Francuska tvrtka za luksuznu robu Kering u utorak je izvijestila o boljoj prodaji od očekivane u četvrtom kvartalu. Bez obzira, obilježen je pad u odnosu na isto razdoblje prošle godine zbog zaostajanja potražnje za glavnim brendom Gucci.
Skupina vrhunske mode, čiji brendovi također uključuju Bottega Veneta, Balenciaga i Alexander McQueen, objavila je pad prihoda od 12% u četvrtom kvartalu na 4,39 milijardi eura (4,52 milijarde dolara), tek nešto više od 4,29 milijardi eura koje su predviđali analitičari LSEG-a.
Prodaja u Gucciju, koja čini gotovo polovicu ukupnih prihoda grupe, pala je 24% godišnje u tromjesečnom razdoblju na 1,92 milijarde eura, na usporedivoj osnovi, povećavajući gubitke za nekad omiljeni luksuzni brend grupe.
Cjelogodišnja prodaja također je pala za 12% na 17,19 milijardi eura u odnosu na očekivanih 17,09 milijardi eura.
Operativni prihod za godinu iznosio je ukupno 2,55 milijardi eura, u skladu s revidiranom prognozom grupe iz listopada, ali gotovo polovicu od 4,75 milijardi rezultata ostvarenog godinu prije.
Dionice Keringa skočile su 6% na otvaranju trgovine u utorak, prije nego što su smanjile dobitak i trgovale su porasle za 0,5% do 10:15 ujutro po londonskom vremenu, piše CNBC.
“U teškoj smo godini ubrzali transformaciju nekoliko naših kuća i odlučno krenuli u jačanje zdravlja i dugoročnosti poželjnosti naših brendova “, rekao je predsjednik i glavni izvršni direktor François-Henri Pinault u izjavi.
“Naši napori moraju ostati održivi i uvjereni smo da smo doveli Kering do točke stabilizacije, s koje ćemo postupno nastaviti svoju putanju rasta.”
Francuska modna kuća ukazala je na neznatno poboljšanje prodaje u azijsko-pacifičkoj i sjevernoameričkoj prodaji svojih brendova Gucci, Yves Saint Laurent i Bottega Veneta, ali nije dala detalje o određenim tržištima.
Kering je posljednja europska luksuzna grupacija koja je objavila prihode u proteklim tjednima. Ulagači očekuju znakove oživljavanja u sektoru koji je ometen padom potrošnje, posebno na ključnom kineskom tržištu.
Sektor luksuza se i dalje bori
Prošlog mjeseca ulagači su bili iznenađeni tek neznatno boljim rezultatima za cijelu godinu od očekivanih LVMH-a, predvodnika luksuznih proizvoda. Tržište je vjerovalo u preokret u cijelom sektoru nakon sjajnih rezultata vlasnika Cartiera Richemonta, ali stalna slabost LVMH-ovih modnih i kožnih proizvoda te segmenata vina i alkoholnih pića ukazala je na daljnje odstupanje u sektoru.
Kering, koji je posebno izložen kineskim potrošačima, bori se s posebno akutnim padom jer je njegova zvijezda Gucci izašla iz mode.
U četvrtak je modna grupa najavila odlazak šefa dizajna Guccija Sabata De Sarna, što je prva velika promjena otkako se prošle godine pridružio CEO Guccija Stefano Cantino kako bi oživio brend. Minimalistički dizajner De Sarno bio je na tom mjestu manje od dvije godine, nakon što je zamijenio Alessandra Michelea, čiji je maksimalistički dizajn definirao brend tijekom prethodnih godina.
De Sarnova zamjena bit će objavljena “u dogledno vrijeme”, stoji u priopćenju tvrtke.
Dionice Keringa pale su za 2,5% ove godine, a dionice su se više nego prepolovile od 2023.
Luca Solca, viši analitičar za globalnu luksuznu robu u Bernsteinu, ukazao je na pozitivna kretanja u operativnoj dobiti gotovo svih brendova u 2024. Ali je primijetio da se tvrtka još mora popeti kako bi se vratila na svoje prethodne vrhunce.
“Apsolutni pad u odnosu na 2023. je frapantan. Ovo je bio ‘annus horribilis’ za Kering, toliko se odražava i na cijenu dionice. Očekujemo da će se tržište usredotočiti na novu kreativnu odgovornost za Gucci,” rekao je.