Ola Källenius, izvršni direktor kompanije Mercedes-Benz, pozvao je Brisel da snizi carine na uvoz električnih automobila iz Kine. Istovremeno, europska komisija razmatra povećanje uvoznih pristojbi usred istrage o subvencijama Pekinga domaćoj automobilskoj industriji.
Povećana konkurencija iz Kine pomogla bi europskim proizvođačima automobila na duže staze da proizvode bolja vozila, rekao je Källenius. Dodao je da protekcionizam „ide pogrešnim putem“, prenosi Biznis.
On je pozvao EU da ne povećava dodatno tarife, nego da smanji postojeće. Prema njegovim riječima, kineske kompanije koje žele izvoziti u Europu trebaju se susresti s boljim proizvodom, boljom tehnologijom i većom agilnošću.
To je tržišna ekonomija. Neka bude konkurencija.
Ola Källenius
EK istražuje primaju li kineski proizvođači automobila subvencije od Pekinga koje im omogućavaju snižavanje cijena vozila koja izvoze u Europu, potkopavajući konkurenciju. Francuski proizvođači Renault i Stellantis, koji nemaju velika poduzeća u Kini, upozoravaju na prijetnju kineskih električnih vozila.
Istraga se međutim suočila s odgovorom njemačkih proizvođača automobila koji se oslanjaju na Kinu za značajan dio svoje prodaje i profita.
Njemački rukovoditelji strahuju od potencijalne odmazde Pekinga i kineskih potrošača. U vrijeme kada lokalni brendovi kao što je BYD već preuzimaju tržišni udio od zapadnih kompanija na najvećem svjetskom tržištu električnih automobila.
Više od trećine Mercedesovih automobila prodaje se u Kini. Dok Volkswagen prodaje 40 posto svojih vozila u toj zemlji.
Kineski proizvođači automobila Geely i SAIC, koji je pod kontrolom države, posjeduju petinu dionica u kompaniji Mercedes-Benz.