Subota, 27 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Klijenti mijenjaju banku u prosjeku svakih sedam godina

U Europskoj uniji je u razdoblju od 2008. do 2022. godine broj djelatnika na “tradicionalnim” radnim mjestima u banci smanjen za oko 22%. U isto vrijeme je u IT sektoru banaka broj novozaposlenih rastao u prosjeku 8% godišnje. Ovo je posljedica ubrzane digitalne transformacije kroz koju prolaze sve industrije, pa tako i bankarska.

Pokazalo je to istraživanje koje je provela međunarodna konzultantska kuća Horváth. U istraživanju je sudjelovalo više od 50 stručnjaka, znanstvenika i menadžera iz sektora bankarstva. Cilj istraživanja je bio prepoznati ključne izazove s kojima se banke suočavaju u procesu digitalne transformacije. Pri čemu su sudionici između ostalog naveli brz razvoj tehnologije, povećanu potražnju za održivim proizvodima, te nedostatak djelatnika, posebno pad interesa mlađih generacija za rad u bankarskom sektoru.

Kad govorimo o ljudskim resursima, prepoznali smo dva ključna izazova. Kontinuirani nedostatak osoblja i stručnjaka, koji će se nastaviti pogoršavati i u bankarskom sektoru, te sve veća očekivanja od postojećih zaposlenika. Nužno je postojeće djelatnike sustavno educirati o novim tehnologijama. Kvalitetno digitalno korisničko iskustvo postaje konkurentna prednost. Banke trebaju dodatno uložiti u rješenja koja će odgovoriti na potrebe klijenata, a razvijanjem privlačnih i inovativnih proizvoda privući će i talentirane zaposlenike“, izjavio je Robert Ćuzela Piljac iz konzultantske kuće Horváth.

Umjetna inteligencija će poboljšati usluge

Prema istraživanju konzultantske kuće Horváth oko 40% klijenata „tradicionalnog“ bankarstva u ovom trenutku koristi najmanje jedan proizvod FinTech kompanija. Izdvojili su i podatak iz istraživanja iz Njemačke. Prema kojem je prosječno razdoblje u kojem klijent ostaje u ugovornom odnosu s bankom sedam godina. Dok je 2000. godine taj period iznosio prosječno 14 godina.

Trendovi pokazuju da značajno raste broj klijenata koji sve rjeđe za pojedine usluge biraju odlazak u banku. Primarno s bankom komuniciraju digitalnim putem, pa je i više od 60% ispitanih prepoznalo važnost digitalizacije u bankarskom sektoru. Izdvojili su da je u razdoblju između 2018. i 2023. godine 34% svih procesa u bankama bilo automatizirano. Korištenje umjetne inteligencije vide kao ključan alat u poboljšanju bankarske usluge. Kao prednosti bankarskog sektora ispitanici su izdvojili povjerenje, pouzdanost i tradiciju.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno