Četvrtak, 9 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Zašto su ljudi zaista nezadovoljni svojim poslom?

Danas su zaposlenici iscrpljeni, neangažirani i željni istraživanja novih prilika. Kako bi zadržali zaposlenike u ovoj eri rekordnog prometa, tvrtke nude značajna povećanja plaća, izdašan odmor i jedinstvene pogodnosti.

Iako su u jednom trenutku te povlastice mogle potaknuti zaposlenike da ostanu na platnom popisu, to više nije dovoljno. Dakle, kako HR i poslovni čelnici mogu zadržati svoj tim angažiranim i zadržati usred “velikog preustroja”?

Davanje priznanja zaposlenicima

Kako bi odgovorili na ovo pitanje koje se sve češće gugla, Achievers Workforce Institute anketirao je više od 4200 zaposlenika i 1600 voditelja ljudskih resursa diljem svijeta. Nakon kopanja po raznolikom skupu podataka, AWI-jev tim znanstvenika koji se bave istraživanjem ponašanja otkrio je da se ključ angažmana i zadržavanja u radnoj snazi svodi na dvije riječi: priznavanje zaposlenika. I sada dolazimo do pojma: “Veliko priznanje”.

Prema rezultatima ankete objavljenim u Achievers’ 2022 State of Recognition Report:

1. Jednostavno “hvala” nije dovoljno

Bolji angažman, veće zadržavanje i povećana produktivnost nusproizvodi su prepoznavanja zaposlenika. Zapravo, zaposlenici koji redovito dobivaju priznanja imaju višu razinu predanosti poslu, a dvije trećine (65 posto) priznalo je da bi osjećaj priznanja smanjio njihovu želju za traženjem posla.

Iako priznanje dolazi u mnogim oblicima, jednostavno ‘hvala’ za dobro obavljen posao ne izaziva smislenu reakciju zaposlenika. Zaposlenici žele čuti kako su konkretno pomaknuli iglu na projektu ili zašto su značajno promijenili život suradnika. Iako je toplo ‘dobar odrađen posao’ uvijek dobrodošlo, zaposlenici u pohvali stvarno žele čuti osobne riječi usmjerene na učinak.

Natalie Baumgartner, glavna znanstvenica za radnu snagu u Achieversu i direktorica Achievers Workforce Institute.

Kad su zaposlenici upitani bi li željeli češće ili značajnije priznanje, više od polovice (64 posto) izjavilo je da im je draže značajnije priznanje. Dakle, sljedeći put kada vaš član tima sa zaraznom energijom vodi sastanak ili odradi vrhunsku PowerPoint prezentaciju, e-mail zahvale — s eksplicitnim detaljima — puno će pomoći.

2. Radi se o prijateljstvu, a ne o naknadi

Suočimo se s tim: dobivanje povišice uvijek će izazvati radost kod zaposlenika. To je uzbudljivo i ohrabrujuće (a ponekad čak i smanjuje tjeskobu). Ali u modernoj radnoj snazi povišica ne pomiče iglu toliko koliko priznanje zaposlenika. Podaci naglašavaju da priznanje zapravo nadmašuje percepciju poštene plaće kao pokretača zagovaranja zaposlenika, predanosti poslu i produktivnosti.

Danas 52 posto zaposlenika kaže da bi osjećaj priznanja za njihov rad smanjio negativan učinak zamrzavanja plaća. Da biste bili konkurentni na tržištu, najvažnije je gledati dalje od plaće kao alata za zapošljavanje i zadržavanje. Za današnje tražitelje posla, ulozi više nisu dovoljni da ih dovedu i zadrže na radnim mjestima.

3. Većina menadžera nije obučena prepoznati vrhunske talente

Istraživanja Harvarda, MIT-a i drugih škola otkrila su da je obuka mekih vještina u temama kao što su rješavanje problema i komunikacija poboljšala produktivnost i zadržavanje za 12 posto. S 250 posto povrata ulaganja u manje od godinu dana. Budući da menadžeri vode različite timove, od ključne je važnosti da steknu meke vještine kako bi pravilno prepoznali zaposlenike.

Dok 90 posto voditelja ljudskih resursa kaže da nudi obuku za dodjelu priznanja, samo 41 posto zaposlenika kaže da su je prošli, a samo jedna trećina obučenih dobila je upute o tome kako poslati značajna priznanja. Ovi podaci podižu crvenu zastavu za odjele ljudskih resursa, pokazujući nepovezanost i golemu potrebu za redovitom obukom o najboljim praksama priznavanja.

Neki aspekti rada koje menadžeri trebaju imati na umu su učestalost i vrijeme priznanja, uz osiguravanje da je ono temeljeno na vrijednosti i specifično. Svaki od ovih stupova igra ključnu ulogu u značajnom priznanju — u kojem se zaposlenici osjećaju istinski viđenima i cijenjenima zbog svojih doprinosa i razumiju kako su povezani sa svojom organizacijom i utjecajem koji se ostvaruje.

Menadžeri su kamen temeljac kulture radnog mjesta. Otkrili smo da oni koje njihovi menadžeri često prepoznaju na način da se osjećaju cijenjenima imaju veću vjerojatnost da će prepoznati svoje suradnike. Prepoznavanje dokazano pokreće lančanu reakciju, stoga dajte menadžerima alate i poticaj da to rade kako treba i rezultirat će pobjedničkom kulturom.

Natalie Baumgartner, glavna znanstvenica za radnu snagu u Achieversu i direktorica Achievers Workforce Institute.

***

Četrdeset osam posto zaposlenika kaže da se kultura pogoršala tijekom pandemije, pripisujući krivnju nedostatku komunikacije, doprinosa zaposlenika i značajne povezanosti. Voditelji ljudskih resursa trebali bi potrošiti svoje vrijeme i resurse na izgradnju programa obuke o prepoznavanju, oslanjajući se na to kako i zašto ispravno poslati značajna priznanja. Čineći to, zapalit će pozitivnu kulturu vrijednu zadržavanja i brand koji je privlačan novim talentima.

Da bi se oprostili od Velikog preustroja, vođe moraju prihvatiti Veliko priznanje. Za neke, to može biti izgradnja programa prepoznavanja zaposlenika iz temelja. A za druge, to može biti usavršavanje postojećih programa kako bi se osiguralo da budu na visini. Bez obzira na rutu koju ste odabrali, osiguravanje da je prepoznavanje zaposlenika ključni dio DNK vaše tvrtke poboljšat će vašu statistiku zadržavanja — i usput povećati sreću vaših zaposlenika.

Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba

Članak: Kako svom šefu reći da niste sretni na poslu?

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno