Srijeda, 24 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Ogromne promjene vezane za kolačiće preoblikovat će moderni internet

Kasnije ove godine Google će putem svog preglednika Chrome ukinuti korištenje kolačića trećih strana. Kolačići su Tehnologija koja može pratiti ljude na web stranicama kako bi ih ciljala personaliziranim oglašavanjem. Prijelaz neće proći bezbolno.

Googleova inicijativa ima za cilj zaštititi privatnost korisnika. Ipak, mnoge stranice na koje se oslanjaju i koje  su im važne mogle bi zbog toga visjeti o koncu. Taj potez predstavlja temeljitu izmjenu svijeta oglašavanja i korisničkog iskustva na internetu.

Otvoreni web će patiti. Dugi dio repa weba, srednji i manji izdavači, naći će se pod snažnim utjecajem promjena.

Anthony Katsur, izvršni direktor IAB Tech Laba, oglasne tehnološke grupe

Mnogi su ljudi hiper-svjesni da se internet koji doživljavaju temelji na onome što različiti pružatelji usluga misle da žele vidjeti. Za marketinške stručnjake i tvrtke ta sposobnost zaključivanja onoga što korisnik želi stvara vrijednost. Kako ciljanje postaje preciznije, oglašavanje može postati relevantnije publici.

Međutim, bez kolačića treće strane tvrtke nemaju pojma tko je njihova publika. To može umanjiti njihovu sposobnost zarađivanja od oglašavanja. Otežat će besplatno objavljivanje sadržaja bez prisiljavanja korisnika da predaju svoju e-mail ili telefonski broj.

Chrome, koji kontrolira 60% globalnog internet prometa, posljednji je veliki preglednik koji dopušta kolačiće trećih strana. Godinama su Appleov Safari i Mozilla Firefox blokirali kolačiće trećih strana prema zadanim postavkama. Ali njihov udio na tržištu je manji od Googleovog. Chrome je zardio dodatno nakon što su Safari i Mozilla omogućili veću zaštitu privatnosti. Ipak, nakon što i Chrome oprosti od kolačića, nestat će još jedan preglednik na koji bi se tržište oglasa moglo osloniti.

Kao rezultat toga, web-mjesta koja se oslanjaju na oglašavanje na otvorenom internetu mogu imati problema s egzistencijom. A korisnici se mogu suočiti s još više oglasa koji ih ne zanimaju jer web-lokacije većim brojem oglasa pokušavaju nadoknaditi gubitak vrijednosti.

Karsten Weide, glavni analitičar u W Media Researchu, rekao je da bi neki izdavači mogli pretrpjeti gubitke prihoda od 20% do 40% budući da ukidanje kolačića trećih strana smanjuje učinkovitost oglasa.

općenito, sve vrste web stranica će se zatvoriti ili će biti smanjeno ono što mogu pružiti. Ironično, iako je ovo osmišljeno da ih zaštiti, na kraju će biti još gore za korisnike.

Karsten Weide, glavni analitičar u W Media Researchu

Privatnost dodatno narušena?

Ukidanje kolačića trećih strana također bi moglo na neki način pogoršati privatnost korisnika, tvrde stručnjaci, daljnjom normalizacijom granularnog prikupljanja podataka. Sve više tvrtki usmjerava ljude da se prijavljuju kako bi zamijenili prikupljanje podataka koje je omogućavaju kolačići. Tako će korisnički profili postat će detaljniji i centraliziraniji. Zapravo će zamijeniti jednu paradigmu nadzora za drugu.

Dio promjene, za koju Google očekuje da će se dogoditi u drugoj polovici 2024., donijet će nove tehnologije za očuvanje privatnosti kako bi se web stranicama dale alternativne načine prikazivanja relevantnih oglasa. Google je za Yahoo Finance rekao da je tvrtka uvjerena da će njeni novi alati omogućiti programerima da nadoknade znatan dio gubitka koji bi inače mogao nastati bez kolačića trećih strana. Jedna od novih metoda ciljanja grupira ljude u veću kohortu na temelju njihove aktivnosti pregledavanja weba. Tehnologija ne identificira pojedinačne korisnike. Stavlja ih u gomilu s drugima koji vjerojatno imaju slične interese.

Kao odgovor na kritike da alati neće raditi tako dobro kao kolačići trećih strana, Google je rekao da inicijativa o privatnosti nikada nije namjeravala zamijeniti sve značajke koje je tržište izgradilo na kolačićima trećih strana. Google je također rekao da je inicijativa za privatnost rezultat suradnje s drugim igračima u industriji oglašavanja, regulatorima i zagovornicima potrošača.

Nijedan drugi preglednik nije ni pokušao ponuditi toliki niz rješenja za industriju. A kamoli da je ponudio ponudio javno savjetovanje s dionicima prije unošenja promjena.

Google

Ali do promjene će doći

Mnogi od najvećih igrača na webu bit će bolje opremljeni da se nose s promjenama. Tehnološki divovi poput Mete, Applea i Amazona podigli su vlastite „ograđene vrtove“, i daju duboki uvid u želje i ponašanja svojih korisnika. A neke velike medijske tvrtke i izdavači s velikim brojem sljedbenika mogu se osloniti na pretplate i ekosustav aplikacija. Uspostavili su izravne odnose sa svojim korisnicima putem e-maila i prijava. Omogućuju im da generiraju prihod izravno od svoje publike i da imaju još detaljnije podatke bez upotrebe kolačića.

Za mnoge druge, uspostavljanje drugačije ravnoteže u privatnosti korisnika moglo bi izazvati izumiranje. To posebno vrijedi za web stranice koje su već opterećene padom prometa, ekonomskom nestabilnošću i prijetnjom transformacije pod vodstvom umjetne inteligencije. Percepcija da je novac za oglašavanje bolje potrošiti u tehnološkim tvrtkama vrijednim trilijune dolara vjerojatno će se pojačati kako smrt kolačića stvori prazninu i strepnju za ono što slijedi.

Oglašivači su skloni odustati kada postoje nesigurnosti. Potrošnja na oglase neće se smanjiti, pitanje je samo gdje će se usmjeriti.

Evelyn Mitchell-Wolf, viša analitičarka u eMarketeru

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno