Srijeda, 9 srpnja, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Xpeng nastavlja snažan rast unatoč žestokoj konkurenciji na kineskom tržištu

Kineski startup za električne automobile Xpeng nastavlja zabilježiti snažan rast unatoč oštroj konkurenciji na domaćem tržištu. U lipnju je isporučio 34.611 vozila, što je osmi mjesec zaredom s isporukama većim od 30 tisuća automobila. Dionice tvrtke u New Yorku porasle su za više od 2 posto, iako Xpeng nije razjasnio koliko je vozila opremljeno naprednim sustavima pomoći vozaču ili koliko ih pripada jeftinijem brendu Mona.

Li Auto mijenja strategiju prodaje

U Kini se vodi intenzivan rat cijena električnih vozila. To je privuklo pozornost vlasti koje su upozorile na prekomjernu i nekonstruktivnu konkurenciju. Kineski predsjednik Xi Jinping održao je visoki sastanak na kojem je naglasio potrebu za boljim upravljanjem niskim cijenama i kaotičnom konkurencijom na tržištu.

Među Xpengovim konkurentima, koji su također kotirani na američkim burzama, rezultati su bili promjenjivi. Zeekr, s podrškom Geelyja, u lipnju je isporučio 16.702 vozila. Time je zabilježio pad od gotovo 12 posto u odnosu na prethodni mjesec i 17 posto na godišnjoj razini. S druge strane, Nio je zabilježio blagi rast s 24.925 isporuka zahvaljujući rastu premium modela i povoljnijih marki Onvo i Firefly.

Li Auto je u lipnju isporučio 36.279 vozila, što je pad od oko 11 posto u odnosu na svibanj. No, ukupne isporuke u drugom tromjesečju premašile su očekivanja tvrtke, s 111.074 automobila. Li Auto je smanjio očekivanja za drugi kvartal zbog problema u nadogradnji prodajnog sustava. Analitičari smatraju da je tvrtka u lipnju počela ograničavati dodatne rabate kod prodavača, što je dio strategije za smanjenje međusobne konkurencije i podizanje kvalitete usluge.

Tesla osjeća sve veći pritisak kineskih konkurenata

Većina modela Li Auto su SUV-ovi s dodatnim spremnikom goriva, što povećava domet vozila i umanjuje strahove kupaca od ograničene autonomije električnih automobila. Iako su Li Autove mjesečne isporuke premašile 50.000 krajem prošle godine, lipanjski rezultati su nešto slabiji.

Xiaomi, poznat kao proizvođač pametnih telefona, u lipnju je isporučio preko 25.000 električnih vozila, što je blagi pad u odnosu na prethodni mjesec. Njihov novi SUV model YU7 najavljen je kao povoljnija alternativa Tesla Modelu Y, sa cijenom nižom za 1.400 dolara. Xiaomi tvrdi da YU7 ima veći domet od Teslinog Modela Y, ali priznaje da je Tesla naprednija u sustavu pomoći vozaču.

Zbog ogromnog broja narudžbi, Xiaomi očekuje da će isporuke YU7 trajati i više od pola godine, dok su prvotno najavljivali rok isporuke od jednog do pet tjedana. Analitičari sumnjaju da je velik dio tih narudžbi rezultat kupaca koji kasnije prodaju vozila po višoj cijeni, što ukazuje na veliku potražnju.

Leapmotor i Aito bilježe snažan rast u Kini

Tesla u Kini osjeća pritisak intenzivne konkurencije kineskih marki. Procjenjuje se da je u drugom kvartalu prodaja u Kini pala za oko 12 posto, na oko 128 tisuća vozila. Tesla je u lipnju podigla cijenu Modela 3 dugog dometa za 10.000 juana, što je oko 1.400 dolara.

Prema podacima Kineskog udruženja za osobna vozila, Tesla je od siječnja do svibnja u Kini prodala nešto više od 200.000 automobila, a podaci za lipanj još nisu dostupni. Tesla trenutno drži peto mjesto po tržišnom udjelu u kineskom segmentu vozila na nove izvore energije.

Još jedan rastući igrač je Leapmotor, koji je u lipnju postavio novi rekord s 48.006 isporuka. Tvrtka surađuje sa Stellantisom, vlasnikom Chryslera i Jeepa, za prodaju na inozemnim tržištima. Sličan rast bilježi i Aito, koji koristi Huaweijevu tehnologiju za zabavu i pomoć u vožnji, s 44.685 isporuka u lipnju.

Najveći kineski proizvođač, BYD, ostaje nezaustavljiv na tržištu s prodajom od 377.628 vozila u lipnju, piše CNBC. Više od polovice njihovih prodanih automobila su isključivo na baterijski pogon, dok ostatak čine plug-in hibridni modeli. Ukupno je BYD u prvoj polovici godine prodao 2,1 milijun vozila.

Za razliku od BYD-a, Leapmotor i Li Auto isporučili su nešto više od 200.000 automobila u prvih šest mjeseci, dok je Xpeng sa 197.189 vozila bio blizu te brojke. Xiaomi je u istom razdoblju premašio 150.000 isporuka.

Prema procjenama stručnjaka kao što je Michael Dunne iz Dunne Insightsa, najveće šanse za opstanak u industriji imaju BYD, Xiaomi i Geely. S druge strane, Nio bi mogao imati problema zbog slabijih financijskih rezultata, unatoč kvaliteti proizvoda i dobrom vođenju poslovanja.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno