Subota, 22 veljače, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kineski BYD planira uvesti solid-state baterije 2027. godine

Put do komercijalizacije solid-state baterija u automobilskoj industriji traje duže nego što se predviđalo. Sve više proizvođača ulaže u razvoj ovih naprednih baterija za buduće modele električnih vozila. Među vodećim tvrtkama u ovom segmentu je kineski BYD. Tvrtka planira plasirati svoje solid-state baterije na tržište 2027. godine, dok bi njihova široka uporaba mogla započeti 2030.

Tijekom vikenda održan je Kineski samit o inovacijama i razvoju solid-state baterija. Na tom događaju, Sun Huajun, tehnički direktor BYD-ove tvrtke za litijske baterije, otkrio je da će njihova tehnologija koristiti sulfidne elektrolite. Iako nije naveo točnu gustoću energije, poznato je da BYD već testira baterije kapaciteta 20 Ah i 60 Ah.

Planovi za komercijalizaciju i primjena novih baterija

Očekuje se da će BYD svoje solid-state baterije najprije koristiti u električnim vozilima srednje i visoke klase. Kako bi smanjio troškove proizvodnje, ove napredne baterije mogle bi se naći i u pristupačnijim modelima između 2030. i 2032. godine, izvještava Jutarnji pozivajući se na CarNewsChina. Dugoročno, BYD očekuje da će trošak proizvodnje ovih baterija biti usporediv s postojećim tehnologijama.

Međutim, to ne znači kraj za druge vrste baterija. Glavni automobilski inženjer BYD-a, Lian Yubo, izjavio je da će litij-željezo-fosfatne (LFP) baterije i dalje biti značajne narednih 15 do 20 godina. Ova tehnologija ostat će ključna za jeftinija električna vozila.

Kineski proizvođači automobila ubrzano razvijaju solid-state baterije. Tvrtka Chery prošle je godine objavila da testira prototipove baterija s gustoćom energije od 400 Wh/kg, a u budućnosti očekuje povećanje na 500 Wh/kg. Planiraju prve instalacije u vozila 2026. godine, dok bi masovna proizvodnja trebala započeti 2027. godine. Chery vjeruje da bi ove baterije mogle omogućiti do 1500 km dosega s jednim punjenjem, piše Jutarnji.

Osim kineskih proizvođača, velike međunarodne marke također ulažu u razvoj solid-state baterija. Primjerice, Toyota i Nissan intenzivno rade na ovoj tehnologiji i planiraju njenu komercijalizaciju u nadolazećim godinama.

Automobilska industrija prolazi kroz revolucionarne promjene, a solid-state baterije mogle bi donijeti veće domete i sigurnost uz smanjenje troškova proizvodnje. Iako je potrebno još nekoliko godina za njihovu široku primjenu, razvoj napreduje ubrzano, a prve komercijalne verzije očekuju se do kraja desetljeća.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno