Utorak, 21 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Tri lekcije o ustrajnosti iz života Miltona Hersheya

Milton Hershey, prvotno smatran običnom osobom bez posebnih postignuća, izrastao je u uspješnog poduzetnika i filantropa koji je znatno pridonio popularizaciji mliječne čokolade u Americi. Mnogi su upoznati s Hersheyjevom čokoladom, no malo je onih koji poznaju priču Miltona Hersheya, osnivača tvornice.

Unatoč prethodnim neuspjesima u poslovima slatkiša, Milton Hershey je nakon tri neuspješna pokušaja pronašao uspjeh pokretanjem Hershey Chocolate Company. Te je postao vodeća figura u industriji slatkiša.

Često se uspjeh postiže nakon niza neuspjeha. Svi ljudi griješe, kako u privatnom tako i u poslovnom životu. Ključ je naučiti iz tih pogrešaka kako bismo mogli napredovati. Međutim, ako se zaglavimo u samosažaljenju, pogreške nas mogu preplaviti.

Kroz priču o Miltonu Hersheyju, otkrit ćemo nekoliko ključnih razmišljanja koja mogu pomoći ljudima da prevladaju neuspjehe.

1. Svemu dođe kraj

Kada proživljavate teška razdoblja, kada se čini da se sve urotilo protiv vas i kada imate osjećaj da ne možete više izdržati, ne odustajte! Vremenom će se sve promijeniti i proći.

RUMI

Milton Hershey napustio je školu s 14 godina i počeo je raditi kao praktikant kod slastičara u Lancasteru, Pennsylvania. Nakon četiri godine, pozajmio je 150 američkih dolara od svoje tete i otvorio svoju trgovinu slatkiša u središtu Philadelphije.

Nakon pet godina napornog rada bez uspjeha, bio je prisiljen zatvoriti svoju trgovinu. Zatim se pridružio svom ocu u Denveru i ponovno se zaposlio kod slastičara. Tamo je otkrio karamelu i shvatio kako koristiti svježe mlijeko za stvaranje izvrsnih slatkiša.

Nedostatak uspjeha u pronalaženju svog puta ne znači da ste neuspješni. Kada sebe nazivate neuspješnima, stvarate negativan krug koji može utjecati na vaše buduće odluke.

Svaki ishod djelomično ovisi o vanjskim faktorima. Ako neuspjeh shvatite kao privremeno stanje, možete praktično pristupiti i donijeti razumne korake za rješavanje problema.

2. Naučit ću prihvatiti razočaranje

Kao što se dragulj ne može sjajiti bez trenja, tako ni čovjek ne može napredovati bez iskušenja.

Kineska narodna poslovica

Čak i ako shvatite da niste neuspjeh, to ne znači da neuspjeh neće biti bolan. Ustrajni ljudi razvijaju mentalnu čvrstoću koja im pomaže lakše podnositi izazove. Oni prihvaćaju poraz, prilagođavaju se i nastavljaju dalje.

Poduzetnik Milton Hershey započeo je ispočetka, prvo u Chicagu, a zatim u New Yorku. Iako nije uspio u oba pokušaja, to ga nije obeshrabrilo.

Godine 1883. osnovao je Lancaster Caramel Company u Lancasteru, uvjeren da može izgraditi uspješnu tvrtku u industriji slatkiša.

Kada imate samopouzdanje i naučite iz neuspjeha, budući izazovi neće izgledati tako zastrašujuće. Ključno je odlučiti se suočiti s novim preprekama s nadom u uspjeh.

3. Koju pouku mogu izvući iz ovoga?

Važno je započeti s vjerom u uspjeh, ali razumljivo je da su pogreške ključan dio puta prema uspjehu. Ne možemo puno naučiti ako sve radimo besprijekorno – najvrjednije lekcije dolaze iz grešaka i neuspjeha.

Godine 1893., Milton Hershey je dobio važan uvid u proizvodnju čokolade na Svjetskoj kolumbijskoj izložbi u Chicagu. To ga je nadahnulo da osnuje Hershey Chocolate Company, unatoč tome što je njegovo poslovanje s karamelom imalo samo skroman uspjeh.

Želio je revolucionirati proizvodnju mliječne čokolade. U to vrijeme, mliječna čokolada bila je uglavnom povezana sa Švicarcima. Hershey je želio razviti novu recepturu za masovnu proizvodnju mliječne čokolade koja bi privukla širi krug potrošača.

Nakon toga, Hershey je prodao Lancaster Caramel Company za milijun dolara i osnovao Hershey Chocolate Company.

Nova tvrtka je započela proizvodnju 1905. godine, postavljajući novi standard u industriji slatkiša. Miltonu je trebalo više od tri godine da osmisli plan za modernu tvornicu slatkiša nakon gašenja tvornice karamele.

Brzo je uspjeh Hershey Chocolate Companyja nadmašio njegovu prethodnu tvrtku. Jedna od najuspješnijih ideja bila je Hershey Kiss iz 1907. godine, nazvana po osnivaču. Ikonična čokolada u foliji dodana je u asortiman 1924. godine.

4. Prihvatite kritike. One su u redu.

Kada napravimo pogrešku, često nas obuzima strah od tuđe negativne osude. Mnogi kritiziraju druge zbog vlastitih nesigurnosti, što više otkriva o njima nego o nama.

Pogledajmo citat iz članka New York Timesa koji je bio kritičan prema Hersheyju i njegovoj čokoladi:

“Hersheyjev pristup proizvodnji slatkiša nije bio konvencionalan. Potrošio je godine pokušavajući integrirati “rotkvicu, peršin, celer, pa čak i ciklu” u svoju čokoladu. Čak i njegov najpoznatiji proizvod bio je predmet kritike. U usporedbi sa švicarskom čokoladom… Hersheyjeva čokolada ima “jednoličan, blago kiselkasti okus” zbog fermentacije mliječne masti, jer se koristi tekuće kondenzirano mlijeko umjesto mlijeka u prahu. Ova razlika je “definirala okus čokolade za Amerikance, koji su preferirali slatki, blago kiselkasti okus.” Hershey, koji je preminuo 1945. godine, imao je svoje nedostatke kao i njegova čokolada.”

Najstroži kritičari često su ljudi koji sami nisu spremni izložiti se radu i često se oslanjaju na osuđivanje tuđih grešaka kako bi pojačali svoje samopouzdanje.

Kada preuzimate veliki zadatak, važno je da to činite iz osobnih razloga, a ne zbog potvrde ili očekivanja drugih. Na taj način lakše ćete se nositi s eventualnim neuspjehom.

Koji su sljedeći koraci?

Prvi korak ka promjeni je svjesnost. Drugi je prihvaćanje. Treći je djelovanje.

Nathaniel Branden

Najveći izazov kod pogrešaka nije samo prvotna posljedica, već kako te pogreške utječu na dugoročno ponašanje osobe. Ako previše unesete emocionalno u pogrešku, posebno ako niste mogli utjecati na ishod, može biti teže krenuti dalje i donijeti sljedeći korak.

Zašto se žaliti zbog pogreške kad je već dio prošlosti? Ako ne poduzmete pozitivan korak naprijed, riskirate zapadanje u emocionalni začarani krug neuspjeha. Počnite novi projekt kako biste svoje misli usmjerili prema naprijed. Nemojte samo čekati u tišini da vas svijet proguta. To je ključna lekcija koju možete naučiti iz Hersheyjeve priče.

Izvor: stratego.hr

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno