Četvrtak, 25 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Alphabet nije dostigao očekivani prihod – YouTube oglašavanje usporeno ratom u Ukrajini

Googleova krovna kompanija Alphabet u utorak je izvijestila o svom prvom tromjesečnom promašaju procijenjenih prihoda od pandemije, nakon što je rat u Ukrajini naštetio prodaji oglasa na YouTubeu, ostavljajući ulagače uznemirenima, dok globalno gospodarstvo pada.

Najveći svjetski pružatelj pretraživanja i videa zaradio je bogatstvo u posljednje dvije godine jer je pandemija usmjerila sve više trgovina i ljudi prema internetu. Ali nadmašiti te prodajne rezultate pokazalo se teškim tijekom ove godine zbog rata, rastuće inflacije i nestašice proizvoda zbog čega oglašivači odustaju od marketinških kampanja, kažu analitičari.

Glavna financijska direktorica Alphabeta Ruth Porat rekla je da je prerano predviđati kada bi se prodaja usporena zbog rata mogla povećati i upozorila je da će jačanje američkog dolara još više naštetiti prodaji u tekućem tromjesečju.

Dionice Alphabeta, koje su u posljednje dvije godine porasle za gotovo 90 posto, pale su za oko 2,5 posto nakon rezultata kasno u utorak. Tijekom redovnog trgovanja pale su za 3,6%.

David Wagner, portfelj menadžer u Aptus Capital Advisorsu, izrazio je rastuću zabrinutost oko makro okruženja. “Alphabet se smatra jednom od najizoliranih tvrtki u reklamnom prostoru u odnosu na konkurente, ali ponekad još uvijek možete posjedovati najbolju kuću u najgorem susjedstvu”, rekao je.

Prodaja porasla, ali ispod očekivanja

Alphabet je objavio da je prodaja u prvom tromjesečju porasla na 68,01 milijardu dolara, 23% više u odnosu na prošlu godinu, ali ispod prosječne procjene od 68,1 milijardu dolara među financijskim analitičarima koje prati Refinitiv, što je njegov prvi promašaj od četvrtog tromjesečja 2019.

Naime, prodaja oglašavanja na YouTubeu od 6,9 milijardi dolara nije dostigla cilj analitičara od 7,5 milijardi dolara, prema FactSet-u.

Porat je rekao da je rat u Ukrajini koji je započeo tijekom tromjesečja imao “veliki utjecaj” na prihode YouTubea jer je tvrtka zaustavila prodaju oglasa u Rusiji, a oglašivači robnih marki, posebice u Europi, smanjili su potrošnju nakon izbijanja sukoba.

Google je ukupno 1% svoje prodaje u 2021. ostvario iz Rusije, rekao je Porat.

Googleov “ostali” prihod, koji uključuje prodaju aplikacija, hardvera i pretplate, iznosio je 6,8 milijardi dolara, što je ispod procjena od 7,3 milijarde dolara.

Tromjesečna dobit iznosila je 16,44 milijarde dolara, ili 24,62 dolara po dionici, što je promašilo očekivanja od 25,76 dolara po dionici.

Alphabet je također rekao da je njegov odbor odobrio dodatnih 70 milijardi dolara u otkupu dionica. Otkupila je više od 81 milijardu dolara dionica u posljednje dvije godine.

Očekuje se da će Google zauzeti 29% ili vodeći udio na globalnom tržištu online oglasa vrijednog 602 milijarde dolara 2022., što je već 12. godinu zaredom od kada je kompanija  na vrhu, navodi Insider Intelligence.

Očekuje se daljnji pritisak na industriju oglašavanja

Prošli tjedan, Snap  upozorio je da bi inflacija, nedostatak radne snage i drugi ekonomski izazovi mogli smanjiti prihode od oglasa.

Matična platforma Facebooka Meta druga najveća platforma za online oglašavanje s očekivanim 21,4% udjela na globalnom tržištu u 2022., izvještava u srijedu o svojoj kvartalnoj zaradi. Metine su dionice pale za 2,5% u utorak nakon rezultata Alphabeta.

Sve veća konkurencija tvrtki kao što su Amazon.com Inc i ByteDanceov TikTok također smanjuju prodaju Google oglasa. Ipak, trgovci nastavljaju ulijevati novac u oglase, a oglašivači putovanja i zabave ponovno rastu. Osim toga, Google je bolje pozicioniran od konkurenata kako bi izdržao ekonomske šokove jer su njegovi alati za oglašavanje obično među posljednjima koje oglašivači napuštaju jer su dobro poznati, jednostavni za korištenje i dosežu više korisnika od alternativa.

Visoko na popisu rizika s kojima se tvrtka suočava nalaze se brojne tužbe i istrage o tome je li se Google upustio u protukonkurentsko ponašanje kroz svoje oglašavanje i druge poslove.

Najnovija je kontrola stavila je na čekanje Googleovu kupnju pružatelja usluga kibernetičke sigurnosti Mandiant u vrijednosti od 5,4 milijarde dolara, koju Ministarstvo pravosuđa SAD-a pomno razmatra. Google je rekao da još uvijek očekuje da će sklopiti posao ove godine.

Google Cloud, jedinica koja bi sadržavala Mandiant, povećala je prihod u prvom tromjesečju za 44% u usporedbi s prošlom godinom na 5,82 milijarde dolara.

Izvor: Reuters

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno