Srijeda, 24 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako su se HBO i Netflix udaljili jedan od drugoga

Prije deset godina, tadašnji Netflixov glavni direktor za sadržaj – a sada suizvršni direktor – Ted Sarandos rekao je za GQ, “Cilj je postati HBO brže nego što HBO može postati mi.” Danas je očiti cilj za obje tvrtke izbjeći da postanu ona druga.

Protekla dva tjedna iskristalizirala su različite prioritete medijskih divova. Matična tvrtka Warner Bros. Discovery odlučila je ukloniti HBO iz naziva svoje vodeće usluge Max streaminga kako bi zaštitila brend HBO da ne postane … Netflix. Umjesto da riskiraju razvodnjavanje HBO-ovog prestižnog branda hrpom reality TV programa sa Discovery+, Warnerovi rukovoditelji žele da HBO ostane netaknut, prenosi CNBC.

HBO je HBO. Tako treba i ostati. Nećemo ga gurati do točke raspada tjerajući ga da zadržavanjem imena u brandu usluge preuzme sav teret ovog prijedloga novog sadržaja.

JB Perrette voditelj streaminga Warner Bros. Discovery; na događaju 12. travnja na kojem je predstavljen novi brand Max.

U ne tako suptilnoj snimci na Netflixu, CEO HBO-a Casey Bloys pohvalio je Max ističući snagu njegova branda. “Mi nismo ogromna nediferencirana programska mrlja”, rekao je na događaju.

Zaštita HBO-a, a ne njegovo širenje, nije uvijek bila prioritet. Pod vlasništvom AT&T-a, tadašnji izvršni direktor WarnerMedia (a sada izvršni direktor AT&T-a) John Stankey izgledao je kao da mu je jako ugodno oslanjajući se na toda će brand HBO izazvati Netflix. To je bila pokretačka snaga iza stvaranja HBO Maxa — kombinirajući HBO-ov program s drugim izvornim sadržajem i knjižničnim programom iz WarnerMedia kataloga. Stankey je vjerovao da se HBO ne može sam natjecati s Netflixom jer je bio previše ograničenog opsega.

Potrebni su nam sati dnevno. To nisu sati tjedno, a nisu ni sati mjesečno. Trebaju nam sati dnevno. Natječete se s uređajima koji ljudi drže u rukama i koji zaokupljuju njihovu pozornost svakih 15 minuta.

John Stankey 2018. nakon što je AT&T zatvorio svoju akviziciju Time Warnera, HBO-ove matične tvrtke.

Taj osjećaj nije se dobro svidio šefu HBO-a Richardu Plepleru, koji će napustiti tvrtku samo nekoliko mjeseci kasnije. Pleplerova mantra, koju je često ponavljao, bila je: “Više nije bolje. Samo bolje je bolje.”

AT&T bi spojio WarnerMedia s Discoveryjem u transakciji koja je zaključena prošle godine. Izvršni direktor Warner Bros. Discovery David Zaslav i dalje će se boriti s Netflixom, ali to neće činiti širenjem HBO-a ili njegovog branda.

Netflixov odmak od HBO-a

U međuvremenu, čini se da je Netflix izrazito fokusiran na isporuku sadržaja koji ima što širu publiku. Ovo je daleko od toga da postane HBO, što je bio Netflixov cilj u i oko 2013. godine. U to vrijeme, Netflix se tek počeo baviti originalnim sadržajem. Licitirali su tada protiv HBO-a za serije kao što je drama “Kuća od karata” s Kevin Spaceyjem. Kad je Netflix ponovno pogodio s dramom “Orange Is the New Black”, činilo se da je Sarandos na putu da Netflix učini novim HBO-om.

Ali kako su godine prolazile, Netflixove ambicije su rasle. Ulagači su se veselili većoj potrošnji. Jednostavno kupovanje prestižnih emisija činilo se lagano. Publika HBO-a u SAD-u obično je bila oko 35 milijuna pretplatnika. Netflix je brzo prešao tu granicu. Izgradio je globalnu uslugu streaminga čija je meta postao cijeli tradicionalni ekosustav pay-TV-a, a ne samo HBO.

Netflix je nedavno objavio da je prvo tromjesečje završio s više od 232 milijuna globalnih pretplatnika. No čini se da je važnost stvaranja prestižnih emisija koje bi se natjecale s HBO-om svake godine sve manje bitna za Netflix. Također je pošteno tvrditi da Netflix nije imao istu stopu gledanosti kao HBO kada je u pitanju stvaranje prestižnih TV emisija. Od 2013. nadalje, HBO je osvojio na desetke više velikih Emmyja od Netflixa.

“Kad govorimo o našem sadržaju, to ponekad zvuči kao popis za pranje rublja”, rekao je Sarandos ovog tjedna tijekom Netflixove konferencije o zaradi. “Svatko ima nevjerojatno raznolik ukus da morate imati vrlo različite stvari za različite obožavatelje, a to je ono u čemu smo jako dobri.”

Netflix je odlučio da je njegova konkurentska prednost širina programa. Sarandos je ranije ove godine za The New Yorker rekao da je nova strategija Netflixa funkcionirati “kao  jednaki dijelovi HBO i FX i AMC i Lifetime i Bravo i E! i Comedy Central.”

Deset godina nakon Sarandosovog citata za GQ, jasno je da HBO neće postati Netflix, a Netflix neće postati HBO. I to je u redu.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno