Četvrtak, 28 ožujka, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako svom šefu reći da niste sretni na poslu?

U idealnom svijetu, naši bi nas poslovi izazivali da dajemo svoj maksimum, bili bi zanimljiviji i pružali nam zadovoljstvo cijelo vrijeme. Ali, kao što ste već i sami svjesni, to nije uvijek slučaj. Ponekad to zahtijeva drastičnu promjenu – poput pronalaženja novog posla. U drugim slučajevima može biti potrebno samo malo dotjerivanje kako bi se vaša karijera vratila na zadovoljavajući put.

Dakle, kako to točno može učiniti? Pa, jedan nevjerojatno jednostavan način koji bi dobro funkcionirao, a mogao bi vas iznenaditi: recite svom šefu da niste sretni.

To se vjerojatno kosi sa svime što su vas ikada učili o napredovanju u karijeri. Ali, vjerujte, ponekad šefovi zaista ne znaju da njihovi zaposlenici ne vole svoj posao. I, ako to učinite kako treba, i vi i vaš šef ćete biti zahvalni što ste se odlučili progovoriti. Evo kako to učiniti.

Napravite popis    

Popisi su dobri. Pomažu organizirati vaše misli i daju lijep nacrt za teške rasprave.

Jennifer Winter, autorica na The Muse, kaže kako joj je popis osobito bio od pomoći prije nekoliko godina. Tada se odlučila obratiti svojoj šefici i dati joj do znanja da ne voli svoj posao. Radila je za tvrtku nekoliko godina i voljela je svoj posao sve dok tvrtka nije počela prolaziti kroz nekoliko velikih spajanja. Znala je da je dio njezinog nezadovoljstva povezan sa spajanjima, ali nije mogla točno odrediti o čemu se radi. Opis njenog posla nije se promijenio i nije radila neopravdano duge smjene, pa je bilo teško odrediti što točno nije u redu. Tako je počela bilježiti sve, veliko ili malo, što joj je svaki dan stvaralo problem, u razdoblju od otprilike tjedan dana.

Kad je pregledala svoj popis, neke su joj stvari odmah pale na pamet. Sada je radila s novom grupom koja se nalazila u drugoj vremenskoj zoni. Budući da su imali određene rokove koje su trebali ispuniti, primijetila je da više ne ide u teretanu ili na ručak tako često kao prije. Druge stvari nisu bile tako očite, barem njoj, što je na kraju bilo jako korisno kad je došlo vrijeme za razgovor sa šefom.

Kada to učinite, vrijeme je za sljedeći korak:

Isplanirajte sastanak

Nijedan šef ne voli slušati popis onoga što nije u redu s poslom ili tvrtkom. Dakle, velike su šanse da će vaš šef, ako jednostavno predstavite svoj popis stvari koje vam se ne sviđaju, to smatrati pritužbama ili zahtjevima koje ne može ispuniti.

Dakle, nakon što završite svoj popis, bilo bi ga dobro revidirati za razgovor sa šefom. Pregledajte svoje pritužbe, vidite postoje li neke teme koje se pojavljuju i sažmite ih u točke dnevnog reda. Na primjer, ako uvijek ručate za radnim stolom ili stalno otkazujete planove s prijateljima jer ste zapeli na poslu dokasna, kao jednu od točaka o kojima biste željeli razgovarati stavite “održavanje zdrave ravnoteže između posla i privatnog života”. Ukoliko je to moguće, pokušajte svoj popis oblikovati u pozitivnom tonu i iz perspektive rješenja, a ne samo pritužbi.

Nakon što ste posložili svoj popis, vrijeme je da sazovete taj sastanak. Sada biste mogli doći u iskušenje da požurite do svog šefa i kažete mu da želite “razgovarati”. Ali vjerujte, ako ne želite da vaš šef ode u ‘krizno stanje’, nemojte to činiti. Šefovima je duboko usađeno da misle kako nešto nije u redu kad god im zaposlenik priđe i kaže: “Htio bih s vama o nečemu razgovarati.”. Umjesto toga, glatko prijeđite na tu temu tako što ćete se obratiti svom šefu odmah nakon sastanka tima ili nakon razgovora uz kavu u sobi za odmor. Recite da imate neke ideje o “poboljšanju vremena potrebnog za dovršetak projekta” ili “podizanju morala” te biste željeli njegov doprinos i voljeli biste zakazati sastanak. Sada je vaš šef spreman ne samo čuti vaše ideje, već i podijeliti svoje.

Kada dođete do razgovora, preporučujemo jedan od tri načina pristupa:

1. Predložite rješenje

Delikatno je reći svom šefu da ste nezainteresirani za svoj posao. Ne želite ispasti pretjerano negativni. Također, ne želite ni uljepšati svoje nezadovoljstvo.

Dakle, odličan način da pristupite razgovoru je da svoje brige uparite s prijedlozima kako ih riješiti. I to na način koji je koristan obostrano. Na primjer, ako vam je sastanak zakazan u vrijeme pauze za ručak, spomenite svom šefu da bi sastanak sat vremena ranije mogao pomoći da tim ostane usredotočen, jer svi neće gledati na sat dok im ‘kruli želudac’. Zadržite fokus na tome što možete učiniti da poboljšate situaciju. Vaš šef će cijeniti promišljenost vaših prijedloga (i, hmmmm, nadamo se da će dobiti poruku da žrtvujete vaš prijeko potrebno vrijeme za ručak).

2. Zatražite savjet

Niste potpuno sigurni kako riješiti problem? To je u redu, možete iskoristiti sastanak kao priliku da pitate svog šefa za savjet.

Recimo, na primjer, ne možete podnijeti rad s Bobom iz računovodstva zbog njegovih užasnih navika dentalne higijene. Navedite da imate određenih izazova radeći s Bobom i zatražite prijedloge o tome kako možete bolje upravljati odnosom. Obavijestite svog šefa o taktikama koje ste već isprobali, ali vam se čini da nisu uspjele (kao što je sugeriranje Bobu da komunikacija e-mailom bolje funkcionira za vas u svrhu vođenja evidencije), a zatim ga zamolite da razmisli o još nekoliko ideja. Ideja je da svog šefa upoznate sa situacijom kako bi vam mogao pomoći pronaći rješenje, a ne da gunđate o Bobovom lošem zadahu.

3. Zatražite pomoć

Ovo bi moglo zvučati teško, ali ponekad je to upravo ono što vam treba, posebno ako niste baš sigurni što vas ometa u vašem poslu. Recite svom šefu da se ne osjećate tako angažirano kao prije i da biste željeli njegovu pomoć da vratite svoj ritam. Spomenite svoj popis i pokrenite razgovor o tome što ste primijetili u uredu sa svojom ulogom u tome.

Neka rasprava bude što je moguće pozitivnija. Pazite da fokus nije na činjenici da ste nezadovoljni, već da se pokušavate ponovno vratiti na najbolji put. Vaš će šef cijeniti predanost i nakon što s vama neko vrijeme razgovara, steći će uvid u to što vas motivira, ili ne, i bit će spremniji pomoći vam da opet budete zadovoljni.

Na kraju, nitko od nas ne voli svoj posao cijelo vrijeme, ali ako niste zadovoljni većinu vremena, to obično predstavlja problem. Pronaći uzrok onoga što vas čini nezadovoljnim na poslu nije lako, ali uz pomno promišljanje i iskrene razgovore sa svojim šefom, nadamo se da ćete se ponovno zaljubiti u svoj posao.

Članak: https://financa.ba/sto-uspjesni-ljudi-rade-kada-su-nesretni-na-poslu/

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno