Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Ključ uspjeha dobro odjevenih: Odjeća igra važnu ulogu u poslovnom svijetu

Stoljećima unazad, odjeća je imala osnovnu funkciju zagrijavanja, no danas postoji globalna industrija mode koja generira milijarde dolara. Dok većina ljudi i dalje bira odjeću za posao prema ustaljenim navikama, sve više je onih koji prepoznaju važnost udobnosti, posebno među freelancerima i osobama koje rade od kuće.

Naša odjeća ima dublji utjecaj nego što možemo zamisliti – oblikuje naše raspoloženje, način razmišljanja te kako nas drugi percipiraju. Koristeći odjeću kao alat, možemo poboljšati učinkovitost na radnom mjestu, primjenjujući nekoliko jednostavnih koraka.

Efekt laboratorijske kute

Kellog School of Management objavila je intrigantnu studiju koja je istraživala utjecaj odjeće na performanse. Rezultati su pokazali da su studenti postigli značajno bolje rezultate na testovima pažnje i koncentracije kada su nosili bijele laboratorijske kute.

Ovi nalazi sugeriraju da odgovarajuća odjeća može značajno utjecati na naše mentalne procese i koristiti nam u različitim situacijama. Bez obzira na to koji projekt radite, važno je obući se u skladu s ulogom koju obavljate. Razmislite o simbolici određene odjeće i njezinim asocijacijama te se prilagodite. Na primjer, ako se ne koriste laboratorijske kute, možete se ugledati na svoje uzore iz iste branše i odabrati odjeću koja odražava vašu ulogu – možda nešto živopisno i kreativno ako radite u umjetničkom području, ili formalnije ako se bavite financijama. Važno je da odjeća simbolizira vašu profesiju. Studija je također pokazala da bijela kuta nije imala prednosti kada su studenti mislili da je riječ o slikarevom mantilu, a ne znanstveničkoj kuti.

Budite autentični i razvijajte vlastiti stil

Osjećaj ugodnosti u odjeći može značajno utjecati na našu samoprocjenu i produktivnost. Istraživanje provedeno u SAD-u 2007. godine pokazalo je da su se zaposlenici osjećali produktivnije, vjerodostojnije i autoritativnije kada su nosili formalnu odjeću na poslu, dok su se u opuštenoj odjeći osjećali prijateljskije raspoloženi.

Međutim, važno je uzeti u obzir i osobne preferencije. Osobe koje inače preferiraju formalniju odjeću nisu bile toliko produktivne kreativnosti i opuštenosti kada su bili prisiljeni nositi formalnu odjeću. Iako nije uvijek moguće birkada su radile u opuštenom okruženju, dok su hipsteri koji preferiraju opuštenu odjeću osjećali manje krati kako ćemo se obući na radnom mjestu, važno je njegovati svoj osobni stil kada god je to moguće.

Pazite na modne dodatke

Modni dodaci, čak i najmanji, imaju značajan psihološki utjecaj na našu učinkovitost. Studija vođena 2011. godine od strane Charlesa Leea sa Sveučilišta u Virginiji pokazala je da su studenti doživjeli rupu na minigolf terenu kao širu (i stoga su postigli bolje rezultate) kada su koristili palicu koju su mislili da pripada profesionalnom golferu Benu Curtisu. U usporedbi s korištenjem standardne palice.

Bilo da je riječ o sretnoj olovci koju ste dobili od mentora ili podlozi za miš koja je bila s vama na prvom radnom mjestu, moć amajlija ne može se zanemariti. Značaj dodataka prevazilazi praznovjerje i sentimentalnost – oni mogu promijeniti način razmišljanja i poboljšati učinkovitost. Slično vrijedi i za modne dodatke – sretna kravata ili ogrlica mogu vam dati prednost na razgovoru za posao.

Odaberite odjeću koja će ostaviti dobar dojam na druge

Odaberite odjeću koja će ostaviti dobar dojam na druge, posebno ako želite ostaviti dojam autoritativnosti. Istraživanja su pokazala da formalno odjevene osobe često dobivaju bržu uslugu u dućanima, lakše prikupljaju donacije te ih drugi percipiraju kao inteligentnije i obrazovanije. Studija provedena na ženama koje su se prijavljivale za menadžerske pozicije pokazala je da su one koje su nosile odijela s hlačama često bile percipirane kao moćnije i agresivnije te su imale veće šanse za zapošljavanje.

Detalji su također važni. Jedno istraživanje fotografija muškaraca bez lica otkrilo je da oni odjeveni u fina odijela izgledaju samopouzdanije, uspješnije i fleksibilnije od onih u jeftinijim odijelima. “Male promjene u odjeći mogu imati velik utjecaj”, ističu istraživači.

Stoga, povremeno se isplati investirati u kvalitetno odijelo za važne sastanke i razgovore za posao. Ista pravila vrijede i za tvrtke. Istraživanje pokazuje da studenti poslovnih škola smatraju da su tvrtke s formalnim pravilima odijevanja autoritativnije i kompetentnije, dok tvrtke s opuštenijim stilom odijevanja percipiraju kao ljubaznije i kreativnije. Stoga, ako ste menadžer koji određuje pravila odijevanja u tvrtki, važno je pažljivo razmotriti koju sliku želite projektirati.

Prilagodite se publici kojoj se obraćate

Istraživanja pokazuju da formalna odijela nisu uvijek najbolji izbor. Osobe koje se oblače izazovnije često su percipirane kao privlačnije i osobnije, što može biti korisno u kreativnim industrijama. S druge strane, klasična haljina može biti uvjerljiva, ovisno o ciljanoj publici. Primjerice, učenici su češće pratili upute istraživačice kada se obukla opušteno, dok su klasično odjeveni sudionici bili uspješniji na mjestima gdje je prisutna formalnija odjeća.

Bitno je shvatiti da ne postoji univerzalno pravilo odijevanja. Treba balansirati moć i autoritet klasičnog odijela s ljubaznošću i pristupačnošću neformalne odjeće, ovisno o situaciji i publici. Kad se pripremate za posao, važno je razmisliti o psihološkom utjecaju odjeće. Vaš izbor odjeće može značajno utjecati na vaše stanje uma i dojam koji ostavljate. Prilagodite svoj stil komunikaciji i situaciji koja vas očekuje, te odaberite odjeću koja će vam pomoći postići željeni cilj.

Članak: Osnovna pravila poslovnog bontona. Jesmo li ih zaboravili?

Izvor: sratego.hr

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno