Suprotno uvriježenom mišljenju, tvrtke ne prodaju proizvode. Oni prodaju iskustva, osjećaje i ideologije. Tvrtke s nevjerojatnim brandovima poput Coca-Cole točno znaju kakvo iskustvo žele da njihovi kupci imaju kada obave kupnju ili kada razmišljaju o njoj. Sposobnost kontroliranja iskustva kupnje na ovoj razini moć je brandiranja na djelu.
Što je brand?
Brand je identitet i priča tvrtke po kojoj se ističe od konkurencije koja prodaje slične proizvode ili usluge. Cilj brandiranja je osvojiti prostor u svijesti ciljane publike i postati njihova preferirana opcija za poslovanje.
Brandovi su učinkovit način da tvrtke komuniciraju svoju viziju. Brand pojašnjava što tvrtka predstavlja i zašto. Brand se također odnosi na sveukupno iskustvo koje osoba ima u interakciji s tvrtkom – kao kupac, pratitelj na društvenim mrežama ili kao obični prolaznik.
Što je brandiranje?
Brandiranje je proces stvaranja identiteta branda tvrtke. Ovaj proces također isporučuje materijale koji podržavaju brand, poput logotipa, slogana, vizualnog dizajna ili tona glasa.
Ukratko, brandiranje je proces istraživanja, razvoja i primjene karakteristične značajke ili skupa značajki u vašoj organizaciji tako da potrošači mogu početi povezivati vaš brand s vašim proizvodima ili uslugama.
Brandiranje je u opisima društvenih medija, paletama boja za reklamne ploče i materijalima koje brandovi koriste za svoje pakiranje. Kako piše Hubspot, tvrtke koje stvaraju snažne brandove znaju da njihov identitet branda treba živjeti posvuda. Oni znaju da se njihova imena protežu daleko izvan etikete i mogu navesti potrošače da odaberu njihove proizvode iz niza opcija.
Primjerice, Coca-Cola ima jedan od najprepoznatljivijih logotipa diljem svijeta. Klasična crvena i bijela slova, živopisna umjetnička djela i prepoznatljivi font privlače pozornost kupaca već više od jednog stoljeća. Izdržavši test vremena, Coca-Cola je dokaz snage dosljednog, uspješnog brandiranja koje su potrošači zavoljeli.
Ipak, brandiranje je ponavljajući proces i zahtijeva stupanje u kontakt sa srcem vaših kupaca i srcem vašeg poslovanja. Međutim, brandiranje nije potpuno isto što i marketing.
Brandiranje vs. marketing
Iako je jednostavno kombinirati brandiranje i marketing u jednu disciplinu, oni su prilično različiti. Uobičajeno je i čuti usporedbu brendiranja i marketinga u smislu prioriteta. Istina je da su oboje ključni za uspješno poslovanje i moraju raditi u harmoniji kako bi posao rastao.
Jednostavno rečeno, brandiranje je identitet tvrtke, a marketing uključuje taktike i strategije koje komuniciraju taj identitet.
Kako poduzeće raste, brandiranje i marketing postaju složeniji. Taj rast često znači da će oba područja poslovanja razviti strategije i taktike za podršku različitim ciljevima. U brandiranju ove radnje obično podržavaju priču i identitet tvrtke. U marketingu, te radnje obično naglašavaju proizvode tvrtke, kupce ili druge inicijative kako bi se potaknula prodaja.
Važnost brandiranja
Vaš brand je nedvojbeno jedno od najvažnijih sredstava vaše organizacije. Daje vašoj organizaciji identitet, čini vašu tvrtku nezaboravnom, potiče potrošače da kupuju od vas, podupire vaš marketing i oglašavanje te je na ponos vašim zaposlenicima.
Druge prednosti brandiranja uključuju:
1. Utjecaj na odluke o kupnji.
Brandiranje može biti odlučujući faktor za potrošače kada donose odluku o kupnji. Zapravo, studija Razorfish iz 2021. pokazala je da 82% ispitanih potrošača kupuje od brandova koji imaju veću misiju ili svrhu. Oko 67% kaže da ih brandovi od kojih kupuju čine boljom osobom.
2. Stvara identitet vašeg poslovanja.
Brand se proteže izvan proizvoda ili usluge tvrtke. Brandiranje daje vašem poslovanju identitet. Potrošačima daje nešto s čime se mogu povezati izvan proizvoda ili usluge koju zapravo kupuju.
3. Pomaže klijentima da upamte vašu tvrtku.
Brandiranje čini vaše poslovanje nezaboravnim. To je lice vaše tvrtke i pomaže potrošačima da razlikuju vaše poslovanje u svim medijima.
4. Potiče oglašavanje i marketing.
Brandiranje podržava vaše marketinške i reklamne napore. Pomaže vašoj promociji priložiti taj dodatni učinak s dodatnim priznanjem i utjecajem.
5. Izgrađuje podršku zaposlenika.
Brand donosi ponos vašim zaposlenicima. Kada brandirate svoju tvrtku, ne dajete samo svoj poslovni identitet, već stvarate i ugledno, visoko cijenjeno radno mjesto. Jako brandiranje dovodi jake zaposlenike.
***
Brandiranje je, dakle, proces stvaranja posebnog identiteta za tvrtku u umu vaše ciljane publike i potrošača. Na najosnovnijoj razini brandiranje se sastoji od logotipa tvrtke, vizualnog identiteta, misije i tona glasa. Ali identitet vašeg branda također je određen kvalitetom vaših proizvoda, korisničkom uslugom, pa čak i načinom na koji određujete cijenu svojih proizvoda ili usluga. Učinkovito brandiranje zahtijeva strateški plan, uključujući jasne smjernice, kao i usklađenost tvrtke sa željenim identitetom branda.