Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Propast finfluencera

U zadnje dvije godine, a posebno za vrijeme pandemije dogodio se procvat financijskih influencera ili kako ih nazivaju finfluencera. Suludim rastom kripto tržišta mnogi su željeli ‘omastiti brk’, jer kada nešto na internetu doživljava ‘hype’, tu su i klikovi, a u konačnici i nekakav profit od tih klikova. Takvih prilično neprovjerenih ‘savjetnika’ se pojavio veliki broj i moglo bi se reći da su okupirali društvene mreže, prije svega TikTok i YouTube.

Također, veliki rast kripto tržišta i veliki profiti kripto tvrtki zaludili su i razne celebritie i glumce pa su se mnogi pojavljivali u kripto reklamama obećavajući ‘brda i doline’ i hvaleći se kako su i oni sada u kripto svijetu. Kako su prošli i koliko su legitimiteta imali svi ti poznati koji su također ‘hypali’ kriptovalute i NFT-ove najbolje su pokazali tvorci kultne serije South Park, u epizodi ‘The Streaming Wars’ gdje su na najbolji način prokazali slavne osobe koje su napravile u najmanju ruku budale od sebe dižući kripto i NFT u nebesa, bez pravog pokrića,prenosi lidermedia.

Kralj finfluencera

A tu je i Elon Musk, možda i najpoznatiji finfluencer, koji je prošle dvije godine izluđivao tržišta svojim zagonetnim tweetovima. Prvo je kriptovaluta Doge išla ‘to the moon’, sudeći prema vlasniku Tesle, a zatim je podigao rast dionica GameStopa kada je tvitao ‘Gamestonk’, nakon čega su mnogi pohrlili kupiti dionice GameStopa, koju su veliki hedge fondovi ‘shortali’.

No, ove godine Musk šuti. Šute i mnogi drugi finfluenceri a poznatima više nema ni traga, kao ni kripto reklama. Trenutno nije vrijeme za davati financijske savjete jer je brutalna 2022. godina uništila velike dobitke koje su pojedinačni ulagači ostvarili tijekom posljednje dvije godine.

Jednostavno rečeno, kako dionice strmoglavo padaju, a kripto zima se produbljuje, tržišta su postala manje podložna ‘dodiru’ finfluencera. Mnogi od najvećih tržišnih ikona poput Muska, Cathie Wood iz ARK Investa i kralja SPAC-a Chamatha Palihapitiye ove su se godine utišali, dok poneki finfluenceri još uvijek pokušavaju doprijeti do svoje publike u ovo vrijeme medvjeđeg tržišta.

Jedan od njih je i John Eringman, kreator financijskog sadržaja koji prenosi tržišnu mudrost na TikToku za svojih 1,3 milijuna sljedbenika.

Angažman je opao od vrhunca tržišta u studenom 2021. Ne samo da su pali pregledi, nego su i tokovi prihoda prepolovljeni. Godina 2021. je bila najveća godina koju sam imao. Ova i iduća godina bit će puno manje unosne – kaže Eringman.

Eringman vjeruje da će se financijski utjecajnici zadržati na društvenim mrežama, ali kaže da je medvjeđe tržište bilo teško za mnoge, uključujući i njega samoga. Profesor koji je istraživao psihološku motivaciju kripto trgovaca, Paul Delfabber smatra da su ulagači jednostavno preosjetljivi na prijedloge finfluencera kada tržište pada, tj. kada nastupi medvjeđe tržište.

Hrpe novih malih ulagača i mnogi na društvenim mrežama prihvaćaju Muskove poruke zato što znaju da sve što dotakne pretvara u zlato – objašnjava profesor Delfabber pa dodaje kako je sada teže uvjeriti ljude u ulaganje zbog medvjeđeg tržišta.

I to je istina, Elon i ostali finflunceri rasli su tijekom bull marketa, a vjerojatno svi znaju nekoga tko je u zadnje dvije godine ušao u kripto, NFT, dionice ili nešto treće. Bull market jednostavno usisava ljude i mnogi tu vide priliku za brz i lagan profit.

Lagano hlađenje

LunarCrush, analitička stranica koja prati spominjanje dionica i kriptovaluta na društvenim mrežama, pokazuje smanjenu društvenu angažiranost za neke od najpopularnijih dionica među malim ulagačima otkako je S&P 500 dotaknuo najnižu razinu u lipnju, označavajući njegovu najgoru prvu polovicu godine još od 1970. Angažman s Teslom, jednom od dionica o kojoj se najviše govorilo na društvenim mrežama, pao je s visina viđenih ranije ove godine. Od sredine srpnja, objave o Tesli su prelazile 100 milijuna pregleda dok se prošle godine ta brojka vrtjela oko 240 milijuna pregleda.

Napravite mjesta za botove

Dok se finfluenceri povlače pred ovogodišnjim padajućim tržištem, postoji praznina koju ispunjavaju ogromne količine neželjene pošte ili spama, objašnjava Jon Farjo, LunarCrushov glavni produktni direktor.

– Spam aktivnosti na društvenim medijima, koje mogu objaviti ljudi ili botovi, obično su pokušaj utjecaja na tržišno raspoloženje ili na aktivnosti kupnje i prodaje određene dionice ili kripto imovine. To može varirati od toga da se korisnici pretvaraju da su netko drugi – poput porasta lažnih objava Vitalika Buterina prije spajanja Ethereuma ili bilo koje druge aktivnosti koja se smatra pokušajem umjetnog podizanja cijene dionice ili kripto tokena – kaže Farjo.

Spam je najbrže rastuća metrika koja se prati na LunarCrushovoj web stranici, rekao je Farjo i dodao kako se eksponencijalno povećala otkad su je počeli pratiti.

Jedna harvardska studija pokazala je da ako pošiljatelj neželjene pošte proda dionicu nekoliko dana nakon što ju je intenzivno reklamirao na društvenim mrežama, ostvarit će povrat od 4,29 posto. S druge strane, ljudi koji kupuju dionice napumpane shemama spamera i prodaju ih dva dana kasnije izgubit će prosječno 5,5 posto na trgovini, ne uključujući brokerske naknade.

A širenje neželjene pošte kao novog oblika utjecaja na burzu moglo bi biti trajna životna činjenica 2022. godine, kažu stručnjaci.

No, to ne znači da će finfluenceri biti potpuno izbrisani jer uvijek ima naivaca koji vole čuti rečenicu od nekoga kome vjeruju. Čuj, imam dojavu….

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno