Četvrtak, 2 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Gdje će dionice Amazona biti za godinu dana?

Dionice Amazona porasle su gotovo 80% u proteklih 12 mjeseci. Lider u e-trgovini i cloudu  borio se s postpandemijskim usporavanjem i teškim makro vjetrovima 2022. Ali se njegovo osnovno poslovanje stabiliziralo.

Amazon je još uvijek nekoliko dolara ispod svoje rekordne razine od 186,12 USD postavljene 8. srpnja 2021, piše Yahoo Finance. No, može li se još više oporaviti i postaviti nove najviše vrijednosti svih vremena u sljedećih 12 mjeseci?

Što se dogodilo s Amazonom tijekom prošle godine?

U 2020. prihod Amazona porastao je za 38% nakon što je pandemija natjerala više ljudi da kupuju online i više je tvrtki nadogradilo svoje usluge temeljene na oblaku. Njegova je prodaja porasla za dodatnih 22% u 2021.

Ali u 2022. njegov prihod porastao je samo 9% kako je pandemija jenjavala, inflacija smanjila potrošnju, a tvrtke obuzdale svoju potrošnju u cloudu kako bi se nosile s višim kamatama i drugim makro vjetrovima.

U 2023. Amazonova prodaja porasla je 12% nakon što su se sjevernoamerički, međunarodni i Amazon Web Services (AWS) poslovi oporavili. To ubrzanje sugeriralo je da je tvrtka konačno prešla svoj ciklički prag i da je spremna ponovno rasti.

Oporavak Amazona u Sjevernoj Americi potaknut je većom brzinom isporuke, većim brojem narudžbi za svakodnevne potrepštine i širenjem oglašivačkog poslovanja. Njegov inozemni rast potaknut je prelaskom na tržišta u razvoju.

AWS je imao koristi od povećanih nadogradnji infrastrukture oblaka kako bi podržao veća radna opterećenja i nove generativne AI aplikacije. Ta stabilizacija i ubrzanje u drugoj polovici 2023. bili su svijetla točka. Jer Amazon obično koristi AWS-ov prihod od oblaka s višom maržom kako bi subvencionirao širenje svojih maloprodajnih poslova s nižom maržom.

Rast profita je stabilan… ako zanemarimo Rivian

Rast prihoda Amazona se stabilizira, ali rast profita je paušalniji. Njegova zarada po dionici (EPS) skočila je 82% u 2020. i 55% u 2021. Ali je izvijestio o gubitku u 2022. jer je njegovo ulaganje u posrnulog proizvođača električnih vozila Rivian propalo. Vratio se na profitabilnost 2023., ali je njegov EPS i dalje bio 11% niži od rezultata iz 2021.

Dakle, da bismo dobili jasniji uvid u profitabilnost Amazona, trebali bismo isključiti njegovo ulaganje u Rivian i usredotočiti se na njegovu operativnu maržu. Ona se povećala s 5,9% u 2020. na 6,4% u 2023. I to nakon što je  Amazon smanjio troškove i otpustio tisuće radnika.

Rivian, koji još uvijek ima obvezu isporučiti 100.000 električnih dostavnih vozila Amazonu do kraja desetljeća, mogao bi u doglednoj budućnosti postati mrtvi teret za rast neto prihoda. Ali Rivianove proizvodne stope se stabiliziraju. Postupno smanjuje svoje gubitke i imaju izglede za dva puta većom prodajom od ovogodišnje. Svi ti čimbenici mogli bi ograničiti njegov negativni potencijal i spriječiti ga da uzrokuje još jedan godišnji neto gubitak za Amazon.

Je li Amazon spreman brzo djelovati?

Za 2024. analitičari očekuju da će Amazonov prihod i EPS porasti za 12%, odnosno 42%, kako se njegova e-trgovina i poslovanje u oblaku stabiliziraju. Međutim, njegova tržišta e-trgovine i dalje se suočavaju s oštrom konkurencijom od pridošlica kao što su Temu i Shein iz PDD Holdingsa. Dok Microsoftov Azure postaje glavna prijetnja AWS-u u utrci infrastrukture oblaka i umjetne inteligencije. Amazon mora brzo djelovati kako bi neutralizirao te prijetnje.

U 2025. analitičari očekuju da će Amazonov prihod i EPS porasti za 12%, odnosno 26%. Te bismo procjene trebali uzeti s rezervom. Ali one impliciraju da je najgore prošlo i da može prevladati svoje makroekonomske i konkurentske vjetrove. Na temelju tih očekivanja, Amazonovim dionicama trguje se po 43 puta većoj zaradi.

Taj bi se umnožak mogao činiti visokim, ali također se trguje samo 3 puta više od ovogodišnje prodaje. To je razuman omjer cijene i prodaje za lidera u e-trgovini. Dionice eBaya i Etsyja također postižu oko 3 puta više od ovogodišnje prodaje. Dakle, tijekom sljedećih 12 mjeseci, Amazonove će dionice vjerojatno nastaviti nadmašivati S&P 500 jer ulagači to prepoznaju kao jedan od najjednostavnijih načina za profitiranje od sekularnog rasta tržišta e-trgovine, oblaka, digitalnog oglašavanja i umjetne inteligencije.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno