71% rukovodećih managera smatra da će metaverse biti dobar za poslovanje – evo zašto:
- MetaverseMetaverse (hrv. metaverzum) je koncept koji ponovno privukao... će biti pozitivan za poslovanje, prema većini ispitanika u Accentureovom istraživanju.
- Bit će to “prekretnica” ili “transformacija”, smatra 42% ispitanih.
- „Redizajn & reorganizacija“ interneta jedan je od četiri najveća tehnološka trenda s kojima će se svijet suočiti identificirao Accenture.
- Metaverse će ostvarivati više od 1 bilijun dolara godišnjih prihoda, prema JP Morganu.
- Mnoge ga tvrtke već prihvaćaju, uključujući Disney, Gucci i Warner Bros.
Metaverse: dok se neki od nas još uvijek susreću s idejom da ćemo vjerojatno sve više vremena provoditi u 3D verziji interneta, kompanije se pripremaju znatno dinamičnije, definiraju prostor, grade vlastito tržište, pa čak i kupuju virtualne nekretnine.
Kao što je već u u ovodu spomenuto prelazak na metaverse vjerojatno će imati pozitivan učinak na poslovanje, prema 71% ispitanika u anketi Accenturea, a 42% očekuje da će to biti “prekretnica” i(li) “transformacija”.
Metaverse će se infiltrirati u svaki sektor u nadolazećim godinama, što će kulminirati tržišnom prilikom vrijednom više od trilijuna dolara godišnjih prihoda, prema JP Morganu.
Meta Marka Zuckerberga kaže da će metaverse biti “najveća prilika za moderno poslovanje od stvaranja interneta”. Iznio je planove da potroši više od 10 milijardi dolara na razvoj softvera i hardvera za virtualnu stvarnost.
“Dok bude u nastanku metaverse će se razvijati i napredovati jako brzo“, kažu u izvješću glavna izvršna direktorica Accenturea Julie Sweet i glavni tehnološki direktor Paul Daugherty. “Ako se kompanije ne pripreme na vrijeme, doći će u situaciju da djeluju u svjetu koji je osmislio netko drugi.”
Posao metaversa
Napredak u tehnologiji postaje vjerojatniji od gospodarskih, političkih ili društvenih trendova u definiranju dugoročne strategije razvoja poduzeća, smatraju gotovo svi anketirani rukovodeći manageri.
Disney je osmislio i patentirao tehnologiju za vlastiti metaverse park. U međuvremenu, Warner Bros je bio domaćin zabave u Robloxu kako bi promovirao vlastiti glazbeni film, Visine New Yorka, a Gucci je izgradio doživljaj vrta u metaversu.
Naravno, postoji razlog zašto se sve te tvrtke žele naći na tome mjestu – novac. Digitalna verzija Gucci-jeve torbe Dionysus stvorena za Roblox tržište prodana je za više od 4.000 dolara – a postignuta cijena je veća od cijene prave torbe.
Umjetna Inteligencija i drugi tehnološki trendovi
Ponovno osmišljavanje interneta na ovaj način jedan je od četiri glavna tehnološka trenda identificirana u Accentureovom izvješću. Ostali trendovi su proširena stvarnost koja je na snazi, rastući rizik od zlonamjerne uporabe umjetne inteligencije – posebno za stvaranje „deep fake“ informacija (definirana kao tehnologija zasnovana na vještačkoj inteligenciji pomoću koje se mijenja postojeći ili stvara potpuno novi, najčešće video, sadržaj koji ima za cilj da prikaže ono što se nije zaista desilo)– i računalstvo “sljedeće generacije”, poput kvantnog računalstva.
Skijalište Vail u američkoj državi Colorado je naveden primjer u istraživanju, a adekvatno oslikava primjer vizije koja nas čeka u budućnosti. Odmaralište je izgradilo digitalni blizanac koji zrcale fizičku planinu, s detaljima o snježnim padalinama i vremenskom prognozom godinama unaprijed. Uz ulaganja u nadzor na daljinu i automatske strojeve za snijeg, pomaže zaposlenicima skijališta da povećaju predvidljivost skijaških uvjeta i na kraju bi im moglo omogućiti produljenje sezone.
Metaverse i povezane inovacije transformiraju osnove virtualnog svijeta, stoji u izvješću Accenturea.
“Vrijeme je da kompanije odluče o ulozi koju će igrati“, dodaje se. “Ako žele biti dio vala ili samo gledati kako se stvari oko njih odvijaju.”
Istraživanje u orginalnom izdanju možete pogledati na linku Accenture.