Svaki novi dan nam nanovo dokaže da se svijet oko nas digitalizirao dodatno. Ovo su već odavno utvrdili marketing stručnjaci najjačih nogometnih klubova svijeta. Najbolji način za povezivanje nogometnih klubova i obožavatelja su postale društvene mreže. Navedeni mediji su postali nezamjenjivo mjerilo utjecaja klubova.
Stoga će Financa.ba u suradnji s Football Benchmark-om opsežno analizirati učinak nogometnih klubova na društvenim mrežama u protekloj godini. Analiza je rađena na Facebook-u, Instagram-u, Twitter-u (X), TikTok-u, YouTube-u i Weib-u. Naglasak je stavljen na dva ključna pokazatelja: pratitelje i angažman. Ove metrike kvantificiraju online prisutnost svjetskih nogometnih klubova.
Top 20 klubova s najviše pratitelja na društvenim mrežama
Brojke oslikavaju živopisnu sliku golemog globalnog dosega i utjecaja nogometnih klubova u digitalnoj sferi. Real Madrid CF i FC Barcelona predvode skupinu s 415 milijuna odnosno 391,7 milijuna pratitelja na društvenim mrežama. Osim španjolskih velikana, dva kluba s „otoka“ iz Manchester-a prednjače po broju pratitelja. Manchester United FC se može pohvaliti s brojkom od 224,5 milijuna pratitelja, a aktualni europski klupski prvak Manchester City FC s 156,3 milijuna pratitelja. Ovo jedan od dokaza ogromne popularnosti Premier lige u cijelom svijetu, te globalne sposobnosti engleskih klubova da privuku bazu navijača.
Zanimljivo, Paris Saint-Germain FC, iako ne postiže vrhunske rezultate u europskim natjecanjima, brzo se popeo na ljestvici, pohvalivši se sa impresivnih 189,6 milijuna pratitelja. Ovaj porast popularnosti može se pripisati strateškim naporima u brendiranju. Ne treba zaboraviti akviziciju izuzetno popularnih igrača, kao što su Lionel Messi, Neymar, Sergio Ramos zanimljivih publici na društvenim mrežama.
Utjecaj talijanskog nogometa nije zanemariv. Klubovi poput Juventus FC-a, AC Milan-a i FC Internazionale Milano trenutno broje preko 258 milijuna pratitelja.
Instagram je najatraktivnija platforma
Instagram ostaje temeljna platforma za nogometne klubove. Odmah uz stopu je Twitter ili X i TikTok. Čini se da je atraktivnost Facebook-a na izdisaju. Ipak, brojni klubovi održavaju značajnu bazu pratitelja na META platformi. Intrigantno je primijetiti različite strategije koje koristi 20 najboljih klubova s najvećim brojem pratitelja, a TikTok služi kao savršen primjer.
Klubovi kao što su AS Roma, Paris Saint-Germain FC, Tottenham Hotspur FC, Atlético de Madrid i Al-Nassr FC imaju preko 20% svojih ukupnih pratitelja na TikTok-u. Ovo izražava značajan utjecaj platforme na njihovu digitalnu prisutnost.
Top 20 klubova koji su stekli najviše pratitelja tijekom prošle godine
U sferi rastućeg broja pratitelja na društvenim mrežama u protekloj godini, dva kluba su se neosporno istaknula: Al-Nassr FC i Inter Miami CF. Akvizicija Cristiana Ronalda i Lionela Messija pokazala se kao odlična kada su u pitanju pratitelji na društvenim mrežama. Dolazak spomenutih zvijezda je ne samo bio odskočna daska klubova, nego je podigao interes za Saudijsku profesionalnu ligu i MLS.
Osiguravši 4. i 5. mjesto na listi, navedena dva kluba su prikupila impresivnih 24,3 milijuna i 24,2 milijuna novih pratitelja. Na prva tri mjesta nema iznenađenja: Real Madrid CF, Manchester City FC i FC Barcelona prikupili su 50,6 milijuna, 35,2 milijuna, odnosno 33,3 milijuna novih pratitelja.
Kada je u pitanju postotak rasta, Inter Miami CF i Al-Nassr su na čelu. Ostvareni rast je fascinantan, te iznosi +1,197% i +487% tijekom mjerenog razdoblja. Odmah iza njega je osvajač Europske lige, Sevilla FC. Osigurala je treće mjesto s hvalevrijednim rastom od +101%. Persib Bandung i Al-Hilal SFC zauzimaju četvrto i peto mjesto, sa stopama rasta od +53%, odnosno +45%.
Top 20 klubova s najviše angažmana na Instagramu u prošloj godini
Brojke ilustriraju značajan utjecaj i interakciju koju Instagram ima u nogometnim krugovima. U razdoblju od 23. rujna 2022. do 23. rujna 2023., 20 najboljih klubova s najvećim angažmanom na Instagramu imalo je zapanjujuće brojke. Real Madrid CF i FC Barcelona vode s 1,64 milijarde odnosno 1,30 milijardi angažmana.
Među ostalim klubovima, Paris Saint-Germain FC i Manchester City FC su se istakli aktivnošću na Instagramu, skupivši 615 milijuna odnosno 614 milijuna angažmana. Ovo pokazuje ključnu ulogu koju vizualni kontakt i interaktivni sadržaj u poticanju dublje veze između nogometnih klubova i njihovih zajednica navijača. Od povijesnih europskih moćnika kao što je Liverpool FC do sila u usponu kao što su Al-Nassr FC i Inter Miami CF, ove brojke naglašavaju ključnu ulogu Instagrama u kontaktu između klubova i navijača diljem planete.
Brojke pri objavama na Instagramu otkrivaju fascinantnu razinu interakcije koju spomenuti klubovi generiraju po objavi. Real Madrid CF i FC Barcelona prednjače s 486.000, odnosno 442.000 angažmana po objavi. Naime, turski klubovi Fenerbahce SK i Galatasaray SK pokazuju iznimno visoku razinu angažmana, koja iznosi 275.000 i 226.000 po objavi.
Na vrhu našeg popisa nalazimo klubove koji se mogu pohvaliti najvišim prosječnim stopama angažmana nakon završetka posla, a primjeri su Besiktas JK (3,4%), Fenerbahce SK (3,2%), Al-Nassr FC (3,2%) i Inter Miami CF (3,2% ). Ovi timovi uspjeli su potaknuti duboko privlačnu vezu sa svojom publikom. Potpuno suprotno, Juventus FC (0,2%) i Manchester United FC (0,3%) su na dnu ove ljestvice, signalizirajući relativno nižu razinu interakcije. Usko slijede Liverpool FC, FC Bayern München i Manchester City FC, svaki bilježi prosječnu stopu angažmana od 0,4%, naglašavajući prostor za daljnji angažman navijača kod ovih klubova.
Top 20 klubova s najviše angažmana na TikToku tijekom prošle godine
Porast broja angažmana na TikTok-u među najboljim nogometnim klubovima posljednjih godinu dana pokazuje sve veći značaj platforme prilikom dosezanja mlađe publike. Real Madrid CF i FC Barcelona, vodeći su s 200 milijuna, odnosno 191 milijunom angažmana, uključili su se u skupinu mlađih, tehnološki potkovanih navijača. Manchester City FC, Juventus FC i Manchester United FC pomno ih prate, pokazujući dobro razumijevanje potencijala TikToka u poticanju veza s interesom ciljane skupine koju sve više privlače kratki, vizualno zanimljivi sadržaji. U ovom kontekstu, važno je pojasniti da prema našoj procjeni angažman na TikTok-u uključuje lajkove, dijeljenja i komentare unutar navedenog vremenskog okvira.
Izraziti utjecaj Cristiana Ronalda vidljiv je na svim platformama na kojima je Al-Nassr FC aktivan. Na popisu 20 najboljih, saudijci se mogu pohvaliti najvećim angažmanom po objavi na TikTok-u, premašivši 390.000 interakcija, nadmašujući tako čak i Real Madrid CF (327.407) i Paris Saint-Germain FC (255.061).
Taj se utjecaj proteže i na preglede videozapisa po objavi, a Al-Nassr FC prednjači s 3,4 milijuna pregleda. CF Real Madrid ga prati s 2,3 milijuna pregleda, dok FC Paris Saint-Germain zauzima treće mjesto s 2,1 milijun pregleda.
Kada je riječ o prosječnoj stopi angažiranosti nakon „postanja“, Al-Hilal SFC se pojavljuje na vrhu ljestvice s 4%, a drugi je konkurent Al-Nassr FC s 3,1%. Slijede SSC Napoli s 2,5% i CD Guadalajara s 2,2%.
Prilikom preuzimanja članka, obavezno je navesti financa.ba i autora kao izvor te dodati poveznicu na autorski članak.
Izvor podataka: Football Benchmark