Pandemija je natjerala mnoge tvrtke da promijene način na koji pružaju usluge svojim klijentima. Istodobno su i očekivanja kupaca narasla, a te će pozitivne transformacije trajati još neko vrijeme. U 2022. godini pridružit će im se i promjena načina na koji kompanije svojim klijentima pomažu sa financiranjem. Zahvaljujući onome što je poznato kao “ugrađene financije” (kada nefinancijska poduzeća svojim klijentima nude kreditiranje putem svoje tehnološke platforme), 2022. će biti godina u kojoj svaka organizacija može postati tvrtka koja pruža financijske usluge.
Kako bi to postigle, tvrtke će nastojati pružiti svojim klijentima bankarske i financijske usluge, uključujući tipične bankarske ponude kao što su online plaćanja, investicijski krediti, bankovni računi, osiguranje i zajmovi. Znamo za ulazak velikih tehnoloških kompanija u ovo područje, ali će se ono u 2022. proširiti i na sve druge sektore.
Veliki pomaci dogodit će se u Europi, području koje je dugo bilo žarište za inovacije temeljene na API-ju (API je akronim za aplikacijsko programsko sučelje koje softver koristi za pristup podacima, poslužiteljskom softveru ili drugim aplikacijama) u financijskim uslugama. To je uglavnom zbog više-valutnog bankarstva, propisa o prekograničnoj trgovini i politike otvorenog bankarstva. Neobanke (fintechAko želimo nekome na jednostavan način objasniti što je f... tvrtke koje nude aplikacije, softver i druge tehnologije za pojednostavljenje mobilnog i internetskog bankarstva) su već promijenile ono što ljudi očekuju od proizvoda i usluga povezanih s financijama.
Jedna njemačka studija, koju je ove godine objavila Solarisbank, pokazala je da je 61% ispitanika izrazilo spremnost na korištenje financijskih proizvoda brandova kao što su Lidl i IKEA. Ta će se spremnost sada proširiti i na druge davatelje usluga i na platforme s kojima su kupci – i potrošači i tvrtke – izgradili odnos povjerenja. Najveću korist imati će mala i srednja poduzeća (SME), koja predstavljaju više od 50% europskog BDP-a i koja su tradicionalno nedovoljno uslužna. Ne samo da mala i srednja poduzeća imaju priliku postati pružatelji financijskih usluga, već će im ugrađene financijske ponude omogućiti da i sami dobiju pristup većem broju financijskih usluga.
Ugrađeno financiranje elegantan je način poboljšanja korisničkog iskustva, jačanja lojalnosti, povećanja konverzije i povećanja marže. Svakodnevne financijske usluge, poput kratkoročnog zajma, debitne/kreditne kartice ili proizvoda osiguranja – koje su se prije smatrale domenom reguliranih pružatelja financijskih usluga – sada su putem API-jaAPI je skraćenica od Application Programming Interface i pr... mnogim brandovima na dohvat ruke. Postoji i ogromna prilika za daljnji rast – prema Juniper Researchu, vrijednost tržišta ugrađenih financija(eng. Embedded Finance) Ugrađene financije se odnose na int... premašit će 138 milijardi dolara (100 milijardi funti) do 2026., u odnosu na samo 43 milijarde dolara u 2021.
Uz ugrađeno financiranje, sve je dostupno na jednom mjestu, a kupaca jača zadovoljstvo same kupnje. Već smo upoznati s ugrađenim plaćanjem zahvaljujući aplikacijama kao što je Uber, kao i programima “kupi sada, plati kasnije“. Ovo će, u bliskoj budućnosti, usvojiti još više brandova. Također ćemo vidjeti još potpuno novih ponuda, kao što je ugrađeno osiguranje, koje su već uvele tvrtke poput Tesle. Tvrtka je sada u mogućnosti vlasnicima svojih vozila ponuditi uštedu do 30% na osiguranju automobila. Ovu mogućnost imaju zbog mnoštva podataka koje imaju, a koji se mogu koristiti za učinkovitije odluke o cijenama i preuzimanje rizika.
To će također imati utjecaja na svijet B2B (transakcija ili posao koji se obavlja između jednog i drugog poslovanja, kao što su veletrgovac i trgovac na malo) trgovine, gdje složenost oko deponiranja, financiranja fakturama, plaćanja i razmjene deviza stvara značajne prepreke za usvajanje online načina poslovanja. S većinom ovih ponuda koje su sada dostupne putem API-ja, tvrtke – bilo da su tržišta ili SaaS platforme – nude sve veću funkcionalnost svojim klijentima, koji žele imati jednostavno i sveobuhvatno rješenje za svoje financijske potrebe.
Prilika je jasna. U 2022. financijske usluge više neće biti u isključivoj domeni banaka.