Često provodite mjesece (ponekad i godine) sastavljajući strategiju za razvoj svoje organizacije. Međutim, te se strategije često napuštaju, mijenjaju ili gube zamah unutar godinu dana ili manje. Zašto? Kako to da trošite toliko vremena, novca, resursa i truda na kreiranje strategije, koja postaje poslovično zastarjela kada se krene s implementacijom? Evo 6 glavnih razloga zašto se to događa.
Vaša strategija nije strategija
Strategija koja se sastoji samo od ciljeva nije strategija. Bez jasnog razumijevanja kojoj publici težite, što ta publika želi, kako ćete se razlikovati od konkurencije i kako ćete sve to izvesti, u osnovi imate popis želja stvari koje želite bez način da ih postignete. Želje nisu strateški pristup.
Niste preveli strategiju na razinu odjela
Čak i ako imate jasnu strategiju, svaki odjel mora razumjeti kako može pridonijeti da je podrži. Često se objavi “korporativna strategija”, a odjeli su prepušteni sami sebi da shvate što bi trebali učiniti – a obično su to iste stvari koje su radili dan prije.
Nemate disciplinu
Strategija je dugoročan pothvat, a ne nešto što mijenjate iz hira. Mnoge tvrtke tretiraju strategiju kao kampanju – kada ne donese rezultate za nekoliko tjedana ili mjeseci, odbacuje se zbog sljedeće nove ideje. Vaša strategija je kako ćete se natjecati na način na koji vaši konkurenti neće ili ne mogu. Ovo nije samo promocija – to je način na koji poslujete kao tvrtka – a usklađivanje tih operacija zahtijeva vrijeme.
Nemate jasan, jedinstven fokus
Tvrtke koje su nove u strategiji često imaju poteškoća u uklanjanju stvari koje nisu u skladu sa strategijom. Što je još gore, čelnici često interne, stalne inicijative za poboljšanje označavaju kao strateške i završavaju s tim. Iako uvijek postoje aktivnosti i investicije koje su operativne prirode kako bi se posao nastavio odvijati, te stvari nisu dio strategije.
Zaljubljeni ste u planiranje
Strategija nije planiranje i mnoge su organizacije mnogo iskusnije u planiranju nego u strategiji. Strategija se odnosi na donošenje teških odluka i iskorištavanje napora i ulaganja kako biste se mogli učinkovitije natjecati. Planiranje je stvaranje inicijativa i projekata, s rokovima, taktikama i proračunima. Planovi su način na koji provodite odabire koje donosi strategija, a ne sama strategija.
Vaša strategija se ne odnosi na vašu ciljnu klijentelu
Kada razvijate strategiju usredotočenu na svoje unutarnje potrebe i želje, ne stvarate strategiju – služite pogrešnoj publici. Kupci (i potencijalni kupci) su ono za što poslujete – a kupci odlučuju hoćete li ostati u poslu. Dok su zaposlenici sastavni dio, mnoge inicijative usmjerene su na ono što olakšava stvari organizaciji, a ne klijentu, i ne donose više prihoda ili niže troškove.
***
Ako radite bilo koju ili sve od ovih stvari, velika je vjerojatnost da nijedna strategija koju razvijete neće zaživjeti niti generirati značajan pozitivan učinak. Odvojite vrijeme da preispitate svoj organizacijski način razmišljanja o strategiji i počnite se baviti ovim inhibirajućim ponašanjima koja sprečavaju uspjeh.
Izvor: Inc.com | Prijevod i prilagodba: financa.ba