Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Masterindex: Četvrtina ispitanika plaća karticama svakog dana

Učestalost plaćanja platnim karticama dobar je pokazatelj u kojoj mjeri su bezgotovinska plaćanja zaživjela na tržištu, zbog čega ohrabruje podatak iz novog MasterIndex BiH istraživanja da je za godinu dana, broj korisnika koji svakog dana plaćaju karticama porastao za 5 posto, sa 19 na 24 posto. Kada se promatra tip platnog proizvoda koji se nalazi u novčanicima ispitanika, kao i prethodnih godina najviše je debitnih kartica. Njih posjeduje čak 94 posto ispitanika, dok svaki četvrti ispitanik posjeduje kreditnu karticu.  

Platne kartice se najčešće koriste za kupovine u supermarketima (66%), trgovinama odjeće i obuće (46%), na benzinskim crpkama (44%), te trgovinama namještaja i tehničkih uređaja (31%). S druge strane, medicinske ustanove (30%) i lokalni marketi (21%) su najčešće spominjane lokacije na kojima bi ispitanici željeli plaćati karticama, što je još jedan pokazatelj navike bezgotovinskih plaćanja koju korisnici bezgotovinskih plaćanja u BiH stječu.

Razlog za često korištenje platnih kartica leži prije svega u stalnoj dostupnosti sredstava koju ova platna metoda nosi, što je istaklo 24 posto ispitanika, dok još 22 posto njih cijeni jednostavnost i praktičnost ovog vida plaćanja. Ono što bi dodatno potaklo korištenje platnih kartica su popusti kod određenih trgovaca, što je izjavilo 50 posto ispitanika, a interesantno je da je za 43 posto ispitanika šira prihvatna mreža faktor koji potiče korištenje.

MasterIndex BiH istaživanje je pokazalo ono što svi mi kao pojedinci vidimo – bezgotovinska plaćanja, prije svega kartice, sastavni su dio naše svakodnevice. Uz podatak da su plaćanja karticama i mobilnim novčanicima prvi izbor čak i za plaćanja manjih iznosa do 60 KM, s 55 posto ispitanika koji su to rekli naspram 42 posto koji se odlučuju za gotovinu, digitalno opredjeljenje građana potvrđuje i da su po prvi put, mobilni novčanici razlog zašto se građani opredjeljuju koristiti kartična plaćanja. Građani već prepoznaju da je budućnost digitalna i mi ćemo nastaviti s implementacijom suvremenih platnih i sigurnosnih tehnologija na tržištu BiH kako bismo omogućili pojedincima, biznisima i javnom sektoru da što bolje iskoriste te digitalne potencijale.

Jelena Ristić, direktorica kompanije Mastercard za tržišta Srbije, BiH i Crne Gore.

Građani BiH najčešće biraju domaće web trgovine

MasterIndex pokazaju da se 66% ispitanika susrelo sa online plaćanjima i kupovinom. Uglavnom se online plaćanja obavljaju na mjesečnom nivou (24%), dok 12% ispitanika prakticirana online plaćanja jednom tjedno, što je blagi rast od (3%) u odnosu na prošlogodišnje istraživanje.

Na vrhu liste stvari koje se plaćaju online jeste kupovina odjeće (52%, 17 posto više nego prošle godine). Zatim slijedi plaćanje mjesečnih računa online (35%, 9 posto više nego prošle godine), te kupovina hrane isto (35%). Pored plaćanja gotovinom prilikom preuzimanja pošiljki, što je opcija koju koristi skoro dvije trećine ispitanika, 32% anketiranih je reklo da plaća karticama online, 16% ispitanika koriste bankovne aplikacije, dok još 14% njih kaže da plaća karticama prilikom preuzimanja robe.  

Domaće web trgovine su i dalje češća šoping adresa od inozemnih online trgovina (45% naspram 10% ispitanika), a jedna petina ispitanika nema preferencije. Svaki peti anketirani je istaknuo da kupuje putem društvenih mreža, Instagrama i Facebooka.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno