Srijeda, 9 srpnja, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Google Cloud prekid usluga izazvao poteškoće kod ključnih korisnika

U četvrtak je Google Cloud doživio ozbiljne tehničke poteškoće koje su uzrokovale globalne prekide usluga. Brojne internetske platforme bile su privremeno nedostupne ili su radile otežano, što je izazvalo zabrinutost među korisnicima i poslovnim partnerima.

Nepredviđeni prekid u kritičnom trenutku rasta Google Clouda

Na službenoj stranici sa statusima Google Clouda objavljeno je da su problemi započeli u 10:51 po pacifičkom vremenu. Tvrtka je navela da njihovi inženjeri aktivno istražuju uzroke prekida, no precizno vrijeme rješenja nije bilo poznato.

Kasnije tijekom dana Google je potvrdio da su korisnici i dalje izloženi različitim razinama smetnji. Unatoč nastojanjima, potpuni oporavak usluga nije odmah bio moguć.

Ovaj incident dolazi u osjetljivom trenutku, dok Google pokušava smanjiti zaostatak za vodećim cloud pružateljima poput Amazon Web Servicesa i Microsoft Azurea. Google Cloud, kojim upravlja Thomas Kurian, posljednjih godina bilježi značajan rast, osobito zbog porasta interesa za rješenja temeljena na umjetnoj inteligenciji.

Pogođene ključne platforme i tisuće prijava korisnika

Među pogođenima bio je i Shopify, ključni korisnik Googleove infrastrukture, koji je potvrdio probleme putem objave na platformi X. Također, OpenAI je prijavio tehničke poteškoće povezane s prijavama korisnika, uz napomenu da njihovi timovi rade na otklanjanju smetnji.

Stranica Downdetector zabilježila je više od 13.000 prijava problema s Google Cloudom oko 11:30 po pacifičkom vremenu. Ipak, do ranog poslijepodneva broj prijava se znatno smanjio.

Googleov glasnogovornik je izjavio da je tvrtka pokrenula istragu i pozvala korisnike da prate službenu nadzornu ploču. Istaknuo je i kako je incident utjecao na 13 Googleovih cloud usluga na području SAD-a, Europe i Azije.

Problemi su zabilježeni i kod drugih velikih internetskih usluga, uključujući Twitch, CoreWeave, Elastic, GitLab, LangChain, GitHub, Replit te Mailchimp. Zanimljivo, iako je Downdetector prikazao određene smetnje kod AWS-a, glasnogovornik Amazona je naglasio da njihove usluge nisu imale problema.

Obnova usluga i sekundarni efekti na tržištu i korisnike

Navečer je Thomas Kurian objavio da su sve pogođene usluge ponovno operativne. Korisnicima se ispričao zbog neugodnosti i naglasio kako je tim tijekom dana intenzivno radio na rješavanju situacije.

U istom periodu, i Cloudflare je prijavio tehničke probleme. Tvrtka, koja pruža usluge sigurnosti i distribucije internetskog sadržaja, navela je da su neke njihove usluge djelomično pogođene. Dionice Cloudflarea su istog dana zabilježile pad od 5%.

Iz Cloudflarea su poručili da je uzrok smetnji na njihovoj strani povezan s prekidima unutar Googleove infrastrukture. Dodali su da njihove temeljne usluge nastavljaju s normalnim radom te da istražuju puni doseg utjecaja na ostale usluge.

U međuvremenu je Google Trends zabilježio nagli porast pretraga pojma “Firebase”, što ukazuje na zabrinutost među developerima koji se oslanjaju na tu platformu.

Izvješće koje je objavio CNBC potvrdilo je da je Google ranije ove godine najavio rezove u troškovima, uključujući otpuštanja u raznim timovima. Ovaj prekid dolazi u osjetljivom razdoblju za kompaniju koja se bori za veću stabilnost i tržišni udio.

Unatoč povremenim tehničkim izazovima, cloud infrastruktura ostaje ključni segment digitalne ekonomije, a ovakvi incidenti dodatno naglašavaju potrebu za otpornijim sustavima i bržim odgovorima na krize.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno