Kina je domaćim kompanijama propisala obvezu pribavljanja dozvola za izvoz skupine proizvoda od grafita. Grafit je ključan za proizvodnju baterija za električne automobile, pozivajući se na zaštitu nacionalne sigurnosti.
Kina je vodeći svjetski proizvođač i izvoznik grafita. A pokriva i više od 90 posto prerade materijala koji se koristi u anodama baterija za električne automobile.
Ministarstvo trgovine izvijestilo je u petak da je propisalo pribavljanje dozvola za izvoz kako bi “zajamčilo sigurnost i stabilnost globalnog opskrbnog i industrijskog lanca i bolje zaštitilo nacionalnu sigurnost i interese”.
Ističu da ne ciljaju nijednu zemlju-uvoznika. Prema podacima kineske carinske uprave, najveći su kupci kineskog grafita SAD, Japan, Indija i Južna Koreja.
Prema novim propisima, izvoznici će od 1. prosinca morati pribavljati dozvolu za isporuku sintetskog grafitnog materijala visoke čistoće, visoke tvrdoće i visokog intenziteta. I prirodnog ljuskastog grafita i proizvoda od tog materijala.
Kina je već pojačala kontrolu izvoza tri vrste “vrlo osjetljivih” proizvoda od grafita. Koji su sada uključeni u novi popis, istaknulo je ministarstvo.
Ukinuta su pak privremena ograničenja izvoza pet manje osjetljivih grafitnih proizvoda koji se koriste u metalurškom i u sektoru proizvodnje čelika i u kemijskoj industriji, dodali su.
Analitičari kažu da nije jasno kako će nove kineske mjere utjecati na tržište u kratkoročnoj perspektivi.
Kina je odlučila kontrolirati, a ne zabraniti izvoz, naglašava Ivan Lam iz Counterpoint Researcha. “Dosadašnje privremene mjere kontrole nisu značajno utjecale ni na jedan sektor”, primjećuje.
Metrička tona prirodnog ljuskastog grafita stajala je ovog tjedna 3.950 juana (539,62 dolara) i bila je jeftinija za 25,5 posto nego na početku godine zbog pada potražnje u sektoru električnih vozila, objavila je kineska kompanija Mysteel.