Nedjelja, 12 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Koji je vaš liderski stil?

Kao novi lider, vjerojatno se pitate što trebate učiniti da biste bili uspješni. Cijela se priča zapravo svodi samo na tri stvari –  morate imati jasno razumijevanje ljudi, procesa i učinka.

  • Lideri orijentirani na učinak drže tvrtku usredotočenom na ciljeve i ispunjavanje rokova.
  • Lideri orijentirani na proces osiguravaju glatko i učinkovito poslovanje tvrtke, uvijek tražeći načine za automatizaciju zadataka koji svima olakšavaju život.
  • Lideri orijentirani na ljude održavaju kulturu tvrtke snažnom i osiguravaju da se prema svima postupa pravedno.

Većini lidera glavni je jedan stil, a manje koriste drugi stil, piše Ascend. Glavni je stil ono s čime se prirodno vode i smatraju najvrjednijim, dok manje koriste vještine koju su usavršavali tijekom vremena. Poznavanje vaših glavnih i sporednih smjerova pomoći će vam da komunicirate sa svojim timom na najučinkovitiji način i pomoći njima — i vašoj organizaciji — da uspiju.

Proučimo detaljnije svaki od tri smjera vodstva.

Vodstvo orijentirano na učinak

Lideri kojima je učinak na prvom mjestu cijene rezultate pod svaku cijenu, što je korisno jer visoki učinak može riješiti većinu problema povezanih s poslovanjem. Ovi lideri su najčešće orijentirani na akciju i vrlo brzo donose odluke. Više vremena provode gledajući rezultate, a manje vremena razmatrajući kako su do njih došli.

Vođenje orijentirano na učinak jako je efektivno jer ti lideri čine više i ne boje se donositi teške odluke. Objektivno dolaze do zaključaka slušajući podatke, a ne pojedince.

Što se događa kada performanse cijenite više od procesa?

Ti lideri brzo donose odluke, ali ne razmišljaju o tome kako će te odluke utjecati na postojeće procese oko njih. To stvara nered, koji najčešće netko drugi treba počisti. Postoji rizik od oblikovanja okruženja koje djeluje kaotično i stresno, što rezultira izgaranjem zaposlenika i velikom fluktuacijom.

Kako lider orijentiran na učinak može razmišljati o procesu…

Jedna od njihovih omiljenih stvari za reći je “obavi to”, ali ne znaju uvijek sami to napraviti. U najboljem je interesu ovog lidera da jedan veliki zadatak podijeli na nekoliko manjih zadataka, olakšavajući osmišljavanje plana napada i uvid u povezane procese. Na ovaj način zaposlenici mogu biti sigurniji u svoju sposobnost ispunjavanja zahtjeva, a voditelji mogu biti sigurni da su njihovi ciljevi dostižni.

Što se događa kada više cijenite učinak u odnosu na ljude?

Lideri koji više cijene učinak u odnosu na ljude mogu previdjeti širu sliku uzimajući u obzir podatke prije svega drugoga. Što u konačnici dovodi do netočnih zaključaka i neprikladnih rješenja. Međutim, podaci ne govore uvijek cijelu priču. Samo gledanje podataka može dovesti do toga da lider kojemu je učinak na prvom mjestu donosi pogrešno informirane odluke i vrši pritisak na svoje izravno podređene da poduzmu ishitrene radnje koje im nisu ugodne.

Kako lider orijentiran na učinak može razmišljati o ljudima…

Ako ste orijentirani na učinak, posjedujte taj stil i prepoznajte golemu vrijednost koju donosite svojoj organizaciji. Ali budite svjesni i svojih nedostataka. Kako biste izgradili dobro uravnotežen tim oko sebe, pokušajte biti pristupačniji i manje autokratski. Točnije, odvojite vrijeme da sagledate širu sliku i pitajte ljude za njihov doprinos prije nego što se oslonite samo na podatke. Povezivanje sa svojim zaposlenicima i slušanje njihovih povratnih informacija može vam pomoći da steknete potpunije razumijevanje situacija, rješenja i statistike.

Vodstvo orijentirano na procese

Skalabilne organizacije trebaju dobre procese, a lider orijentiran na procese izvrstan u njihovom osmišljavanju i implementaciji. Vjeruje da je pridržavanje ovih procesa pogodnije za dugoročni uspjeh i trebat će vremena da razumije sve potrebne implikacije odluke. Stalno traži učinkovitost i prilike za organiziranje i usmjeravanje procesa oko sebe.

Velika prednost vrednovanja procesa je ta što je vaša organizacijska struktura čista, ljudi znaju što se od njih očekuje, a povećanje je relativno bezbolno. Manje je frustracija pojedinačnih suradnika jer oni znaju kako raditi svoj posao.

Što se događa kada proces cijenite više od učinka?

Kada upravljate drugima, možda ih vrednujete na temelju toga mogu li slijediti procese koje ste postavili umjesto da utvrđujete poboljšavaju li procesi njihovu izvedbu. Kada izvedba bude u drugom planu u procesu, vaša tvrtka ili odjel mogu stagnirati, vaša konkurencija vas može nadmašiti, a vaš tim može postati zadovoljan osrednjim rezultatima.

Kako vođa orijentiran na proces može razmišljati o učinku…

Prvi korak je uskladiti procese s jasnim ključnim pokazateljima učinka i očekivanjima. Radeći to, lider može osigurati da njegov tim radi prema zajedničkom cilju i da se smatra odgovornim za svoje postupke. Osim toga, lider može redovito davati povratne informacije svom timu kako bi im pomogao poboljšati izvedbu i ublažiti sve nedoumice oko pojedinačnih radnih procesa.

Također je ključno biti fleksibilan u pogledu na koji je vaš proces dizajniran. Stalno procjenjujte i poboljšavajte procese kako biste povećali učinkovitost i djelotvornost. Radeći to, lider može osigurati da njegov tim uvijek radi najbolje što može.

Što se događa kada proces cijenite više od ljudi?

Nažalost, mnogi vođe orijentirani na proces previše se fokusiraju na učinkovitost ili novost svog novog procesa, ali ga ne uspijevaju vratiti pojedincu. Uobičajeno je da lideri orijentirani na procese previše inžinjeriraju procese i pitaju se zašto ih zaposlenici ne mogu slijediti. Ono što se jednoj osobi čini kao najočitiji i najrazumniji plan druga osoba možda neće tako lako slijediti.

Kako lider usmjeren na procese može razmišljati o ljudima…

Upamtite da ne misle svi kao vi! Lideri vođeni procesima moraju biti strpljivi i temeljiti pri uvođenju novih ideja, a istovremeno postavljati jasne smjernice koje će omogućiti objektivnu procjenu individualnog učinka i olakšati pozivanje ljudi na odgovornost. Na primjer, razmislite o razbijanju novih procesa korak po korak i prikupljanju povratnih informacija o tome koji koraci trebaju bolje razumijevanje. To će pomoći svim zaposlenicima da bolje razumiju nove ideje i osigurati da svatko bude odgovoran za vlastiti uspjeh.

Vodstvo orijentirano na ljude

Gotovo svaka poslovna knjiga na svijetu govori o važnosti ljudi i utjecaju koji imaju na tvrtke. Ovo nije slučajnost. Kada se zaposlenici osjećaju povezani sa svojom kulturom na radnom mjestu i svojim menadžerima, veća je vjerojatnost da će biti produktivni i motivirani. Lideri orijentirani na ljude stvaraju ogromnu vrijednost za tvrtku svjesnim i proaktivnim poboljšanjem svojih timova.

Lideri orijentirani na ljude stvaraju psihološki sigurno okruženje u kojem se zaposlenici osjećaju podržano i ugodno kada nailaze na izazove i kada traže pomoć. Ovo je nevjerojatno vrijedno jer omogućuje članovima tima da dobiju informacije koje su im potrebne brzo i točno, a da ih se ne shvati pogrešno. Također su dobri u izvlačenju maksimuma iz zaposlenika tako što prepoznaju njihove snage i daju im prilike da ih iskoriste.

Što se događa kada ljude cijenite više od učinka?

Što kada je netko loš u svom poslu? Lideri orijentirani na ljude često su izvrsni u vrednovanju učinka kada je riječ o onima koji su uspješni u svojim ulogama. Ali bi mogli imati problema s pozivanjem ljudi na odgovornost kada to nisu. Na taj način, vrednovanje ljudi umjesto učinka može dovesti tvrtku u opasnost. Ne možete uvijek podučavati slabije da dođu do rezultata. Kao rezultat toga, mogli biste predugo zadržati ljude na poslu, i tako izgubiti povjerenje svojih kolega.

Kako vođa orijentiran na ljude može razmišljati o učinku…

Osigurajte da vaš tim ima odgovarajuće resurse koji su im potrebni za uspjeh. Ovaj stil vodstva nije trivijalno usrećivanje ljudi. Radi se o ocrtavanju najlakšeg puta do uspjeha – koji, kao proces, olakšava svačiji individualni život. Resursi su jednostavno agenti podrške, a kada su članovi tima angažirani, veća je vjerojatnost da će proizvesti bolje rezultate.

Također, nemojte se bojati zadržati visoke standarde i očekivanja za svoj tim. To postavlja ton ostatku vaše organizacije i omogućuje vam da svoj tim smatrate odgovornim, pokazujući da ste predani njihovom uspjehu. Ako vođa tima ne drži svoj tim na visokim standardima, bit će teško očekivati da će održati vlastitu izvedbu u tom pogledu.

Što se događa kada ljude cijenite više od procesa?

Kad ljude cijenite više od procesa, više ste zabrinuti za dobrobit svojih izravnih podređenih nego za to jesu li ispravno slijedili metodologiju ili ne. To može biti vrijedno za pojedinca, ali nedostatak odgovornosti za procese može stvoriti mnogo izazova za vašeg upravitelja i druge timove oko vas. Drugi se ljudi oslanjaju na procese kako bi razumjeli učinak bez obzira na to koliko dobro “mislite” da vaš tim radi.

Kako vođa orijentiran na ljude može razmišljati o procesima…

Lideri orijentirani na ljude više se oslanjaju na svoje osjećaje nego oni koji su orijentirani na učinak. Previše se oslanjaju na protudjelovanje, a nedovoljno na podatke. To bi moglo nove zaposlenike usmjeriti na neuspjeh stvaranjem uloga koje su se mogle uklopiti u već postojeće. Prvo se zapitajte mogu li se određeni procesi pojednostaviti prije nego što pokušate riješiti probleme tako što ćete na njih dodati više zaposlenika.

***

Svaki stil vođenja dolazi s različitim snagama i slabostima. Cilj nije osloboditi se slabosti; važno je biti ih svjestan kako biste mogli prepoznati gdje vam je potrebna pomoć drugih lidera u vašoj organizaciji.

Zapamtite, najučinkovitiji lideri su oni koji mogu prilagoditi svoj stil situaciji i ljudima koje vode. Što je vrsta prilagodljivosti koja je potrebna svakoj tvrtki na njenom putu prema zdravom, kontinuiranom rastu.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno