Nedjelja, 24 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

10 jednostavnih pravila koja će vas naučiti kako održati izvrstan govor

Koliko bi se vaš život promijenio da ljudi cijene sve vaše ideje?  U snimljenom predavanju koje je pregledano više od 13 milijuna puta, profesor s MIT-a Patrick Winston duboko zaranja u to kako biti bolji govornik i održati izvrstan govor. On objašnjava da vaš uspjeh u životu ovisi o vašoj sposobnosti govora, sposobnosti pisanja i kvaliteti vaših ideja – tim redom.

Njegov stav? Bez obzira na to koliko su vaše ideje nevjerojatne, nikoga nije briga za njih osim ako ih ne možete prenijeti na jasan, uvjerljiv način – i s emocionalnom inteligencijom.

Srećom, nije vam potrebno MIT obrazovanje da biste postali visoko vješti komunikator. Bilo da ste poduzetnik, vlasnik tvrtke ili voditelj, ovih 10 pravila pomoći će vam da poboljšate svoju sposobnost komunikacije u kritičnim situacijama, piše Inc.com

Pravilo 1: Ponudite obećanje napretka

Kada počnete govoriti, kaže Winston, morate privući (i zadržati) pozornost publike. Najbolji način za to?

Obećanje napretka, odnosno osnaživanja (eng. empowerment).

Obećanje o osnaživanju jednostavna je izjava koja jasno objašnjava što publika može naučiti od vas i zašto bi im to trebalo biti stalo. Na primjer, u svom predavanju Winston obećava studentima da će u sljedećih 60 minuta naučiti vještine koje će stvarno promijeniti njihov život.

Upotrijebite obećanje o osnaživanju kako biste svojim slušateljima objasnili što ih točno možete naučiti, kako će im to koristiti i zašto je to važno. To je prvi korak za izvrstan govor.

Pravilo 2: Kružno mijenjajte temu

Nakon što zaokupite pozornost svoje publike, morate je zadržati dok gradite snažne argumente za svoju glavnu točku.

Prvi način za to je kruženje. Zaokružit ćete se na svoju glavnu točku barem tri puta tijekom prezentacije, koristeći ponavljanje za naglašavanje. Možda ste čuli sličan savjet da svojoj publici a) najavite ono što im želite reći, b) kažete im, a zatim im c) recite što ste im rekli.

Zašto je ovo tako važno? “Pa, postoji mnogo razloga,” objašnjava Winston. “Jedan od njih je da će u bilo kojem trenutku oko 20 posto vas biti zbunjeno, bez obzira na temu. Dakle, ako želite osigurati da vjerojatnost da svi shvate bude velika, trebaš to reći tri puta.”

Pravilo 3: Izgradite ogradu

Zatim ćete izgraditi ogradu oko svoje ideje na način koji će je razlikovati od drugih ideja (i pomoći vašoj publici da izbjegne zabunu).

Na primjer, možete priznati da na tržištu postoje proizvodi slični vašem, ali vaš je jedinstven zbog x, y i z. Ili se možete pozvati na utvrđena istraživanja o određenoj temi, ali ćete svoju ogradu izgraditi ispitivanjem teme iz druge perspektive.

Pravilo 4: Koristite verbalnu interpunkciju

Bez obzira na to koliko ste vješti govornik, neizbježno je da će nekima od vaših slušatelja misli početi lutati.

Verbalna interpunkcija, odnosno davanje kratkog sažetka onoga što ste dosad obradili, poziva publiku da se ponovno usredotoči na vaše izlaganje. Činite to svakih 5-10 minuta kako biste bili sigurni da će svi ostati uz vas, te da ćete održati izvrstan govor.

Pravilo 5: Postavite pitanje

Drugi način da svojoj publici pomognete da se “vrati u autobus” je da postavite pitanje.

Izbjegavajte postaviti pitanje koje je tako jednostavno da bi nekome bilo neugodno odgovoriti na njega. Istodobno, trebali biste izbjegavati postaviti pitanje koje je toliko teško da nitko neće biti dovoljno hrabar odgovoriti na njega.

Ilustracija

A kad jednom postavite pitanje, nemojte se bojati neugodne tišine, kaže Winston. Zapravo, kaže da možete pričekati do sedam sekundi prije nego što krenete naprijed – to je dovoljno vremena da privučete svačiju pozornost.

Pravilo 6: Odaberite pravo vrijeme i mjesto

Ne možete očekivati ​​da ćete zaokupiti pozornost svojih slušatelja ako su pospani ili tromi.

Ako je moguće, odaberite vrijeme od sredine do kasnog jutra kada će vaša publika najvjerojatnije biti budna i zainteresirana. Također je važno razgovarati u dobro osvijetljenoj prostoriji, jer prigušena rasvjeta dovodi do pospanosti i mentalne magle.

Pravilo 7: Koristite ploče, rekvizite i slajdove

Medij(i) koje koristite za predstavljanje svojih ideja igra glavnu ulogu u tome koliko vaši slušatelji postaju angažirani – i koliko informacija zadržavaju.

Kada podučava ili informira, Winston radije koristi neku vrstu ploče, jer je brzina kojom pišete na ploču približno ista brzina kojom vaši slušatelji mogu apsorbirati ideje. Gledanje nekoga kako piše također aktivira “zrcalne neurone” u mozgu, što povećava šanse da vaša publika zapamti vaše glavne točke.

Osim toga, Winston kaže da su rekviziti izvrsni jer natjeraju sve u prostoriji da ih pomno promatraju.

Kako možete primijeniti ovo pravilo tijekom svoje sljedeće prezentacije? Napišite ključne riječi i izraze na ploču kad god možete i koristite slajdove, rekvizite i grafike kako biste poduprli i učvrstili te glavne ideje. Izbjegavajte natrpavanje previše slika ili dugih blokova teksta na svojim vizualnim elementima.

Pravilo 8: Informirajte i inspirirajte

Najučinkovitiji komunikatori znaju da jednostavno prenošenje informacija nije dovoljno za izvrstan govor. Također trebaju potaknuti svoju publiku na akciju.

U svom predavanju Winston objašnjava da se ljudi najviše nadahnjuju kada vide nekoga tko strastveno radi ono što radi. Drugim riječima, vaš entuzijazam (ili nedostatak istog) zarazan je za vaše slušatelje.

Bilo da govorite o inovativnoj ideji, novom proizvodu ili revolucionarnom istraživanju, budite entuzijastični. Počnite sa svojim obećanjem o osnaživanju; zatim, nadahnite i motivirajte ispunjavanjem tog obećanja.

Pravilo 9: Činjenice i brojke pomažu, ali uvjerite pričama

Prema Winstonu, nemate više od pet minuta da uvjerite slušatelja da su vaše ideje vrijedne njihovog vremena i pažnje. Vaša publika također mora biti uvjerena da ste učinili nešto da pokušate oživjeti tu viziju. Da biste to učinili, trebat će vam više od suhoparnih podataka.

Ali kao što Winston objašnjava, jedna stvar koja nas razlikuje od životinja je naša sposobnost spajanja ideja u priču. Uvjerljivo pripovijedanje ne samo da naglašava glavne točke, već također uvjerava i uvjerava vašu publiku da ste učinili nešto vrijedno njihovog razmatranja.

Zato zapamtite: činjenice i brojke osvajaju umove, ali priče osvajaju srca.

Pravilo 10: Kako zaključiti: Pozdravite publiku

Vaš uvod i način na koji gradite svoju argumentaciju su važni, ali je vjerojatnije da će publika zapamtiti vaš zaključak nego bilo koji drugi dio vašeg govora.

I kao što poznati izraz kaže: Ljudi se možda neće sjećati što ste rekli, ali će zapamtiti način na koji ste ih potaknuli da se osjećaju. To je važan sastojak za izvrstan govor.

Iz tog razloga, Winston preporučuje da nakon što sažmete svoje mišljenje, pozdravite publiku – to jest, kažete publici koliko cijenite njihovo vrijeme i pažnju i što to govori o njima.

Za ilustraciju, evo kako je Winston završio svoje predavanje:

Znate što? Drago mi je što ste ovdje. Mislim da ste, time što ste ovdje, pokazali razumijevanje da je način na koji predstavljate i kako “pakirate” svoje ideje važna stvar. I predlažem da se vratite opet i dovedete svoje prijatelje.”

Ovakav zaključak pomoći će vašoj publici ne samo da zapamti vas, već i način na koji ste ih potaknuli da se osjećaju – što će ih samo ostaviti gladnima za još više.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno