Subota, 23 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Što se dešava kad ljudi koriste TikTok i Instagram za planiranje putovanja – rezultati su često urnebesni

Prema novoj studiji, gotovo se svaki treći putnik “obraća” društvenim mrežama za inspiraciju za odmor.

Brojke su još veće za mlađe putnike. Oko 60% generacije Z i 40% milenijalaca koristi društvene mreže u svrhe putovanja, prema izvješću putničke tvrtke Arrivia iz travnja 2022.

Samo na TikToku hashtag “putovanje” ima 74,4 milijarde pregleda, dok je oko 624 milijuna postova na Instagramu također o putovanjima.

Ali postoji mračnija strana besprijekornih fotografija s putovanja na društvenim mrežama. Očekivanja možda neće odgovarati stvarnosti, s mnogim fotografijama uređenim kako bi izgledale bolje nego što zapravo jesu.

Razočarani putnici sada uzvraćaju udarac, koristeći upravo one medije koji su ih odveli na krivi put. Objavljuju vlastite videe koji pokazuju kako besprijekorna mjesta na društvenim mrežama zapravo izgledaju u stvarnom životu.

Grad iz Disneyjevog filma?

Videozapis na TikToku inspirirao je 26-godišnju Oliviju Garciu, grafičku dizajnericu i YouTubericu iz Južne Floride, da odvoji jednosatno “skretanje” sa svog putovanja i posjeti grad koji je prikazan u videozapisu, rekla je.

Prikazujući planine prekrivene snijegom i grad naizgled istrgnut iz scenarija Disneyjevog filma, video je uhvatio navodnu ljepotu Gastonije, malog grada u Sjevernoj Karolini. Garcia je rekla da joj nije trebalo više uvjeravanja za posjet tom gradu.

Ali postoji mali problem –  slike u videu zapravo su – Švicarska.

Bio je to dio šaljivog video serijala na TikToku u kojem je korisnik označio neka od najljepših i najprepoznatljivijih mjesta u Europi kao mjesta u Sjevernoj Karolini. U jednom je videu visoka milanska katedrala nazvana “novim Bass Pro trgovinama u trgovačkom centru Concord Hills, blizu Charlottea”.

“Ušli smo u grad i to je bio običan grad”, rekao je Garcia. “Nije bilo planina. Nije bilo kao na videu.”

@

♬ –

Garcia je snimila duhovit TikTok video koji je dokumentirao njezin posjet gradu, prikazujući prljavu benzinsku crpku i zapuštene zgrade, iako je primijetila da se usredotočila na “ne baš lijepa” područja Gastonije.

“Uvijek misliš, u redu, vidiš da se to događa drugim ljudima, ali tebi se to nikada ne događa – dovoljno sam pametna da znam kada su stvari stvarne, a kada nisu”, rekla je.

Budući da je njezin video postao viralan, Garcia je razgovarala s gradonačelnikom Gastonije, koji joj je ponudio da će je povesti u obilazak grada ako se vrati. Također se pojavila u “The Kelly Clarkson Show” kako bi podijelila svoje iskustvo.

“Istražite… jer biste mogli završiti negdje gdje ne želite biti”, rekao je Garcia. “[I] ne vjerujte svemu što vidite na internetu.”

‘Prekrasan, skriveni vrtni bazen’

Tridesetogodišnja blogerica o putovanjima Lena Tuck također je postala žrtva lažnog glamura TikTok videa.

Dok se vozila od Brisbanea do Melbournea, Tuck je, kaže, donijela je impulzivnu odluku da posjeti “prekrasan, skriveni vrtni bazen” koji je vidjela na TikToku – šetnju termalnim bazenom Yarrangobilly Caves.

“Izgledalo je onako vanzemaljski, kao mjesto gdje bi vas muškarci u toplesu hranili grožđem ili nešto slično”, rekla je.

Ali tijekom vožnje do tamo, njezin je telefon izgubio prijem – što je značilo da nije imala upute da je vodi – i morala je voziti grubom, neasfaltiranom cestom 10 minuta prije nego što je pješačila skoro pola milje niz strmo brdo.

Kad je stigla do bazena, bila je iznenađena kad je otkrila da je prepun obitelji i djece koja vrište, slično kao javni bazen, rekla je.

@

♬ –

“To je… apsolutna suprotnost iskustvu na Instagramu, i osjećam da je zato cijelo iskustvo bilo tako smiješno”, rekla je za CNBC.

Rekla je da misli da bi ljudi trebali biti spontani i otvorenog uma, ali je upozorila putnike da “istraže više nego što sam ja učinila”.

Eterične vode

Fotografije Terme di Saturnia, grupe izvora u regiji Toskana u Italiji, prikazuju prekrasnu plavu vodu s parom koja se lagano diže iz nje.

Ovo ne može biti daleko od stvarnosti, rekla je 28-godišnja Ana Mihaljević.

Njezin posjet bio je pod velikim utjecajem objava na društvenim mrežama koje prikazuju “gotovo idiličnu” scenu.

No, voda je bila zelena, mirisala je na pokvarena jaja zbog sumpora i bila je puna posjetitelja koji su pozirali za fotografije, vjerojatno za društvene mreže, rekla je Mihaljević.

“To sasvim sigurno nije mjesto za opuštanje”, dodala je.

Markus Romischer, 29-godišnji redatelj putopisnih filmova složio se da su proljeća na društvenim mrežama izgledala drugačije. Snimio je video s oznakom “Insta vs. Reality: Europe Edition”, koji je pokazao njegovo razočaranje toskanskim izvorima, kao i spotovima u Švicarskoj, Madeiri i Rimu.

Nakon što je to vidio u stvarnom životu, rekao je da može reći da su slike na internetu jako fotošopirane. ONa internetu su “tople, boja je bila posebna, ali samo kada te slike viditecna društvenim mrežama”. Međutim, stvarnost je “malo tužna”, rekao je.

U ranim jutarnjim satima puno je manje gužve, rekao je Romischer. Kad je stigao u 6:00 ujutro, bilo je malo ljudi – uglavnom “baka” – ali poslijepodne je bila druga priča, rekao je.

“U podne je toliko [mnogo] autobusa stiglo odasvud, da je bilo krcato”, rekao je.

Na turističkim atrakcijama uvijek će biti gužva, rekao je Romischer, koji je podijelio jedan savjet za izbjegavanje gužve: “Nemojte guglati ‘što raditi u Toskani’ i otići na prvo mjesto na popisu.”

Poput ostalih koji su zavarani slikama na društvenim mrežama, Mihaljević savjetuje putnicima da istraže.

“Ako želite putovati bez istraživanja, to je u redu, ali budite spremni da neće sve biti onako kako ste vidjeli na internetu”, rekla je. “Neka mjesta će biti još bolja, ali neka će razočarati.”

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno