Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Zastupljenost vrhunskih nogometnih klubova na društvenim mrežama – analiza

Svaki novi dan nam nanovo dokaže da se svijet oko nas digitalizirao dodatno. Ovo su već odavno utvrdili marketing stručnjaci najjačih nogometnih klubova svijeta. Najbolji način za povezivanje nogometnih klubova i obožavatelja su postale društvene mreže. Navedeni mediji su postali nezamjenjivo mjerilo utjecaja klubova.

Stoga će Financa.ba u suradnji s Football Benchmark-om opsežno analizirati učinak nogometnih klubova na društvenim mrežama u protekloj godini. Analiza je rađena na Facebook-u, Instagram-u, Twitter-u (X), TikTok-u, YouTube-u i Weib-u. Naglasak je stavljen na dva ključna pokazatelja: pratitelje i angažman. Ove metrike kvantificiraju online prisutnost svjetskih nogometnih klubova.

Top 20 klubova s najviše pratitelja na društvenim mrežama

Brojke oslikavaju živopisnu sliku golemog globalnog dosega i utjecaja nogometnih klubova u digitalnoj sferi. Real Madrid CF i FC Barcelona predvode skupinu s 415 milijuna odnosno 391,7 milijuna pratitelja na društvenim mrežama. Osim španjolskih velikana, dva kluba s „otoka“ iz Manchester-a prednjače po broju pratitelja. Manchester United FC se može pohvaliti s brojkom od 224,5 milijuna pratitelja, a aktualni europski klupski prvak Manchester City FC s 156,3 milijuna pratitelja. Ovo jedan od dokaza ogromne popularnosti Premier lige u cijelom svijetu, te globalne sposobnosti engleskih klubova da privuku bazu navijača.

Zanimljivo, Paris Saint-Germain FC, iako ne postiže vrhunske rezultate u europskim natjecanjima, brzo se popeo na ljestvici, pohvalivši se sa impresivnih 189,6 milijuna pratitelja. Ovaj porast popularnosti može se pripisati strateškim naporima u brendiranju. Ne treba zaboraviti akviziciju izuzetno popularnih igrača, kao što su Lionel Messi, Neymar, Sergio Ramos zanimljivih publici na društvenim mrežama.

Utjecaj talijanskog nogometa nije zanemariv. Klubovi poput Juventus FC-a, AC Milan-a i FC Internazionale Milano trenutno broje preko 258 milijuna pratitelja.

Top 20 klubova s najviše pratitelja na društvenim mrežama
Top 20 klubova s najviše pratitelja na društvenim mrežama

Instagram je najatraktivnija platforma

Instagram ostaje temeljna platforma za nogometne klubove. Odmah uz stopu je Twitter ili X i TikTok. Čini se da je atraktivnost Facebook-a na izdisaju. Ipak, brojni klubovi održavaju značajnu bazu pratitelja na META platformi. Intrigantno je primijetiti različite strategije koje koristi 20 najboljih klubova s najvećim brojem pratitelja, a TikTok služi kao savršen primjer.

Klubovi kao što su AS Roma, Paris Saint-Germain FC, Tottenham Hotspur FC, Atlético de Madrid i Al-Nassr FC imaju preko 20% svojih ukupnih pratitelja na TikTok-u. Ovo izražava značajan utjecaj platforme na njihovu digitalnu prisutnost.

Lista 20 klubova s najviše pratitelja na društvenim mrežama
Lista 20 klubova s najviše pratitelja na društvenim mrežama

Top 20 klubova koji su stekli najviše pratitelja tijekom prošle godine

U sferi rastućeg broja pratitelja na društvenim mrežama u protekloj godini, dva kluba su se neosporno istaknula: Al-Nassr FC i Inter Miami CF. Akvizicija Cristiana Ronalda i Lionela Messija pokazala se kao odlična kada su u pitanju pratitelji na društvenim mrežama. Dolazak spomenutih zvijezda je ne samo bio odskočna daska klubova, nego je podigao interes za Saudijsku profesionalnu ligu i MLS.

Osiguravši 4. i 5. mjesto na listi, navedena dva kluba su prikupila impresivnih 24,3 milijuna i 24,2 milijuna novih pratitelja. Na prva tri mjesta nema iznenađenja: Real Madrid CF, Manchester City FC i FC Barcelona prikupili su 50,6 milijuna, 35,2 milijuna, odnosno 33,3 milijuna novih pratitelja.

Kada je u pitanju postotak rasta, Inter Miami CF i Al-Nassr su na čelu. Ostvareni rast je fascinantan, te iznosi +1,197% i +487% tijekom mjerenog razdoblja. Odmah iza njega je osvajač Europske lige, Sevilla FC. Osigurala je treće mjesto s hvalevrijednim rastom od +101%. Persib Bandung i Al-Hilal SFC zauzimaju četvrto i peto mjesto, sa stopama rasta od +53%, odnosno +45%.

Top 20 klubova s najviše angažmana na Instagramu u prošloj godini

Brojke ilustriraju značajan utjecaj i interakciju koju Instagram ima u nogometnim krugovima. U razdoblju od 23. rujna 2022. do 23. rujna 2023., 20 najboljih klubova s najvećim angažmanom na Instagramu imalo je zapanjujuće brojke. Real Madrid CF i FC Barcelona vode s 1,64 milijarde odnosno 1,30 milijardi angažmana.

Top 20 klubova koji su stekli najviše pratitelja na društvenim mrežama
Top 20 klubova koji su stekli najviše pratitelja na društvenim mrežama

Među ostalim klubovima, Paris Saint-Germain FC i Manchester City FC su se istakli aktivnošću na Instagramu, skupivši 615 milijuna odnosno 614 milijuna angažmana. Ovo pokazuje ključnu ulogu koju vizualni kontakt i interaktivni sadržaj u poticanju dublje veze između nogometnih klubova i njihovih zajednica navijača. Od povijesnih europskih moćnika kao što je Liverpool FC do sila u usponu kao što su Al-Nassr FC i Inter Miami CF, ove brojke naglašavaju ključnu ulogu Instagrama u kontaktu između klubova i navijača diljem planete.

Brojke pri objavama na Instagramu otkrivaju fascinantnu razinu interakcije koju spomenuti klubovi generiraju po objavi. Real Madrid CF i FC Barcelona prednjače s 486.000, odnosno 442.000 angažmana po objavi. Naime, turski klubovi Fenerbahce SK i Galatasaray SK pokazuju iznimno visoku razinu angažmana, koja iznosi 275.000 i 226.000 po objavi.

Top 20 klubova koji su stekli najviše pratitelja na Instagramu
Top 20 klubova koji su stekli najviše pratitelja na Instagramu

Na vrhu našeg popisa nalazimo klubove koji se mogu pohvaliti najvišim prosječnim stopama angažmana nakon završetka posla, a primjeri su Besiktas JK (3,4%), Fenerbahce SK (3,2%), Al-Nassr FC (3,2%) i Inter Miami CF (3,2% ). Ovi timovi uspjeli su potaknuti duboko privlačnu vezu sa svojom publikom. Potpuno suprotno, Juventus FC (0,2%) i Manchester United FC (0,3%) su na dnu ove ljestvice, signalizirajući relativno nižu razinu interakcije. Usko slijede Liverpool FC, FC Bayern München i Manchester City FC, svaki bilježi prosječnu stopu angažmana od 0,4%, naglašavajući prostor za daljnji angažman navijača kod ovih klubova.

Top 20 klubova s najviše angažmana na TikToku tijekom prošle godine

Porast broja angažmana na TikTok-u među najboljim nogometnim klubovima posljednjih godinu dana pokazuje sve veći značaj platforme prilikom dosezanja mlađe publike. Real Madrid CF i FC Barcelona, vodeći su s 200 milijuna, odnosno 191 milijunom angažmana, uključili su se u skupinu mlađih, tehnološki potkovanih navijača. Manchester City FC, Juventus FC i Manchester United FC pomno ih prate, pokazujući dobro razumijevanje potencijala TikToka u poticanju veza s interesom ciljane skupine koju sve više privlače kratki, vizualno zanimljivi sadržaji. U ovom kontekstu, važno je pojasniti da prema našoj procjeni angažman na TikTok-u uključuje lajkove, dijeljenja i komentare unutar navedenog vremenskog okvira.

Top 20 klubova koji su stekli najviše pratitelja na TikToku
Top 20 klubova koji su stekli najviše pratitelja na TikToku

Izraziti utjecaj Cristiana Ronalda vidljiv je na svim platformama na kojima je Al-Nassr FC aktivan. Na popisu 20 najboljih, saudijci se mogu pohvaliti najvećim angažmanom po objavi na TikTok-u, premašivši 390.000 interakcija, nadmašujući tako čak i Real Madrid CF (327.407) i Paris Saint-Germain FC (255.061).

Taj se utjecaj proteže i na preglede videozapisa po objavi, a Al-Nassr FC prednjači s 3,4 milijuna pregleda. CF Real Madrid ga prati s 2,3 milijuna pregleda, dok FC Paris Saint-Germain zauzima treće mjesto s 2,1 milijun pregleda.

Kada je riječ o prosječnoj stopi angažiranosti nakon „postanja“, Al-Hilal SFC se pojavljuje na vrhu ljestvice s 4%, a drugi je konkurent Al-Nassr FC s 3,1%. Slijede SSC Napoli s 2,5% i CD Guadalajara s 2,2%.

Prilikom preuzimanja članka, obavezno je navesti financa.ba i autora kao izvor te dodati poveznicu na autorski članak.

Izvor podataka: Football Benchmark

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno