Japanska kompanija Fujifilm se prije nekoliko godina distancirala od proizvodnje foto-aparata i posvetila se medicini. Međutim, njihovi digitalni fotoaparati s retro dizajnom X100 napravili su veliki uspjeh zahvaljujući društvenoj mreži TikTok.
Fujifilm se sada bori da zadovolji potražnju za spomenutim proizvodom koji košta 1.599 dolara. Kupci su uglavnom osobe u dvadesetim godinama, korisnici TikTok-a, kojima se foto-aparat dopada zbog izgleda i vrhunskih performansi.
Fotoaparat je toliko tražen da je Fujifilmov odjel za foto-aparate prošle godine pridonio s 37 posto od ukupnog profita kompanije. Dok je 2022. pridonio s 27 posto, prenosi Blic.
Nakon što je kompanija prošle godine rasprodala sve fotoaparate, povećala je proizvodnju u Kini. Menadžer Fujifilma Yujiro Igarashi nije htio objaviti detalje o povećanju proizvodnje, odnosno prodaje. Naglasio je da je potražnja premašila njihove procjene.
Kompanija je osnovana prije 90 godina i godinama se natjecala s tržišnim liderom Kodakom, kojeg je 2002. i prestigla u prodaji. No, taj uspeh je kratko trajao. Industrija digitalnih fotoaparata kratko je postojala jer su digitalni fotoaparati postali standardna oprema mobilnih telefona.
Kako bi opstao, Fujifilm je iskoristio stručnost u kemikalijama za proizvodnju filmova za foto-aparate kako bi svoj fokus prebacio na zdravstvo. Isto su uradili i Canon i Olympus. No, Fujifilm nije u potpunosti odustao od foto-aparata. U odjelu za proizvodnju foto-aparata je ukinuo 5.000 radnih mjesta i većinu proizvodnje je premjestio u Kinu.
Fujifilm je tijekom pandemije koronavirusa udvostručio aktivnosti u proizvodnji antivirusnih pilula i cjepiva. Ipak foto-aparati su ti koji su ovu kompaniju vratili u centar pažnje.