Ponedjeljak, 11 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Manageri, donosimo 3 ljudske vještine neophodne za uspjeh

Nakon dvije godine rada od kuće, hibridnog rada, povratka u ured, nošenja maski u uredu, trenda „great resignation – masovnog napuštanja radnih mjesta”, zaposlenici napokon traže malo pažnje. Građenje dugotrajnog odnosa traje duže od pandemije, a i zahtjevno je. Zaposlenici žele osjetiti da se vodi računa o njima, žele ostati povezani i žele fleksibilnost kako bi se osjećali udobno – a menadžeri drže ključ.

Manageri su temelj uspjeha na svim razinama organizacije u teškim vremenima. Tijekom ove pandemije, morali su baciti konopce za spašavanje mnogim članovima svog tima – dok su se oni suočavali sa sličnim situacijama u vlastitim životima. Najbolji od njih su heroji sami po sebi.

Tvrtke su ulagale višestruke napore kako bi pomogli managerima da upravljanju na daljinu. I uložili su dosta resursa i vremena pomažući zaposlenicima da nauče potpuno nova pravila vezana uz vrijeme bolovanja, cjepljenja, zoom bonton-a, upravljanja zadacima i mnogim drugim izazovima.
Ipak pravu energiju treba uložiti kako bi se izgradila vještina zaposlenika u ova tri polj: briga, povezanost i fleksibilnost.

Briga o zaposlenicima - ilustracija
Briga o zaposlenicima – ilustracija

BRIGA

Zaposlenici (iskreno, svi mi) želimo osjećati da smo važni, da smo cijenjeni kao pojedinci, a ne samo zbog posla koji obavljamo. Kultura brige na radnom mjestu može se pokazati na mnogo načina, ali jednostavna ljudska ljubaznost i empatija prednjače. Zauzvrat, istinski brižno okruženje može dovesti do viših razina morala, produktivnosti, inovacija i zadržavanja.

Evo tri načina da manageri pokažu da im je stalo:
Pitajte ljude kako su – i stvarno poslušajte njihove odgovore. Određivanje ovog vremena trebao bi biti svrsishodan prioritet, a ne kurtuazno pitanje koje postavite 30 sekundi prije kraja sastanka vašeg tima.
Podijelite s zaposlenicima kako vama stvari idu. Gradite zajednički duh kada dijelite vlastite izazove, borbe i male pobjede. Vaša osobna transparentnost (uz odgovarajuću dozu poniznosti) uvelike će pomoći u izgradnji lojalnosti. Ljudi žele raditi za one koje vole i kojima se dive.
Saznajte njihove težnje. Pokušajte razumjeti potrebe, nade, strahove, težnje i ciljeve svakog zaposlenika, kratkoročne i dugoročne. Pomozite im da ostvare svoje ambicije na način koji odgovara njima – i vašoj organizaciji.

Povezanost - ilustracija
Povezanost – ilustracija

POVEZANOST

Veza na poslu je važna. Ljudi koji se osjećaju povezanima više surađuju, spremno dijele znanje i općenito su učinkovitiji. Osim toga, većina ljudi se želi osjećati dijelom nečega većeg. Žele vidjeti gdje se uklapaju u širu sliku i kako njihov rad pridonosi. Manageri mogu izgraditi ovaj osjećaj povezanosti kada:

Pokažite zaposlenicima širu sliku. Pobrinite se da zaposlenici razumiju viziju i misiju vašeg tima i cijele organizacije. Zatim povucite izravnu crtu na posao koji rade svaki dan. Zaposlenici će bolje razumjeti ciljeve i klijente, nesumnjivo će podijeliti ideje o tome kako im pružiti bolju uslugu.
Dajte im vremena da se povežu s drugima. Zaposlenici ne moraju biti vrhunski ekstroverti da bi pronašli vrijednost u povezivanju s kolegama. Stvorite prilike za osobno ili online povezivanje i potaknite neformalnu komunikaciju na društvenim stranicama kao što je MS Teams.
Otvoren pristup liderima. Pronađite način da upoznate upravljačka tijela vaše organizacije sa doprinosima vaših zaposlenika i da vaši zaposlenici uspostave veze do najvećih upravljačkih razina. Povremeno pozovite voditelje na sastanke timova kako biste čuli nove ideje. Pomaže zaposlenicima da vide da su ljudi na ljestvici otvoreni za slušanje.

Fleksibilnost - ilustracija
Fleksibilnost – ilustracija

FLEKSIBILNOST

Ako nas je pandemija nečemu naučila, onda je to da postoje potpuno novi čimbenici izvan naše kontrole. Svi smo morali raditi stvari drugačije. Pokušali smo raditi na novim mjestima i komunicirati na potpuno nove načine. Ako nije išlo, pokušali smo ponovno. Davanje zaposlenicima istog osjećaja fleksibilnosti može donijeti velike stvari:
Dopustite zaposlenicima da se prilagode. Pokažite zaposlenicima kako su procedure i politike kompanije zaštitni faktori od eksternih neprijatelja – i dajte im slobodu da naprave vlastite prilagodbe unutar tog prostora. Dok će zaposlenici cijeniti osjećaj neovisnosti, vrlo brzo ćete uvidjeti da li je produktivnost ostala zadovoljavajuća.
Napravite kreativnu organizaciju. Dopustite zaposlenicima fleksibilnost kako bi se mogli brinuti za obitelj i sebe. Oni i dalje mogu zadovoljiti profesionalne potrebe, dok se istovremeno brinu za svoje.
Omogućite im izbor. Pomozite zaposlenicima stvoriti radno okruženje koje im je potrebno dajući im izbor uredske opreme, prostora i lokacija. Izbor možda neće zadovoljiti sve zahtjeve, ali zaposlenici mogu biti vrlo zahvalni ako im je dopušteno izbjeći ograničenja.

Briga, povezanost i fleksibilnost mogu stajati rame uz rame kao motivatori zaposlenika, ali svaki od njih zahtijeva određene vještine za ovladavanje. Obuka u svakoj od ovih disciplina je široko dostupna, ali u svijetu prepunom suprotstavljenih prioriteta, užitak iskustva učenja u obliku mentorstva vršnjaka pod vodstvom voditelja ili krugova vršnjačkog coachinga dat će najveću vrijednost za uloženo. Ovi snažni alati pomažu menager-ima u rješavanju izazova u stvarnom vremenu i dijeljenju ideja. Oni također pomažu da se uspostave veze koje će smatrati neprocjenjivim dugoročno.

Naučivši spojiti empatiju s transparentnošću, suradnju s poniznošću i kreativnost uz malo kršenja pravila, menager-i će izgraditi angažiranije timove koji su usredotočeni na budućnost i manje je vjerojatno da će tražiti prilike negdje drugdje.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno