Dionice Volvo Cars-a pale su u petak za čak 13 posto na rekordno nizak nivo. Navedeno se desilo nakon što je njihov najveći dioničar Geely Automobile prodao dio svog vlasničkog udjela. Burze su ostale šokirane jer se prodaja desila s velikim popustom u odnosu na tržišnu vrijednost.
Najveći kineski proizvođač automobila u privatnom vlasništvu Geely Automobile. Javnost su obavjestili da su donijeli odluku o prodaji 100 milijuna dionica Volvo Cars. Kao razlog prodaje su naveli želju da povećaju veličinu slobodnog prometa (udeo dionica dostupnih za trgovanje javnosti). Motiv je da se “poveća” vrijednost švedske firme.
Jim Rowan, izvršni direktor Volvo Cars, izjavio je: “Ovo povećanje u javnom prometu i poboljšanje likvidnosti trgovanja koristi i novim i postojećim ulagačima. Omogućuje široj bazi dioničara da ulažu u firmu“.
U saopćenju koje je uslijedilo nakon prodaje obavjestili su javnost da zaradili oko 350 milijuna dolara. Inače, ova kineska firma postal je vlasnik Volvo Cars 2010. godine. To znači da su dionice prodane za oko 37 švedskih kruna po dionici. Zanimljivo, ovo je popust od gotovo 10 posto u odnosu na njihovu cijenu od 40,84 kruna u četvrtak.
Volvo – transformacija prema potpuno električnim automobilima
Transakcija je smanjila udio Geely Automobile za nešto više od 4 posto. Nakon što se prodaja završi 21. studenoga, očekuje se da će taj udio iznositi 78,7 posto, stoji u saopćenju sadašnjeg vlasnika. Prihod će se koristiti za financiranje globalnog poslovnog razvoja Geely Automobile, dodaje se.
Pokušaj da se poveća vrijednost dionica Volvo Cars, koje su pale gotovo 23 posto od početka godine do danas , čini se da se izjalovio, barem u neposrednoj budućnosti.
Daniel Donghui LI, izvršni direktor Geely Automobile, opisao je Volvo Cars kao “jednog od najbrže rastućih svjetskih proizvođača automobila i najpoznatijih automobilskih marki”. Rekao je da Geely “nepokolebljiv” u svojoj predanosti potpori švedskoj firmi u “njenoj transformaciji prema tome da postane proizvođač potpuno električnih automobila”.
Godine 2021., nakon otpora investitora, Geely je odustao od planova za spajanje s Volvo cars. Čime bi se stvorio prvi kineski proizvođač automobila s pravim globalnim dosegom, pišu Nezavisne.
Geely je tada rekao da će dvije firme zadržati svoje neovisne korporativne strukture. Ipak, da će se udružiti u tehnologiji električne i autonomne vožnje.