Petak, 26 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Je li Netflix na stranputici – ili će je streaming div uspjeti prevladati?

Za drugo tromjesečje 2022. godine, uz pad cijene dionice nakon objave u prvom kvartalu, Netflix je izvijestio o padu rasta pretplatnika. Ovo je tek drugi put u povijesti da se ovo dogodilo streaming divu i odražava trend koji treba zaustaviti.

S globalnim ukupnim brojem od gotovo 221 milijun pretplatnika, Netflix je još uvijek najveći streaming servis na svijetu. Njegov gubitak od 970.000 pretplatnika u drugom tromjesečju bio je manji od dva milijuna koliko je projicirao, a cijena dionice ponovno je blago porasla. Dakle, iako se to još ne može nazvati krizom, postoji mnogo povijesnih primjera koji pokazuju da Netflix treba brzo djelovati kako bi napravio neke promjene u svom poslovnom modelu, piše The CEO Magazine.

Kodak, Blockbuster, BlackBerry i Yahoo! samo su neki od primjera dominantnih brendova koji nisu uspjeli biti agilni i reagirati na promjene u svijetu, te su posljedično platili veliku cijenu. A sada, s obzirom da je Amazon Prime po prvi put dosegao granicu od 200 milijuna pretplatnika, Netflix je u stvarnoj opasnosti da više ne bude globalni lider u streamingu – čak i ako fraza “Amazon Prime i opusti se” baš i ne zvoni.

Realnost je da bi Amazon Prime u bliskoj budućnosti lako mogao prestići Netflix. Realnu prijetnju predstavlja i Disney+ koji trenutno ima 152,1 milijun pretplatnika. Iako je Netflix bio prvi streaming servis s razmjerom i u početku nije imao pravu konkurenciju, to se dramatično promijenilo posljednjih godina. Amazon Prime i Disney+ možda su noviji na streaming sceni, ali obje se kompanije mogu pohvaliti dubokim džepovima i iznimno raznolikim portfeljem sadržaja i poslovanja.

Div u padu

Postoji niz razloga za nedavni pad Netflixa, prvi se razlog može pripisati iscrpljenosti vrhunskog sadržaja. U određenoj mjeri, mnogi su pretplatnici sada pogledali sve što su tražili i stoga im je potrebno ili dodati sljedeći blockbuster ili im ponovno predložiti nešto od prethodnih sadržaja.

Što se tiče velikih blockbustera, vrijeme između trenutaka zahlađenja postalo je duže. Squid Game bio je nešto poput iznenađujućeg hita na koji je Netflix naletio i pružio je kratkotrajni poticaj.

Uz točku zasićenosti sadržajem, mnogi streameri su doživjeli financijsku racionalizaciju nakon COVID-19. Iako su dodali i druge streaminga usluge uz Netflix tijekom karantene, potreba za raspoloživim prihodom povećala se kako se život ponovno otvorio. Stoga su financijski pritisci natjerali neke potrošače da biraju između streaming usluga, a za roditelje Disney+ možda po prvi put preuzima primat. Uz to, dijeljenje lozinki među obitelji i prijatelja postalo je problem za Netflix i druge streaming platforme.

Ali nemojmo zaboraviti da je Netflix izgradio svoje carstvo prihvaćanjem agilne i fleksibilne kulture, pa ako bilo koja kompanija može reagirati na tržišne uvjete onda je to vjerojatno Netflix. Već je najavio mjere za rješavanje najhitnijih problema.

Nove Netflix opcije

U pokušaju da počne dovoditi nove pretplatnike ili zadržati pretplatnike koji se istinski bore da si priušte Netflix, streaming div je spreman predstaviti jeftiniji proizvod koji je podržan prihodima od oglašavanja. Na mnogo načina to je poput stupnjevanja Spotify računa na koje se možete prijaviti. Netflix je već sklopio partnerstvo s Microsoftom za model koji podržava oglase.

“Vjerojatno ćemo započeti na nekolicini tržišta gdje je potrošnja na oglašavanje značajna”, rekli su iz kompanije u svom posljednjem pismu dioničarima. “Kao i kod većine naših novih inicijativa, naša je namjera pokrenuti je, slušati i učiti te brzo ponavljati kako bismo poboljšali ponudu. Dakle, naš će posao oglašavanja za nekoliko godina vjerojatno izgledati sasvim drugačije nego što je izgledao prvog dana”.

Netflix ilustracija
Netflix profili

Svakako Netflix govori sve prave stvari o svojoj sposobnosti da bude agilan. Kompanija je također otkrila da je u ranoj fazi uvođenja testa o planovima dijeljenja za članove obitelji koji žive u različitim rezidencijama. Uglavnom strategija ‘ako ih ne možeš pobijediti, pridruži im se’, ima za cilj unovčiti nešto što se već događa.

Dijeljenje lozinki između obitelji i prijatelja može postati legitimna stvar, s inkrementalnim plaćanjem kako bi se uklonili osjećaj krivnje, neugodnost i kršenje zakona. Ispitivanje ovoga bit će pokrenuto u Južnoj Americi kao početna točka. “Sada smo imali više vremena za razumijevanje ovih problema, kao i kako ih najbolje riješiti”, kažu iz kompanije.

Igra počinje

Netflix je također usredotočen na jačanje svoje ponude online igara, s krajnjim ciljem uspostavljanja platforme kao centralizirane destinacije za zabavu. Osim toga, kompanije je nedavno objavila svoju akviziciju Animal Logica – nagrađivanog studija za animaciju koji stoji iza holivudskih blockbustera uključujući Happy Feet, Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole, franšizu The LEGO Movie i Peter Rabbit.

Netflix gaming

“Animal Logic je vodeći studio za animaciju s inovativnom tehnologijom koja će ojačati naše postojeće poslovanje i povećati naše dugoročne kapacitete u prostoru za animaciju kako bismo mogli bolje zabaviti naše članove diljem svijeta,” kaže Amy Reinhard, potpredsjednica studija Netflix Operacije.

Ostaje za vidjeti može li Netflix zadržati svoju poziciju globalnog lidera u streamingu, iako možda koegzistiranje s Amazon Prime i Disney+ na oko 200 milijuna pretplatnika zapravo i nije loše. Pravo je pitanje hoće li se trenutni pad nastaviti, a iako se čini da je Netflix okretan i agilan, samo će vrijeme pokazati može li se dovoljno brzo promijeniti i prilagoditi.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno