Nedjelja, 5 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Generacija Z i milenijalci manje su zabrinuti oko financijskih prijevara

Mlađe odrasle osobe manje su zabrinute zbog financijskih prijevara nego starije generacije, pokazalo je nedavno istraživanje.

Samo 15% generacije Z i 20% milenijalaca zabrinuto je da će postati žrtve ukradenog novca ili imovine putem prijevarnih taktika. Pokazalo je to istraživanje Better Money Habits koje je na 1000 ispitanika. provela Bank of America. Za usporedbu, oko 27% generacije X i 27% baby boomersa osjeća opasnost od prijevare.

Mlađe generacije još uvijek se upoznaju s financijskom pismenošću i [još uvijek] razumiju zamke prijevare.

Jennifer Ehresman, voditeljica zaštite za potrošače i mala poduzeća u Bank of America.

Mlađe skupine također vjeruju da su manje izložene prijevarama zahvaljujući neposrednosti aplikacija za internetsko bankarstvo. Pristupačnost im omogućuje provjeru transakcija računa u stvarnom vremenu, rekla je Ehresman.

Međutim, vjerovanje da mogu brzo uočiti i prijaviti prijevaru može ponuditi lažan osjećaj sigurnosti.

Istina je da starije osobe obično imaju veće stanje na računu. Ali to ne znači da mlađe generacije ne mogu doživjeti teške posljedice, rekao je Matt Schulz, glavni kreditni analitičar u LendingTree.

Prijevare na društvenim mrežama problem su za mlađe odrasle osobe

Prevaranti koriste online prisutnost mlađih odraslih u svoju korist, prenosi CNBC. Potrošači su izgubili oko 2,7 milijardi dolara zbog prijevara na društvenim mrežama. Daleko više od bilo koje druge metode kontakta, izvijestila je Savezna komisija za trgovinu u listopadu.

Ti su gubici češći kod mlađih generacija. Tijekom prvih šest mjeseci 2023. godine, društveni su mediji bili točka kontakta kriminalaca u 38% gubitaka zbog prijevare za osobe u dobi od 20 do 29 godina. Za one od 18 ili 19 godina ta je brojka bila 47%, prema FTC-u.

Prijevara nije uvijek “popravljena u jedno poslijepodne”

Količina vremena potrebna za oporavak od prijevare ovisit će o ugroženim informacijama.

“U nekim slučajevima, to se popravi u poslijepodnevnim satima; drugih slučajeva, može trajati puno duže”, rekao je Schulz.

Na primjer, ako je prevarant došao do broja vaše kreditne kartice i nagomilao troškove, za rješavanje problema može biti potreban samo telefonski poziv u kojem ćete prijaviti problem, jer kreditne kartice imaju rigoroznu zaštitu od prijevare.

No, ako je ukrao i neke dodatne povjerljive podatke, to može imati veće posljedice od kojih se teže oporaviti. Kriminalac bi te informacije mogao iskoristiti za otvaranje novih kreditnih kartica ili podizanje novih kredita na vaše ime.

Kako napraviti “provjeru financijske prijevare”

“Jedna od najboljih stvari je napraviti osnovnu provjeru financijske prijevare”, rekao je Schulz.

To znači da redovito provjeravate svoje račune i izvode kreditnih kartica. Prevarant koji dobije podatke o vašoj kreditnoj kartici testirat će primijetite li male troškove.

“To je primjer zločestog tipa koji se dočepa vaše kreditne kartice i kupi čokoladicu na benzinskoj postaji”, rekao je Schulz.

Ako ne prepoznajete transakciju, poduzmite nešto i prijavite je.

Prvi put kad pregledavate popis transakcija potrajat će neko vrijeme. Ali … gradite tu pozitivnu naviku.

Budite skeptični kad god razmišljate o prijavi za neku uslugu. Osobito ako zahtijeva vaše financijske podatke. Prije nego što ispunite bilo koji obrazac s osjetljivim podacima, proučite sitna slova i kakav bi mogao biti utjecaj ako bi ti podaci bili ukradeni.

“Ako se nešto čini previše dobrim da bi bilo istinito, u redu je reći ne”, rekao je Schulz.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno