Financa
Digitalni poslovni portal

Kina srušila brzinski rekord s hyperloop vlakom

U posljednjih nekoliko godina svjedočili smo brojnim gašenjima projekata koji su temeljeni na Hyperloop tehnologiji koju je još 2013. godine predložio Elon Musk.

Dok sudbina preostalih američkih projekata još nije poznata, uključujući i projekt Muskove tvrtke The Boring Company koja se također uključila u razvoj hyperloop vlakova na elektromagnetski pogon koji će u cijevima pod niskim pritiskom putovati brzinama većim od 1000 km/h, Kina je izgleda otišla najdalje od svih. Svoju inačicu hyperloopa razvija od 2018. godine

Prema pisanju kineskih medija, državna tvrtka CASIC (China Aerospace Science & Industry Corporation) koja dizajnira, razvija i proizvodi niz svemirskih letjelica, lansirnih vozila, strateških i taktičkih raketnih sustava i kopnene opreme te je najveći proizvođač projektila u Kini, nadmašila je sve dosadašnje brzinske rekorde svojim hyperloopom pod naslovom T Flight, u testnoj cijevi dužine 2 km.

Kineska državna tvrtka nije rekla koju je točno brzinu postigla svojim vlakom na magnetsku levitaciju, ali tvrdi da bi uskoro mogla doseći 1000 km/h, obzirom da je nadmašila stari rekord koji je iznosio 623 km/h u uvjetima bez vakuuma.

Baziran na magnetskoj levitaciji

Izgradnja je službeno započela u travnju 2022., a vodi je CASIC-ov odjel za tehnologiju magnetske levitacije i elektromagnetske propulzije, koji je osnovan u siječnju 2018., kada je objavljen ovaj video.

Preciznost je bila kritična, s milimetarskom točnošću za betonske površine, a varijacije u ravnini staze ne prelaze 0,3 mm.

Glavno tijelo ima platformu s gornjom i donjom strukturom u obliku slova “n”, odnosno “u” i podržava cjevaste grede u obliku “nu”, svaka promjera gotovo 6 metara i dugačka 21 metara.

Cijevi su sposobne održavati stanje vakuuma tijekom duljeg razdoblja, što predstavlja značajne izazove u izradi i ugradnji.

Prema službenim izvješćima, test je pokazao da cijev i “pruga” dobro međusobno djeluju, održavajući teška maglev vozila u stabilnoj levitaciji, a pogonski sustavi i sveukupne sigurnosne kontrole također su funkcionirale prema očekivanjima.

Prijavite se na naš Newsletter

Izvor vidi.hr
Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije