Subota, 7 prosinca, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Električna vozila na svjetskim cestama: Što donosi 2025. godina?

Globalno tržište električnih vozila (EV) suočilo se s izazovima posljednjih mjeseci, ali predviđanja ostaju optimistična. Očekuje se da će do 2024. na cestama biti 64 milijuna električnih vozila. U 2025. ta brojka trebala bi porasti za 33 posto, dosežući 85 milijuna jedinica.

Prema Gartneru, baterijska električna vozila (BEV) dominirat će globalnim tržištem. Do kraja 2025., broj BEV-ova trebao bi doseći 62 milijuna, što predstavlja rast od 35 posto. Hibridna električna vozila (PHEV) rast će nešto sporije, dosežući 23 milijuna jedinica do 2025. Očekuje se porast od 28 posto u usporedbi s 2024.

Jonathan Davenport, viši analitičar u Gartneru, istaknuo je ključne trendove tržišta. “Unatoč izazovima, broj EV-a na globalnoj razini doseći će 64 milijuna jedinica do 2024.” Mnoge tvrtke precijenile su brzinu prelaska na električna vozila, što je dovelo do odgoda u lansiranju novih modela. Rast će poticati povećana prodaja u Kini (58 posto) i Europi (24 posto). Zajedno će ove regije činiti 82 posto globalnog broja EV-a u uporabi, prenosi ICT Business.

Dominacija Kine u tržištu električnih vozila do 2025. godine

Kina će dominirati tržištem EV-a i do 2025. nadmašiti ostatak svijeta. Očekuje se da će na kineskim cestama biti 49 milijuna električnih vozila. U Europi se predviđa 20,6 milijuna EV-a, dok će u Sjevernoj Americi brojka doseći 10,4 milijuna. Europa i Sjeverna Amerika zajedno će činiti 36 posto globalnog tržišta u 2024.

Rastuća potražnja za EV-ima stvara izazove vezane uz sirovine. Očekuje se da će recikliranje baterija imati ključnu ulogu u rješavanju ovog problema. Recikliranje može smanjiti potrebu za novim rudarenjem rijetkih minerala. Davenport ističe da su rijetki metali u istrošenim baterijama koncentriraniji nego u prirodnim rudama. “Istrošene baterije mogu se smatrati visoko obogaćenom rudom,” naglašava Davenport.

Recikliranje u velikim količinama moglo bi smanjiti troškove proizvodnje baterija. To bi povećalo ekonomsku održivost EV-a i spriječilo neetično odlaganje baterija. Kao dodatna prednost, smanjio bi se ekološki utjecaj baterijskog otpada.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno