ACM je izrekla kaznu od 1.125.000 eura Epic Gamesu zbog primjene “nepoštenih komercijalnih praksi” koje su bile usmjerene prema djeci u igri “Fortnite”.
Istraživanje ACM-a otkrilo je da je američka tvrtka iskorištavala osjetljivosti djece putem dizajnerskih odabira u svojoj trgovini predmeta.
To obuhvaća korištenje poticajnih fraza poput “uzmi odmah” ili “kupi sada” u određenim oglasima. Što je ACM opisao kao “ilegalnu agresivnu komercijalnu praksu.” Za ovo prekršaj, Epic je kažnjen iznosom od 562.500 eura.
Istraživanje je također otkrilo da su se u nekim oglasima koristili tajmeri za predmete koji su i dalje bili dostupni u trgovini čak i nakon isteka odbrojavanja. ACM je to smatrao načinom iskorištavanja dječjeg straha od propuštanja sugeriranjem oskudice predmeta koji su zapravo i dalje dostupni za kupnju. Za ovaj prekršaj, Epic je kažnjen dodatnih 562.500 eura, prenosi Poslovni Puls.
ACM je istaknuo da trgovci trebaju biti svjesni da su djeca osjetljivija na određene komercijalne taktike od odraslih potrošača. Prema ACM-u, Epic je iskoristio tu osjetljivost djece i nije pridonio potrebnoj pažnji koju se očekuje od trgovaca prilikom interakcije s djecom.
ACM je postavio rok do 10. lipnja 2024. za Epic Games da ispravi ove prekršaje.
Epic je već počeo uklanjati odbrojavanja tajmera u Fortniteu. Dodali su vrijeme osvježenja trgovine i datum pored predmeta koji jasno obavještava igrače kada će taj predmet biti uklonjen iz trgovine.
Od 24. svibnja 2024., igrači mlađi od 18 godina u Nizozemskoj će moći vidjeti samo predmete u trgovini koji će biti dostupni najmanje 48 sati.
Cateautje Hijmans van den Bergh, članica uprave ACM-a, istaknula je: “Tvrtke koje nude proizvode djeci moraju biti svjesne da su djeca posebno osjetljiva na određene poticaje. U igri Fortnite, djeca su osjećala pritisak da obave kupovinu. Ovom odlukom šaljemo jasnu poruku: djeca trebaju moći uživati u online igrama bez pritiska. Takve prakse od strane Epica narušavaju povjerenje u digitalnu ekonomiju.”