Nedjelja, 24 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Zašto generacija Z odbacuje moderno radno mjesto

Statističko istraživanje iz 2021. koje je proveo Statista rangiralo je generaciju Z kao najpoduzetniju generaciju, otkriće koje ih je dovelo do naziva Energična Generacija. Rođeni između sredine 1990-ih i ranih 2010-ih, generacija Z u odraslu dob korača s načinom razmišljanja koji ih izdvaja od njihovih prethodnika.

Ova generacija je općenito poznata po svojoj tehnološkoj naravi. Ali još jedna osobina koja je izgleda prošla ispod radara je njihova želja za autonomijom. Ovo raspoloženje okreće tradicionalni put karijere naglavačke, jer sve više i više mladih ljudi odlučuje zacrtati vlastiti put umjesto da slijedi dobro utabani korporativni put.

Uspon energične kulture

Za razliku od prethodnih generacija koje su često tražile stabilnost na tradicionalnim poslovima, generacija Z prihvaća kulturu užurbanosti koja daje prioritet fleksibilnosti, kreativnosti i neovisnosti. To su tri karakteristike koje utjelovljuju internet i društveni mediji.

Za poduzetnike generacije Z, poduzetništvo se masovno oslanja na meke vještine, internetske vještine i sposobnost stvaranja vrijednosti s najmanjim financijskim kapitalom. Niska ulazna barijera i minimalni troškovi povezani s pokretanjem društvenih medija ili internetskog poslovanja čine ga atraktivnim putem za mlade poduzetnike.

Od prodaje rukotvorina na Instagramu i nuđenja personaliziranih savjeta na TikToku do jednostavnog stvaranja zanimljivog sadržaja, generacija Z koristi snagu ovih platformi kako bi svoje strasti pretvorila u profitabilne pothvate. Vizualna priroda ovih platformi savršeno je usklađena s preferencijama Gen Z za privlačnim sadržajem koji se može dijeliti.

Jacobom Levinradom, istaknuti poduzetnik generacije Z i utjecajem podijelio je svoje mišljenje o tome kako generacija Z mijenja lice poduzetništva koristeći društvene medije.

Sadržaj je tijekom posljednjeg desetljeća metamorfozirao iz alata za informacije i zabavu u moćan alat za brendiranje, marketing i prodaju. Mlađa generacija usavršila je umijeće prodaje sadržaja, prodaje sa sadržajem i prodaje u sadržaju. A to iskorištava ogroman broj pratitelja koje platforme društvenih medija nude, pretvarajući ih u ogromno, raznoliko tržište.

Levinrad je, kao i mnogi njegovi vršnjaci, uspio postići golem uspjeh na društvenim mrežama i internetu. Napustio je srednju školu sa 17 godina kako bi izgradio dropshipping tvrtku. Naposljetku je izgradio brend e-trgovine, agenciju za oglašavanje i e-platformu za učenje. Sve je vrlo uspješno a samo mu je 21. godina.

Zašto generacija Z radije radi za sebe

Prema novom istraživanju provedenom na Instagramu, jedan od tri pripadnika generacije Z kaže da je rad za sebe najbolji način za postizanje bogatstva. Opet, novo izvješće Samsunga i Morning Consulta pokazuje da nevjerojatnih 50 posto pripadnika generacije Z ne sanja o pronalasku savršenog posla radeći za nekog drugog. Umjesto toga, sve više mladih ljudi traži ravnotežu i ispunjenje izvan granica radnog vremena od 8 do 16. Žele postati poduzetnici ili pokrenuti vlastiti posao.

Ključni aspekt pristupa radu generacije Z je želja za autonomijom. Tradicionalne strukture radnog mjesta, koje karakteriziraju krute hijerarhije i nedostatak fleksibilnosti, često se ne dopadaju pojedincima generacije Z. Generacija Z odgajana je u digitalnom dobu s pristupom informacijama i različitim perspektivama; cijene transparentnost, inkluzivnost i ciljno usmjeren rad. Tvrtke koje se ne pridržavaju ovih vrijednosti riskiraju gubitak interesa talentirane generacije Z.

Osim toga, sklonost radu na daljinu i fleksibilnim rasporedima glavni je čimbenik koji pridonosi porastu samozapošljavanja među generacijom Z. Tradicionalni uredski model od 8 do 16 smatra se zastarjelim. A mnogi mladi pojedinci cijene slobodu strukturiranja svoga rade na način koji odgovara njihovom životnom stilu i prioritetima.

Nekoliko trendova na radnom mjestu pridonosi sklonosti generacije Z prema poduzetništvu i samozapošljavanju: nedostatak raznolikosti i uključenosti, nefleksibilni radni aranžmani, pretjerano naglašavanje korporativne hijerarhije i nedostatak inicijativa usmjerenih na svrhu. Tvrtke koje se ne pozabave tim problemima mogle bi imati problema s privlačenjem zaposlenika generacije Z.

Internet nije samo promijenio način na koji komuniciramo, već je i demokratizirao poduzetništvo. Generacija Z iskorištava neograničeni potencijal online poslovanja. U rasponu od dropshippinga i affiliate marketinga do razvoja aplikacija i agencija za digitalni marketing. Sposobnost rada na daljinu i pristupanje globalnoj bazi kupaca potaknula je uspon internetskog poduzetništva među generacijom Z.

Gig ekonomija

Gig ekonomija odigrala je značajnu ulogu u ovom pomaku. Ponudila je freelancerima i poduzetnicima fleksibilnost za rad na različitim projektima i suradnju s klijentima širom svijeta. Ova sloboda i sposobnost balansiranja između posla i osobnog života ključni su čimbenici koji odvlače generaciju Z od konvencionalnog uredskog okruženja.

Poduzetnički duh generacije Z preobličuje poslovni krajolik, stavljajući izazov na tradicionalne predodžbe o radu i uspjehu. Društveni mediji, internetske tvrtke, stvaranje sadržaja i e-trgovina nisu samo hobiji za ovu generaciju. Oni su legitimni putevi do financijske neovisnosti i osobnog ispunjenja. Kako generacija Z nastavlja naseljavati poduzetnički krajolik, poduzeća i industrije moraju se prilagoditi promjenjivim preferencijama i vrijednostima ove dinamične generacije.

Energična Generacija nije samo nadimak; to je dokaz otpornosti, kreativnosti i odlučnosti generacije koja redefinira značenje uspjeha u 21. stoljeću.

Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba (prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak)

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno