno da je planirana zabava.

Naba Banerjee, voditeljica sigurnosti i povjerenja u Airbnbu

Banerjee dodaje da ako umjetna inteligencija smatra da je rizik rezervacije zabave previsok, spriječit će rezervaciju. Ili će osobu umjesto toga odvesti na web stranicu jedne od svojih partnerskih hotelskih kompanija. Ona kaže da je zbog pitanja povjerenja važno da ljudi koji iznajmljuju svoje domove putem Airbnba budu što sigurniji.

Lucy Paterson jedna je od takvih osoba. Ona iznajmljuje jednosobnu jedinicu pokraj svoje kuće u Worcestershireu i imala je više od 150 rezervacija otkad počela iznajmljivati stan.

“Dio mojih planova da budem domaćin na Airbnbu je da imam samo jednosobni stan, kako bih smanjila mogućnost za zabave. Naravno da nije uvijek bilo savršeno, ali usuđujem se reći da je 99% mojih gostiju bilo fantastično.”

Dodaje da joj je Airbnbova upotreba umjetne inteligencije dala još više sigurnosti. Kaže da će umjetna inteligencija postajati sve bolja i bolja jer što više podataka obrađuje, to će više učiti.

Umjetna inteligencija i u dijeljenju automobila

U sektoru dijeljenja automobila, Turo također koristi AI sustav kako bi zaštitio ljude koji drugima dopuštaju unajmljivanje automobila.

Softver, platforma nazvana DataRobot AI, može brzo otkriti rizik od krađe. Također postavlja cijene za najam automobila. Cijene su određene veličinom, snagom i brzinom automobila, te dobom dana ili tjedna kada osoba želi započeti razdoblje najma.

Turo također koristi AI kako bi nekim korisnicima omogućio da razgovaraju s njegovom aplikacijom. Da joj kažu koji automobil žele i kada. AI će tada odgovoriti s tekstom na zaslonu, nudeći personalizirani popis preporučenih vozila koja odgovaraju kriterijima. Ova usluga trenutno je dostupna pretplatnicima popularnog AI sustava ChatGPT-4, koji je ugrađen u Turov sustav.

Želimo olakšati navigiranje Turom, a to može pomoći u izgradnji povjerenja između nas i naših klijenata.

Albert Mangahas, glavni službenik za podatke tvrtke.

AI nije 100% uspješna

Korištenje umjetne inteligencije za filtriranje potencijalnih problematičnih klijenata dobra je ideja. Rekao je Edward McFowland III, pomoćni profesor tehnologije i operativnog menadžmenta na Harvard Business School. “Posjedovanje tog sloja umjetne inteligencije može pomoći u ublažavanju lošeg iskustva na obje strane, i za poslovanje i za klijenta.”

Ipak, ističe da čak i savršeno kalibriran AI model može stvoriti lažne negativnosti. Kao što je isključivanje mlade osobe koja želi unajmiti stan za doček Nove godine, ali nema namjeru prirediti zabavu. I zato se još uvijek teško 100% pouzdati u AI tehnologiju.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno