Petak, 17 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Naučite zlatna pravila za kvalitetniju komunikaciju

Komunikaciju koju vodimo ima za nas cilj koji njime želimo postići. Postoji sedam ključnih stavki koje znaju koristiti samo osobe s visokim stupnjem emocionalne inteligencije. Autor pravila, Bill Murphy Jr. navodi svih sedam kroz poslovnu perspektivu. Pokušao je približiti u praksi na koji način se mogu koristiti u svakom razgovoru koji vodimo.

Cilj komunikacije

Možete imati strateški cilj, kada sugovornika želimo uvjeriti da učini nešto za Vas s percepcijom da djeluje kao da osoba misli da čini uslugu i sebi. Može to biti i emotivni cilj. Primjer je razgovor za posao. Potencijalnog kandidata želite navesti da misli dobro o kompaniji, bez obzira hoće li dobiti posao na kraju. Drug primjer su obrambeni ciljevi. Imamo razgovor s klijentom kojem ne želimo udovoljiti niti jednom novom zahtjevu. Kada je definiran cilj komunikacije, moramo napraviti strategiju. Potrbno je u glavi znati kako započeti i potom voditi razgovor da bi cilj komunikacije ispunili.

Fokusiranost

Bitno se fokusirati na osobu s kojom razgovarate. Potrebno joj je dati do znanja da ima vašu pažnju, prilikom komunikacije. Naprimjer, nemojte koristiti mobitel tijekom komunikacije. Ukoliko ste u uredu, bez obzira što mailovi dolaze, nemojte skretati pozornost na ekran računala. Fokusiranost istovremeno koristi jer uspijevate prepoznati detalje kod sugovornika, koje inače možda ne biste uspjeli.

Gledajte sebe očima sugovornika

Zapamtite da prilikom komunikacije možete reći tri stvari. Pravu stvar, krivu stvar ili ništa. Ukoliko preko puta Vas sjedi emocionalno inteligentan sugovornik, ništa može djelovati loše. Emocionalno inteligentne osobe znaju prebaciti fokus na drugu stranu. Daju vam osjećaj ugodnosti dok komunicirate s njima, a ne znate jeli komuniciraju iskreno.

Strukturu, tajming, tijek – sve je bitno

Statistika kaže da samo dva posto razgovora završava onda kad oba sudionika to žele. Dakle, prilika je upravo u tome. Savladajte vještinu koja bi razgovor učinila baš onoliko dugačkim koliko obje osobe to žele. A tako nešto može se postići tek ako pripazite na strukturu, tajmingom i tijek razgovora. Tako se može odrediti i optimalna duljina razgovora.

Emocije za kvalitetniju komunikaciju

Ovo je najednostavniji dio priče. Potrebno je prepoznati emociju kod sugovornika. Ako ste to uspjeli, usmjerite razgovor kako vam odgovara.

Neverbalna komunikacija

Bezbrojno puta smo čuli o famoznom govoru tijela. Budite svjesni prednosti koje se zbivaju u “neverbalnim dimenzijama”. Dešava se da ljudi govore jedno, a njihov izraz lica, pogled, pokreti ili ton govore potpuno drugo. Izrazito emocionalno inteligentne osobe prepoznat će to. Te će profitirati iz činjenice da se svega sedam posto komunikacije odvija verbalno. Shvatit će da imaju neiskrenog sugovornika.

Komunikacija mora imati viziju i misiju

Dobro razmislite o tome čega želite da se druga strana sjeća. Pod time se misli na dojam o razgovoru. Kako biste ostavili pozitivan dojam, jer vam to iz nekog razloga donosi korist, sumirajte razgovor koji nudi neko obećanje za budućnost otprilike ovako “Bilo mi je drago razgovarati s vama i nadam se da ćemo sutra imati više vremena”.

Izvor: ICT Business

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno