S obzirom da kultura uredske gužve izlazi iz mode, generacija z poboljšava uredsko raspoloženje – počevši sa svojim porukama o odsutnosti iz ureda.
Za mnoge od nas uključivanje „out of office“ poruke jedna je od posljednjih stvari prije odlaska na odmor. To je obično sažeta poruka u kojoj se navodi da ste na godišnjem i kome se netko može obratiti u vašoj odsutnosti. No, za neke radnike generacije Z, „out of office“ postaje još jedan način dodavanja modernog doprinosa radnoj kulturi; način da pokažu svoju osobnost, kao i svoj pristup uredu.
S obzirom na to da je ljeto u punom jeku, a uredi se privremeno prorjeđuju dok ljudi uživaju u ljetnim radostima, društveni mediji prepuni su primjera. “Na odmoru. U nadi da ću dobiti na lutriji i nikad se više ne vratiti”, glasi jedan. “Loša vijest je da sam izvan ureda. Dobra vijest je da sam izvan ureda”, glasi drugi. Jedan pak izjavljuje: “Kontaktirajte doslovno bilo koga osim mene.”
Iako su neki dizajnirani za viralnost – dijele ih zaposlenici marketinških tvrtki specijaliziranih za povećanje objava na društvenim mrežama za brendove – to je trend koji se uvlači u šire radno mjesto.
“Generacija Z navikla je na neformalnost u svojim stilovima komunikacije i druženja, često preferirajući duhovitiji pristup porukama koji izravno prelazi na stvar i govori nešto o njihovim prioritetima”, kaže Mervyn Dinnen, autor dviju knjiga o kulturi na radnom mjestu i stručnjak za ljudske resurse.
Gracie Board, izvršna direktorica marketinga u agenciji za izgradnju brenda Zenif, kaže da je tvrtka interno prihvatila trend. Objašnjava da je sve učinjeno zbog humora. Poruke uključuju “Kuc, kuc. tko je tamo? Ne ja”, dok e-poruke počinju s: “Nadam se da vas ova e-poruka neće dobro pronaći”.
To je trend s kojim bi se možda trebali uhvatiti u koštac njihovi stariji kolege. A to je tema koja će biti stavljena u središte pozornosti s povratkom sljedećeg mjeseca hit TV serije Industrija, koja prikazuje generacijski jaz između likova, uključujući mladu trgovkinju Harper Stern koja krši pravila i njezinog tradicionalnijeg nadređenog Erica Taoa.
Impresionirati, služiti, preživjeti
Očekuje se da će generacija Z – rođena između 1997. i 2012. – do sljedeće godine činiti otprilike 27% radne snage. Dok starije generacije mijenjaju kod na poslu usvajajući formalni jezik, generacija Z to ne čini, rekao je Mark McCrindle, koautor knjige Work Wellbeing za BBC. “Počinjemo stvarno rušiti te prepreke između našeg posla i osobnog ili društvenog života”, rekao je McCrindle. “Radimo od kuće ili u mobilnom radnom okruženju, a to prirodno stvara opuštenije radno mjesto.”
Reddit je pun postova koji se žale na te generacijske razlike. Odjave putem e-pošte posebna su tema. Umjesto “s najljepšim željama” i “srdačnim pozdravom”, neki pripadnici generacije Z preferiraju “impresionirati, služiti, preživjeti” ili – za posebno težak dan – “duboki uzdah”.
Postoji i više birokratskih razlika. Poput pritužbi na mlađe zaposlenike koji ne provjeravaju e-poštu izvan ugovorenog radnog vremena, onih koji radije obavljaju videopozive umjesto sastanaka u uredu i zaposlenika koje dolazi na vrijeme kako bi uživao u svojoj “ 5-9” večernjoj rutini.
Barem dio ovog jadikovanja o generaciji Z možda ima korijene u zavisti. Stariji milenijalci odrasli su prihvaćajući “hustle kulturu” početkom 2000-ih. Rad od kuće nije postojao i normalizirano je raditi tijekom ručka i kasno završavati. Stoga je razumljivo da bi to ako kolega generacije Z postavlja granice moglo iznervirati neke starije kolege.
Ipak, sugerira on, trebali bi razmotriti sklonost neformalnosti “kao priliku za stvaranje otvorenije i inkluzivnije kulture”.
Primjetne su i druge razlike u načinu rada mlađih generacija. Svi pripadnici generacije Z moraju staviti smajlić na kraj svojih e-poruka inače se osjećaju kao da su nepristojni. Svodi se na to da ugodimo ljudima i ne želimo nikoga uvrijediti.
Milenijalci su napredovali u karijeri više u korporativnom okruženju. Dok se generacija Z pokušava osloboditi pritiska posla i više uživati u njemu.
Izvor: The Guardian; prijevod i prilagodba: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.