Apple se u trećem kvartalu ponovno pridružio rangu pet najboljih dobavljača pametnih telefona u Kini, zahvaljujući lansiranju iPhonea 16, pokazali su podaci objavljeni u petak. Ali je njegov rast i dalje nadmašio domaći konkurent Huawei.
Apple je zauzeo drugo mjesto po tržišnom udjelu u trećem kvartalu, prema podacima International Data Corporation (IDC). Tehnološki div zauzeo je 15,6% udjela na kineskom tržištu u tom razdoblju. Što je pad sa 16,1% u trećem kvartalu prošle godine. Rast isporuka tvrtke u Kinu u trećem se kvartalu zadržao na godišnjoj razini. Apple je u trećem kvartalu zauzeo drugo mjesto po tržišnom udjelu.
Huawei je zaostajao za Appleom na trećem mjestu s 15,3% tržišnog udjela, pokazuju podaci IDC-a. Međutim, isporuka pametnih telefona tvrtke u Kini porasla je za 42% u odnosu na prethodnu godinu, budući da nastavlja oživljavati najveće tržište pametnih telefona na svijetu.
Apple i Huawei vode intenzivnu bitku otkako je kineski tehnološki div prošle godine lansirao svoj novi pametni telefon Mate 60 koji je sadržavao iznenađujuće napredan čip. Huawei je posljednjih nekoliko godina pogođen američkim sankcijama koje su mu ograničile pristup naprednim poluvodičima, zajedno sa softverom. Mjere su negativno utjecale poslovanje s pametnim telefonima.
Mate 60 doveo je do oživljavanja Huaweija na domaćem tržištu. A tvrtka je od tada lansirala niz novih uređaja, uključujući takozvani trostruki telefon, Mate XT.
Oživljavanje Huaweija
Ponovno oživljavanje Huaweija izvršilo je snažan pritisak na Apple u Kini, jednom od njegovih najvećih i najvažnijih tržišta. U drugom kvartalu, Apple je izbačen s ljestvice prvih pet u Kini po tržišnom udjelu.
“Huawei je napravio impresivan povratak, bilježeći četiri uzastopna kvartala najmanje dvoznamenkastog rasta. Očekuje se da će lansiranje prvog trostruko sklopivog telefona na svijetu dodatno potaknuti razvoj tržišta sklopivih telefona,” navodi IDC u svom izvješću.
Div iz Cupertina nada se da će mu serija iPhone 16 pomoći da se vrati u Kinu. A tvrtka obećava mnoge nove softverske značajke umjetne inteligencije pod nazivom Apple Intelligence. Tvrtka je rekla da će Apple Intelligence biti lansiran u SAD-u ove jeseni, ali nema jasnog vremenskog okvira kada će biti pušten u prodaju u Kini, uglavnom zbog kompliciranije regulative u zemlji.
U nedostatku Apple Intelligence-a, kineski konkurenti, uključujući Oppo, Huawei i Honor, hvale vlastite AI značajke.
Izvršni direktor Applea Tim Cook posjetio je Kinu ovaj tjedan. Sastao se s najvišim vladinim dužnosnicima i direktorima tehnoloških kompanija u zemlji. Jedan analitičar rekao je za CNBC da bi ovo mogao biti pokušaj da se ojačaju partnerstva s kineskim tvrtkama za pokretanje Apple Intelligencea.
Domaći konkurent Vivo zauzeo je prvo mjesto s 18,6% kineskog tržišnog udjela u trećem kvartalu i godišnjim rastom isporuke od 21,5%, priopćio je IDC. Xiaomi i Honor bili su na četvrtom, odnosno petom mjestu.
Odvojeni podaci koje je u petak objavio Canalys pokazuju da su isporuke Applea u Kini u trećem kvartalu pale za 6% na godišnjoj razini. Canalys je rekao da je Apple peti po tržišnom udjelu u Kini. U međuvremenu, podatkovna tvrtka stavila je Huawei na drugo mjesto po tržišnom udjelu, s rastom od 24% na godišnjoj razini u trećem kvartalu ove godine.