Globalno tržište mobitela smanjilo se u trećem kvartalu za 8 % i zabilježilo najlošiji ljetni rezultat u 10 godina. Zbog smanjene potražnje za glavnim brendovima na najrazvijenijim tržištima, pokazuju podaci Counterpoint Researcha.
Prodaja je u trećem kvartalu porasla samo na Bliskom istoku i u Africi, prema podacima kojima je ekskluzivno raspolagao Reuters.
Udio pet vodećih brendova, američkog Applea, južnokorejskog Samsunga i kineskih Xiaomija, Oppa i Viva, pao je na najnižu razinu u tri godine, utvrdio je Counterpoint Research.
Izvješće je raspirilo bojazan da bi kontinuirani pad tržišta mobitela značiti manji prihod za tvrtke poput Applea. Koji je u razdoblju od srpnja do rujna isporučio 8% manje mobitela. Pad je zabilježio i tržišni lider Samsung, za 13 posto.
Kineski Huawei povećao je pak tržišni udio u trećem kvartalu. Unatoč strogim američkim sankcijama. Iznenadivši sektor novim mobitelom Mate 60 Pro s ugrađenim sofisticiranim čipom domaće proizvodnje.
U odnosu na drugi kvartal ukupne isporuke mobitela u svijetu porasle su pak za 2%. Ulijevajući nadu da bi dvogodišnje razdoblje pada prodaje na godišnjoj razini moglo završiti u zadnja tri ovogodišnja mjeseca.
Counterpoint je izdvojio iPhone 15, lansiran na tržište u rujnu, među čimbenicima koji bi mogli pružiti podršku rastu na razvijenim tržištima poput Sjedinjenih Država, Europe i Južne Koreje.
“Nakon snažnog rujna, očekujemo rast i u razdoblju do kraja godine, počevši s punim učinkom serije iPhone 15”.
tvrtka za istraživanje tržišta
Podršku tržištu pružit će i sezona blagdana u Indiji, kineski ′festival šopinga′ 11.11. i promotivne cijene na kraju godine diljem svijeta, procjenjuju.
Izvor: Hrportfolio
Broj brandova pametnih telefona čak tri puta manji nego 2017.